”Kafijas automātos apkrāpj cilvēkus!” Slimnīcas pacients izgaismo nebūšanas ar kafiju

Artūrs Špaks

Autors: Artūrs Špaks

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš labi orientējas ceļu satiksmes lietās, apdrošināšanas strīdu un dažādu konfliktu risināšanā.

13 komentāri

“Bez Tabu” skatītājs, kurš lūdz savu vārdu neatklāt plašākai sabiedrības daļai un kura identitāti raidījuma redakcijai ir zināma, Latvijas Onkoloģijas centrā pavadīja vienu nedēļu. Tās laikā gan viņš, gan palātas biedri regulāri iegādājās siltos dzērienus foajē uzstādītajā kafijas automātā, viņu atklātais pacientus pamatīgi pārsteidzis.

Pēteris norāda, ka kafijas automāta uzstādītāji apkrāpjot pircējus. Vīrietis uzskata, ka viņš apkrāpts par vismaz 150 mililitriem kafijas, kas netiekot ielieti kafijas krūzē.

Latvijas Onkoloģijas centra foajē uzstādīti divi SIA ”Kafe serviss” dzērienu automāti. Uz viena no tiem norādīts ”Lielās glāzes 360 ml”, turpretī uz otra ”Lielās glāzes 420 ml”. Pēteris un viņa palātas biedri dzērienus dažādās dienās iegādājušies automātā, kur norādīts ”Lielās glāzes 420 ml”, tādēļ liels bija viņu pārsteigums, kad glāzē nebūt nebija ielieta kafija 420 mililitru daudzumā.

Pēteris
Uzskata, ka ticis apkrāpts

Uz aparāta rakstīts, ka būs 420 mililitru lielā glāze, liels bija mans izbrīns, ka glāze piepildījās tikai nedaudz pāri pusei. Tajā krūzē bija 250 mililitri, mēs pārbaudījām, ka krūzes tilpums ir 350-360 mililitri. Sanāk, ka firma apzināti krāpj klientus. Viņi ievieto mazāka tilpuma glāzes, tajās nemaz nevar ieliet 420 mililitrus. Un arī šajās glāzēs nemaz neiepilda atbilstoši kafijas daudzumu. Patērētājs vēlas saņemt 420 mililitrus kafijas, taču saņem tikai 250 mililitrus. Tās ir krāpšanas pazīmes.

“Bez Tabu” eksperimentā pārliecinās, ka ne Latvijas Onkoloģijas centrā esošajā automātā, ne Biķernieku veselības centrā kafija netiek iepildīta 420 mililitru apjomā.

Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve jau pirms gada, kad “Bez Tabu” veidoja līdzīgu sižetu, norādīja, ka šeit varētu saskatīt patērētāju maldināšanu. Gada laikā patērētāju sargi lietas labāk tā arī neko nav darījuši un nav pievērsušies kafijas tirgotājiem.

Sanita Gertmane
Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve

Mums tiešām ir saņemts maz sūdzību, paskatoties statistiku, ir tikai trīs konsultācijas par kafijas automātiem. Ja kafijas automātu uzstādītāji turpinās realizēt šādu praksi, skatāmies, ka varētu uzsākt sērijveida projektu uzsākt, iespējams, vērtēt to, kādi tilpumi, informācija norādīta.

SIA ”Kafe serviss” pārstāvji, kuru automāti uzstādīti Latvijas Onkoloģijas centrā, izvairās no sarunas kameras priekšā. ”Mēs negribam,” norāda uzņēmumā sastaptais darbinieks, kurš atsakās atklāt savu vārdu, uzvārdu. “Bez Tabu” tiek nosūtīta uzņēmuma rakstveida atbilde.

Valdis Muižnieks
”Kafe serviss” tirdzniecības vadītājs

Interviju nesniegsim, mums nav šaubu, ka Jūsu raidījumam neinteresē atbilde pēc būtības.  Pēc Jūsu minēto kafijas automātu apsekošanas tika secināts, ka tiem ir tehniska problēma ūdens daudzuma regulācijā, kas tika novērsta, bet tas nemaina lietas būtību šobrīd. Runa ir par glāzi un tās tilpumu, nevis šķidruma tilpumu glāzē.

Kafijas tirgotāji uzskata, ka patērētājus nemaldina un ikvienam ir skaidri saprotams, ka uz automāta norādīts glāzes, nevis dzēriena tilpums.