“Kļūda, kas citiem maksā naudu!” Rīdzinieks brīdina par stundas biļeti sabiedriskajā transportā

Baiba Runce

Autors: Baiba Runce

Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kas gatava piedzīvojumiem un avantūrām. Ar tādu pašu kaislību dara arī savu darbu.

10 komentāri

Kasparam ikdienā noder “Rīdzinieka kartes” priekšrocība: stundas biļete sabiedriskajā transportā. No dzīvesvietas Imantā līdz centram brauciens aizņem līdz pusstundai, savukārt no centra līdz darbavietai nepieciešamas vēl divas pieturas. Tādā veidā Kaspars un vēl citi rīdzinieki stundas laikā var pārvietoties ar diviem transportlīdzekļiem par viena brauciena maksu.

Kaspars pamanījis, ka “Rīdzinieku kartes” stundas braucieni “dilst” ātrāk, nekā gribētos, bet līdz šim par aizdomām nebija pierādījumu. “Ceturtdienas rītā es iekāpu transportā, reģistrēju braucienu un vēl nopriecājos, ka tieši viens brauciens paliks pāri vakaram, atbraucu uz centru, iekāpu nākamajā transportā, taču, reģistrējot braucienu, pamanu, ka man vairs nav atlikuši braucieni, tātad reģistrēti divi braucieni,” norāda Kaspars.

Ievērojis, ka iespējams lejuplādēt bezmaksas mobilo lietotni, kas parāda pēdējās piecas reģistrācijas sabiedriskā transporta karšu lasītājā. Tajā dienā Kaspars autobusā iekāpis deviņos no rīta, un jau pēc pusstundas pārsēdies, taču lietotne rāda, ka pasažieris it kā uz centru devies trīs stundas agrāk. Apmeklējot “Rīgas satiksmes” klientu apkalpošanas centru, aizdomas apstiprinājušās.

Saruna klientu apkalpošanas centrā

Darbiniece: Jāraksta iesniegums.

Kaspars: Teorētiski tāda iespēja pastāv, tad sanāk? Principā visi, kas brauc tajā maršrutā…

Darbiniece: Jebkurā gadījumā viss, kas tiek manuāli, ja tas vadītājs, uzsākot darbu, viņam ir jāpieslēdz kaut kādas sistēmas.

Kaspars: Principā tā ir cilvēcīga kļūda?

Darbiniece: Jā, ir kļūdas iespējamība, kas atkal citam maksā naudu.

Kaspars: Jā, tas ir ļoti bēdīgi.

“Man neliekas baigi pārliecinoši, ka vadītājs sinhronizē laiku pirms maiņas, ja šis autobuss ikdienā izbrauc ar nepareizu laiku, tad jebkurš rīdzinieks, kurš brauc ar pārsēšanos, samaksā dubultā, iekāpjot nākamajā transportā,” uzskata Kaspars, kurš sazinājies ar “Bez Tabu”, lai brīdinātu citus pasažierus.

Uzņēmuma “Rīgas satiksme” pārstāvis Mārtiņš Krēsliņš gan norāda, ka viss notiek automātiski un transportlīdzekļa šoferim pašam nekāda sinhronizācija nav jāveic. Šajā gadījumā vadītāja konsolē laiks bijis korekts, problēma konstatēta konkrētajā karšu lasītājā.

Mārtiņš Krēsliņš
“Rīgas satiksme” pārstāvis

Tā ir tā tehniskā kļūme, jo šajā karšu lasītājā ir bijis nepareizs laiks, tāpēc notika kļūme, un klientam vienas stundas biļetes vietā tika noņemtas divas. Tehniskas kļūmes var gadīties, bet šādi gadījumi ir ļoti reti. Klienti var sekot līdzi saviem braucieniem un izdrukām pie transportlīdzekļa vadītāja, biļešu automātos, klientu apkalpošanas centros un arī “Rīdzinieka kartes” mājaslapā.

Tuvākajā laikā ar Kasparu sazināsies uzņēmuma pārstāvji un atskaitīs ieturēto maksu par braucienu, tāpat klientam tiks izsniegts izraksts par trīs mēnešiem, lai varētu pārliecināties par braucieniem iepriekš. Citiem pasažieriem līdzīgu problēmu gadījumā jādodas uz klientu apkalpošanas centru rakstīt oficiālu iesniegumu, lai pasažieris varētu atgūt nekorekti ieturēto maksu par braucienu.