Klients no bankomāta grib izņemt savus 300 eiro, bet saņem “kurvīti”…

6 komentāri
Klients no bankomāta grib izņemt savus 300 eiro, bet saņem “kurvīti”…
Foto: Ekrānuzņēmums

Vēl pavisam nesen mēs, Bez Tabu, vēstījām par kādu nebūšanu ar bankomātu. Stāsts bija par to, ka naudas kaste cilvēkam izdevusi sabojātu banknoti, kuru samainīt pēc tam – problemātiski. Bet tā ir tikai puse bēdas, jo uz rokas vismaz ir taustāma nauda. Cita lieta, ja vēlies izņemt naudu, darījums notiek, bet no naudas ne miņas!

Tik ierasta darbība. Cilvēks pieiet pie bankomāta, ievieto tajā savu bankas karti, izvēlas attiecīgo naudas summu, kas nepieciešama, to saņem un aiziet laimīgs. Bet ne puisis, kurš dodas uz Vāciju un lidostā Rīga nolemj izmantot bankomātu. Veic visas nepieciešamās darbības, metāla kaste ekrānā paziņo, ka darījums apstiprināts, iekšā kaut kas nokrakšķ, elektronikas darbinātā dzelzs kaste tā arī neatdod vīrietim pieprasītos 300 eiro.

Viņš sazinās ar Swedbank un saņem atbildi, ka problēma tiks atrisināta pāris nedēļu laikā, bet nekā! Paiet vairāki mēneši, no bankas ne ziņas. Vīrietis dodas arī uz Vācijas banku, jo viņam ir tās izdota norēķinu karte, tie sūta elektronisku ziņu saviem kolēģiem. Beidzot puisim pacietības mērs ir pilns, jo viņš uz Latvijas finanšu iestādi gājis jau reizes četras, piecas un to vien dzird kā solījumus.

Foto

Latvijā esošie finanšu pārvaldītāji skaidro, ka aizķeršanās ir Vācijas pusē. Pasaulē ir izstrādāta noteikta kārtība, kā finanšu iestādēm savstarpēji šāda problēma risināma.

Swedbank ārējo komunikāciju vadītāja skaidro:

Šobrīd mēs esam saņēmuši e-pasta vēstuli, ka ir tāda problēma, uz ko mēs elektroniski arī atbildējām, jā, mūsu bankas automāts tehniskas ķibeles dēļ šo naudu nav izdevis. Taču mēs jau iepriekš Vācijas bankai lūdzām, kā to nosaka procedūra, oficiālo pieprasījumu. Tad mums nebūtu nekādu problēmu sniegt atbildi, ka, jā, naudu klientam var atdot.

Vēl pirms divām dienām šis oficiālais pieprasījums nav bijis, jo atklājies, ka kārtība tomēr cita! Klientam aizturēto naudu atdod tā banka, kuras klients viņš ir. Tāpēc vīrietis atkal dosies uz Vāciju, vērsīsies pie tās zemes finanšu pārvaldītājiem un pieprasīs, lai tie sagatavo oficiālu, nevis e-pastā aprakstītu pieprasījumu. Tiklīdz tas tiks saņemts, nauda kontā atgriezīsies 10 minūšu laikā.

Video