“Lielas dusmas! Cilvēki pat raudāja!” Lidostas “Rīga” rindu trakuma dēļ lidmašīnas aizlidojušas bez daudziem pasažieriem

Roberts Blass

Autors: Roberts Blass

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš gatavs iedziļināties un risināt smagas situācijas un noziegumus. Ļoti rūpīgi iepazīstas un izvērtē pieejamo informāciju.

12 komentāri

Drūzmēšanās šaurībā un gaidīšana garās rindās lidostā ”Rīga” pagājušajā nedēļā izvedušas no pacietības pasažierus. “Bez Tabu” uzklausa vīlušos lidostas klientus, kuri lidostas haosa dēļ pat bijuši spiesti noraudzīties, kā lidmašīnas aizlido bez viņiem.

Pagājušajā nedēļā sociālos tīklus pāršalca lidostas ”Rīga” klientu ieraksti par milzu drūzmēšanos un rindām Latvijas galvaspilsētas lidostā. Sašutuši bija gan pašmāju ceļotāji, gan ārzemnieki. Arī “Bez Tabu” redakcija saņēmusi sūdzības par situāciju lidostā pagājušajā nedēļā. Lidostas jezgas dēļ, gaidot rindā uz drošības kontroli, 8. oktobra vakarā iepazinās Dzintars un Ivars, kuri tā arī neaizlidoja uz Vāciju, kur bija jāatgriežas darbavietās.

Dzintars
vīlies lidostas “Rīga” darbā

Redzēju, kā lidmašīna aizlido bez manis. Prasīju lidostas darbiniekam, kas notiek. Viņš atbildēja: ”Nu, es saprotu!” Ar mūsu ”Rynair” reisu aizlidoja 48 cilvēki 216 cilvēku vietā. Lielas dusmas! Arī vācieši tur bija neapmierināti. Mums šodien jau bija jāstrādā. Vairākas darba dienas zaudētas. Labi, ka darba devēji saprotoši. Savu aviobiļeti iegādājos laikus par 70 eiro, bet šodien tā maksā 150 eiro. Lidostas darbinieki, kuri to visu organizē, pieļauju, nepelna mazu naudu. Lidosta taču ir valsts seja! Tur bija arī lidmašīnas uz Ukrainu. Ukraiņi arī bija neapmierināti. Tur stāvēja un gaidīja ļoti daudz cilvēku. Sākās haoss. Tika pat pieaicināta policija, lai nomierinātu cilvēkus, bet kā nomierināt, – ir trīs lidmašīnas, bet visi pasažieri kavē. Ukraiņi bija ”borzāki”, līda konkrēti, sakot ”mums vajag un viss”, bet cik tālu aiziesi. Tālāk par muitu netiksi.

Kā stāsta Dzintars un Ivars, lidostas drošības kontroles posteņos esot strādājuši vien daži darbinieki.

Dzintars
vīlies lidostas “Rīga” darbā

Kad cilvēki neiekāpa lidmašīnās, bija bēdīgi skatīties uz veciem cilvēkiem. Viņi teica, ka atbraukuši no laukiem. Bija jau plkst. 21.00. Viņi prasīja, ko darīt. Ļoti satraucās. Iedomājieties, 70 gadus vecu cilvēku. Cilvēki raudāja!

Nepatīkama pieredze arī lidostai

Lidostas ”Rīga” pārstāvis Edgars Vilcāns lidostas vārdā atvainojas klientiem par sagādātajām neērtībām. Kā stāsta Vilcāns, iemesli haosam lidostā esot vairāki. Pirmkārt, lidostas telpas pie reģistrēšanās zonā un pie drošības kontroles posteņiem esot par šauru aizvien pieaugošajam pasažieru skaitam. Kā jau iepriekš norādījusi lidosta ”Rīga”, pasažieru skaits lidostā šogad salīdzinājumā ar pagājušo gadu deviņos mēnešos ir pieaudzis par gandrīz 11,5%. Vidēji lidosta “Rīga” apkalpo 12 000 pasažieru dienā, 600 līdz 1000 pasažieru stundā. Lai gan lidosta pēdējos gados ir paplašinājusi drošības kontroles zonu ar vairākām līnijām un pašlaik strādā pie risinājumiem, lai izveidotu vēl papildu līnijas, šāda pasažieru plūsma jūtami pārsniedz vecās lidostas termināļa publiskās daļas kapacitāti.

Otrkārt, rudenī ļoti liela daļa darbinieku, kā arī viņu bērni slimojot. Šis fakts padarot darbu “pīķa” stundās vēl sarežģītāku.

Edgars Vilcāns
lidostas “Rīga” pārstāvis

Konkrētās maiņās slimojošo darbinieku skaits sasniedzis pat 40 procentus. Mēs reaģējām nekavējoties, pārplānojām grafikus, piesaistījām darbiniekus no citām struktūrvienībām. Esošajam lidostas terminālim nav šādas kapacitātes iespēju jau krietni sen.

Pēc vasaras sezonas darbinieku skaits lidostā jau tā esot samazinājies. Tuvākajā laikā plānots paaugstināt darbinieku atalgojumu, ar ko cer aizpildīt vakantās vietas drošības dienestā.

Dins Merirands
Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieks

Protams, ka šāda situācija, kad pasažieris, ierodoties lidostā laikus, tomēr nespēj iziet drošības kontroli, nav pareiza. Šāda situācija nav pareiza nevienā situācijā, tai skaitā arī lidostā ”Rīga”. Lidostas vadībai ir jāspēj labāk reaģēt uz šādām situācijām. Esam lūguši lidostas vadībai šo gadījumu izvērtēt un izdarīt secinājumus.

Drīzumā plānots uzsākt lidostas paplašināšanas darbus, kuri paredz reģistrācijas zāles un drošības kontroles zonas paplašināšanu, informē Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieks Dins Merirands.

Lidosta ”Rīga” apņēmusies kompensēt tiešos zaudējumus tiem klientiem, kuri garo rindu dēļ tā arī neiekāpa lidmašīnās. Kompensācijām iespējams pieteikties lidostas ”Rīga” tīmekļa vietnē (meklē šeit) vai lidostas informācijas punktā.