Kamēr Satiksmes ministrijā ierēdņi lauž šķēpus, kā tikt galā ar taksometru vadītājiem, tie ārzemniekiem turpina plēst deviņas ādas

Alberts Dinters

Autors: Alberts Dinters

Bez Tabu raidījuma žurnālists ar specializāciju kriminālstāstu šķetināšanā. Īpaši ass un nesaudzīgs, aizstāvot vides tīrību un dabas saudzēšanu.

3 komentāri

70,90 eiro vai pat vēl iespaidīgākas naudas summas, kādas tiek minētas, ja runa aizsākas par taksometru vadītāju piemērotiem tarifiem, ja klients tiek vests no vai uz lidostu “Rīga”. Problēma, ar kuru atbildīgie ierēdņi nekādi nav varējuši tikt galā līdz pat šai baltai dienai.

Nu jau krietni ūdeņi aiztecējuši kopš brīža, kad kādam Satiksmes ministrijā ienāca prātā doma, ka tiem taksometriem, kuri apkalpo gan lidostu Rīgā, gan tās apkaimes teritoriju, būtu jānosaka maksas pieprasīšanas griesti. Iemesls vienkāršs, nereti par braucieniem uz un no lidostas, jo sevišķi ārzemniekiem, pašmāju pasažieru pārvadātāji mēdz pieprasīt tādas samaksas, par kurām ikvienam mati celtos stāvus.

Ten Fei
skolotājs no Ķīnas

“Man bija nepieciešams lidostā “Rīga” sagaidīt kolēģi. Tas bija ap deviņiem vakarā. No lidostas mums bija jātiek uz Mazo Lubānas ielu. Parasti brauciens šādā maršrutā izmaksā aptuveni 18-20 eiro, bet šajā reizē man pieprasīja maksāt 53 eiro, kas, manuprāt, ir neadekvāta cena.”

Vienas un tās pašas iestādes darbinieki īsā laikā ir saņēmuši veselus trīs čekus. Viens ir jau pieminētais, pārējie divi ne mazāk dīvaini. Tajos nav ne datumu, kad brauciens veikts, ne taksometra vadītāja, auto atšifrējums. Bet toties summa, kura jāmaksā par braucienu, gana pieklājīga – 37 eiro. Abos gadījumos klienti ceļ pretenzijas par šādām samaksām, un, tavu brīnumu, taksometru vadītāji labvēlīgi piešķir atlaidi.

Sandra
šokā par taksistu visatļautību

”Pirmajā gadījumā 53 eiro vietā ļāva samaksāt 50 eiro, bet 37 eiro vietā – 30”

Ar pirmā čeka izdevēju, SIA sazināties neizdodas, savukārt “Baltic taxi” atsūta rakstveida atbildi. Viņi atvainojas klientam, skaidrojot, ka notikušais ir pretrunā ar zīmola vērtībām un attieksmi pret klientiem un franšīzes ņēmēja vadītājs ir rupji pārkāpis noteikums.

“Baltic taxi” atbilde

”Aicinām abus klientus sazināties ar ”Baltic Taxi” pārstāvjiem, lai varētu nākamajā taksometra izsaukšanas reizē, kura maršruts ir no vai uz ”Starptautisko lidostu ”Rīga””, piedāvāt bezmaksas taksometra pakalpojumu, kā kompensāciju par šo pārpratumu.”

Runājot par rupjo pārkāpumu, tas tā varētu būt. Ja kārtīgi aplūko abus čekus, kuri rotāti ar “Baltic taxi” uzrakstu redzams, ka vietas, kur jābūt datumam, ir nogrieztas, noplēstas, bet tur, kur jābūt šofera vārdam, ir aizlocīta un iespējams čeks kopēts.

“Bez Tabu” par abiem gadījumiem informē arī Satiksmes ministriju, kuri savulaik pieteica karu negodīgajiem taksistiem. Arī viņiem ir informācija par šāda veida krāpšanos. Finiša taisnē esot iegājusi lemšana par noteikumiem, kuri palīdzēs šāda veida darbības izskaust.

Iveta Kancēna
Satiksmes ministrijas pārstāve

”Tajos ir paredzēts pienākums taksometrā izvietot papildu informāciju taksometra salonā un pienākums informēt pasažieri par braukšanas maksā piemēroto tarifu. Tas nozīmē, ka taksometra vadītājam jāpasaka jebšu jāparāda par kādām naudiņām klients varēs nokļūt no punkta A un punktu Z.”

Attiecīgā vienošanās vadītājam ar pasažieri būs jāpanāk, pirms taksometrs izkustas no vietas. Satiksmes ministrijā sola, ka attiecīgie grozījumi mēneša laikā tiks iesniegti valdībai apstiprināšanai. Iespējams, ka grozījumi tiešām palīdzēs izskaust daļu pārkāpumu un samazināt arī Patērētāju tiesību aizsardzības centra veidoto statistiku, kas vēsta, ka PTAC šā gada laikā par taksometru pakalpojumiem ir saņēmis 9 sūdzības un sniedzis aptuveni 30 konsultācijas.

Foto