“Klienti nesaprot, vai tā ir Rīgas ”Madagaskara” vai Jelgavas ”Madagaskara”!”. Bērnu ballīšu rīkotāja vaino konkurentu plaģiātismā

Pievienot komentāru

Attīstot bērnu ballīšu rīkošanas biznesu Rīgā, uzņēmēja Zane ik nedēļu spiesta risināt pārpratumus, jo konkurenti Jelgavā izmanto teju tādu pašu nosaukumu un logotipu. Ballīšu telpas īpašnieki Jelgavā apvainojumus par plaģiātismu noliedz un savu nosaukumu mainīt atsakās.

Rīdziniece Zane 2016. gadā iegādājās uzņēmumu no draugiem un turpināja viņu aizsākto biznesu, aicinot ģimenes labi pavadīt laiku rotaļu istabā ”Madagaskara”, kas izveidota džungļu tematikā. Nesen Zane uzzināja, ka arī Jelgavā izveidota atrakciju istaba bērniem, kurai ir teju tāds pats logotips un nosaukums: ”Madagascar Atrakcijas”. Uzņēmējai vismaz reizi nedēļā nākas risināt pārpratumus un skaidroties ar apmulsušiem klientiem, kuri sajaukuši abas ballīšu vietas.

Zane Matveja
Bērnu ballīšu istabas “Madagaskara” Rīgā īpašniece

No sociālā tīkla “Facebook” un draugiem mēs uzzinājām, ka ir atvērta ar ļoti līdzīgu nosaukumu ”Madagaskara”, līdz ar to klientos tas rada apmulsumu, jo klienti nesaprot, vai tā ir Rīgas ”Madagaskara” vai Jelgavas ”Madagaskara”.

Uz ielas uzrunātie iedzīvotāji ir vienisprātis ar Zani – gan logotips ar palmām un džungļu zvēriem, gan ballīšu telpu nosaukumi ir teju identiski un tos varētu viegli sajaukt. Zane centusies risināt problēmu, sazinoties ar konkurentiem, taču saņēmusi noraidošu atbildi.

”Bez Tabu” tikās ar ”Madagascar Atrakcijas” īpašnieku Agri Visocki Jelgavā un noskaidroja, ka nosaukumu uzņēmējs izvēlējies krietni pirms ballīšu istabas atvēršanas šā gada janvārī, kad pirms četriem gadiem uzsācis piepūšamo atrakciju biznesu un nolēmis savus pakalpojumus reklamēt ar ”Madagascar Atrakcijas” nosaukumu. Lai gan jelgavnieks atzīst, ka abu ballīšu istabu nosaukumi tiešām ir līdzīgi, viņaprāt, tas netraucē attīstīt biznesu katram savā pilsētā, uzsverot, ka reklāmā ieguldīti lieli līdzekļi un gūta atpazīstamība.

Patentu valdē ”Bez Tabu” noskaidro, ka neviena no abām ballīšu istabām nav reģistrējusi savu nosaukumu kā preču zīmi, kas ļautu aizliegt citiem lietot identisku vai līdzīgu nosaukumu. Ja preču zīme nav reģistrēta, priekšroka ir uzņēmējam, kurš sācis to izmantot pirmais, taču, lai to pierādītu, garš ceļš ejams.

Izrādās, Latvijā bijis ne viens vien gadījums, kad diviem uzņēmumiem ir līdzīgas vai vienādas preču zīmes. Patentu valdes Preču zīmju un dizaina paraugu departamenta direktore Baiba Graube stāsta, ka ne vienmēr tā ir ļaunprātīga rīcība, taču tādi gadījumi ir, piemēram, kad uzņēmēji uzsāk kopīgu biznesu, nolemj pašķirties un turpināt darboties atsevišķi, taču, vēloties viens otram ieriebt, turpina izmantot kopīgi izvēlēto preču zīmi.

Par mierinājumu abiem bērnu ballīšu rīkotājiem atgādinām, ka arī lielām kompānijām un uzņēmumiem gadās iekulties šādās problēmās. Pirms dažiem gadiem tautā iecienītajai “Laimas” konfektei “Lācītis Ķepainītis” bija uzradies dubultnieks, kuru ražoja Krievijā. Toreiz tiesa lēma par Labu “Laimai”, taču abiem bērnu ballīšu rīkotājiem direktore iesaka vienoties. Ja tas nav iespējams, strīdu nāksies risināt tiesā.