“Kur tad vēl, ja ne kioskā?” Kopš aprīļa vairākos “Narvesen” veikalos vairs nevar iegādāties e-talonu

Diāna Urbāne

Autors: Diāna Urbāne

14 komentāri

Rīgas rajona Zasulauka iedzīvotāja Inese ikdienā pārvietojas ar sabiedrisko transportu. Viņa devās uz Botāniskā dārza pieturu, vēlējās kioskā iegādāties brauciena biļeti, bet saņēma atteikumu. Izrādās ar 1. aprīli Dzirciema ielas kioskā vairs nav iespējams iegādāties e-talonu.

Ieva
neapmierināta

Man radās jautājums, kur tad turpmāk varēsim iegādāties talonus braucieniem sabiedriskajā transportā? Ņemot vērā epidemioloģisko situāciju, šis risinājums ir klajā pretrunā mūsu valsts iedzīvotāju interesēm saglabāt veselību un izvairīties no pulcēšanās un no iespējas inficēties. Arī domājot par nākotni – kādā veidā varēsim informēt Rīgas viesus, ka talonus braucieniem sabiedriskajā transportā dažās apkaimēs nevar iegādāties kioskos? Izsniegsim katram tirdzniecības vietu sarakstu uz 24 (!) lappusēm, lai mēģina orientēties Rīgas apkaimēs?

Arī citi pieturā sastaptie rīdzinieki pauž neizpratni, kāpēc kiosks vairs nepiedāvā iespēju iegādāties talonus. Brauciena biļeti var iegādāties turpat blakus veikalā “Maxima”, taču jāstāv garā rindā, vēl ir iespējams doties divas pieturas uz priekšu līdz veikalam “Elvi” vai arī uz degvielas uzpildes staciju “CirkleK”.

Tomēr ne tikai Dzirciema ielā ir šāda situācija, kopā ir 25 “Narvesen” kioski, kuros vairs nevar iegādāties brauciena biļeti.

Kioska vadība saņem neskaitāmas sūdzības no iedzīvotājiem.

Ilze Dumceva
kioska “Narvesen” mārketinga direktore

Visvairāk neapmierinātību pauž starppilsētu sabiedriskā transporta pasažieri, kuri, atbraucot uz Rīgu, vēlas iegādāties biļeti kioskā, bet vairs to nevar izdarīt. Viņi dzīvo citā informācijas telpā, tāpēc var to nezināt. Iepirkuma organizētājs nav padomājis par šīs kategorijas pasažieriem, bet vairāk ņemtas vērās Rīgas iedzīvotāju vajadzības.

Kārtība mainījās tikai tāpēc, jo “Rīgas satiksme” izsludināja jaunu iepirkuma konkursu, dodot iespēju arī citiem komersantiem nodrošināt transporta biļešu tirdzniecību.

Baiba Bartaševiča-Feldmane
“Rīgas satiksme” pārstāve

Šobrīd joprojām biļetes Rīgas sabiedriskajā transportā var iegādāties 137 “Narvesen” kioskos. Ir nākušas klāt jaunas tirdzniecības vietas, piemēram, veikali “Mego”, “Maxima”, “Rimi”. Ir daudz apkaimes, kur šie kioski nav, tādējādi šis tirdzniecību vietu skaits ir paplašināts.

Jau ilgu laiku rīdzinieki ir sapņojuši kaut sabiedriskā transporta biļeti varētu iegādāties internetā. Beidzot Rīgas satiksme šādu opciju tuvāko nedēļu laikā plāno piedāvāt.

Baiba Bartaševiča-Feldmane
“Rīgas satiksme” pārstāve

Koda biļete būs jauns norēķinu veids ”Rīgas satiksmes” sabiedriskajā transportā, kas ļaus klientiem veikt norēķinus par braucieniem ar viedtālruni tiešsaistes režīmā. Koda biļete darbosies paralēli esošajai e-talonu sistēmai. Lai lietotu koda biļeti, klientiem savā viedtālrunī vajadzēs uzstādīt mobilo lietotni. Šajā lietotnē tiešsaistes režīmā varēs iegādāties vienreizējo brauciena biļeti un izmantot to, aktivizējot sabiedriskā transportlīdzekļa salonā, kur būs izvietots katram transportlīdzeklim unikāls kvadrātkoda identifikators.

Lai rīta steigā nerastos vilšanās, jo tuvākajā kioskā vairs nav iespējams iegādāties biļeti, šeit ir pieejams saraksts ar jaunajām tirdzniecības vietām.