“Kur mums likties?” Carnikavas novadā tiek nomainītas “Dzīvojamās zonas” ceļazīmes, iedzīvotāji raizējas par bērnu drošību!

Baiba Runce

Autors: Baiba Runce

Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kas gatava piedzīvojumiem un avantūrām. Ar tādu pašu kaislību dara arī savu darbu.

5 komentāri

“Bez Tabu” uzrunā Carnikavas novada Gaujas iedzīvotāji, kuri nav mierā ar satiksmes organizācijas izmaiņām ciema teritorijā. Visas dzīvojamās zonas ceļazīmes tiek nomainītas pret citām, kas ļauj autovadītājiem pārvietoties ar ātrumu 30 kilometri stundā.

Jaunās ceļazīmes, pirmkārt, ļauj autovadītājiem braukt par 10 kilometriem stundā ātrāk nekā dzīvojamajā zonā, bet pats būtiskākais ir tas, ka gājēji un velobraucēji dzīvojamajā zonā var pārvietoties pa brauktuvi visā tās platumā un viņiem ir priekšroka.

Ella
Gaujas iedzīvotāja

Mums ir daudz bērnu, mums ir pieci, blakus ģimenei ir pieci, un šie bērni visu laiku brauc pa šīm ielām ar velosipēdiem, cilvēki iet uz ezeru, upi, jūru. Noliekot šādu zīmi, mums zūd jebkādas iespējas pārvietoties pa šo ceļu. Nav gājēju ietves, tāpēc jautājums, kur mums likties?

“Carnikavas komunālserviss” direktors Gunārs Dzenis norāda, ka vairākās vietās novadā Ceļu satiksmes drošības direkcija veikusi auditus un secinājusi, ka ceļazīmes, kas apzīmē dzīvojamo zonu, izvietotas neatbilstoši faktiskajiem apstākļiem.

Gunārs Dzenis
“Carnikavas komunālserviss” direktors

Tas nozīmē, ka šīs zīmes ir paredzētas tādās vietās, kur ir radīta vide dzīvojamajai zonai, piemēram, tie varētu būt daudzdzīvokļu māju iekšpagalmi, piebraucamie ceļi, nevis regulāra tipa ielas.

Pēc būtības dzīvojamā zona ir noslēgta teritorija, taču Gaujā viss ciems ticis uzskatīts par dzīvojamo zonu, kas liek gājējiem justies droši un neuzmanīties no automašīnām. Ella ar Mārci un saviem pieciem bērniem gan dzīvo dārzkopības sabiedrībā “Kāpas”, kas nav caurbraucama teritorija.

Ziedonis Lazda
CSDD eksperts

Bieži vien ceļu saimnieks izvēlas uzlikt dzīvojamās zonas ceļazīmes, lai samazinātu ātrumu. Bet jābūt uzmanīgiem, jo dzīvojamās zonas ir speciāli ierīkotas vietas, kas nav caurbraucamas, automašīnu stāvēšana notiek tikai speciālās vietās un transports tur ir kā viesis.

CSDD eksperts gan norāda, ka, vienkārši uzliekot zīmi un nedarot neko citu, bieži vien netiek panākts vēlamais efekts, ieteicams izvietot dažādus šķēršļus automašīnām, lai netiktu pārsniegts ātrums, piemēram, ātrumvaļņus.

Dārzkopības sabiedrībā “Kāpas” nav ātrumvaļņu, iedzīvotāji paši par savu naudu divus uzstādījuši vietējā centrā pie bērnu laukuma un veikala, labprāt tādus izvietotu visā teritorijā, taču Carnikavas dome draud tos demontēt.

“Carnikavas komunālserviss” direktors norāda, ka ātrumvaļņu izbūve ir jāsaskaņo, ja iedzīvotāji uzskata, ka viņiem tas ir nepieciešams, jāvēršas pie ceļu apsaimniekotāja, kas šajā gadījumā ir “Carnikavas komunālserviss”.

Tāpat iedzīvotāji norāda, ka naudu, kas iztērēta auditā un ceļazīmju nomaiņā, varēja ieguldīt ceļa posmā, kas ved uz dzelzceļa staciju, vismaz uzstādot apgaismojumu.