“Kā viņus apturēt?!” “Grand Prix” izlozes rīkotājs uzmācas pusotru gadu pēc nāves; apšaubāmi pievilina arī citus

6 komentāri

Preču tirgotājs un izložu rīkotājs “RD Baltic” pusotru gadu pēc jēkabpilietes nāves, sūtot krāsainas aploksnes ar reklāmas materiāliem, turpina nelaiķei piedāvāt iegādāties dažādas preces, tai skaitā veselības rokasgrāmatas, un tādējādi piedalīties izlozēs. Ar mirušās sievietes meitu Aeilitu, kura ir neizpratnē komersanta uzbāzību, “Bez Tabu” tiekas atkārtoti rubrikas “Toreiz un tagad” ietvaros. Sievieti uztrauc arī veids, kā uzņēmums ievilina savos nagos citus seniorus, kuri, piekrītot komersanta piedāvājumiem, viņasprāt, var bezjēdzīgi zaudēt lielu naudu.

2020. gada sākumā “Bez Tabu” jau tikās ar jēkabpilieti Aelitu, kura stāstīja, ka pirms daudziem gadiem viņas nu jau mirusī māte piekrita SIA “RD Baltic” kārdinošajiem piedāvājumiem iegādāties preces. Par to sieviete pretī saņēma solījumu piedalīties grandiozu laimestu izlozē. Iztērējusi krietnu naudas summu, neko tā arī nelaimēja. Sirmgalvei vēl dzīvai esot, “RD Baltic” kliente jau tad firmai darīja zināmu, ka nevēlas saņemt preču reklāmas, tomēr krāsainos reklāmas materiālus ar skaļajiem saukļiem par iespēju laimēt vērtīgas balvas turpināja sūtīt. Šī gada janvārī “RD Baltic” birojā viesojās raidījuma “Bez Tabu” komanda, kas komersantu informēja par klienti, kura tolaik jau gadu kā bija mirusi. Žurnālisti uzsvēra, ka aizkapa dzīvē firmas piedāvājumi nelaiķei vairs nav vajadzīgi un ka nelaiķes meita vēlas, lai viņas mātes miers aizsaulē netiktu traucēts. Komersanta pārstāve tolaik raidījumam solīja, ka mārketinga materiāli vairs netiks sūtīti. 

“Nezinu, kā viņus apturēt”, jeb firma traucē nelaiķes mieru pusotru gadu pēc nāves

Šī gada jūlijā “Bez  Tabu” atkārtoti tikās ar Aelitu Jēkabpilī. Viņa stāstīja, ka pēc raidījuma iesaistīšanās “RD Baltic” likās mierā pusgadu, tomēr nupat pastkastītē saņēma kārtēju nelaiķes mātei, kura mirusi jau pusotru gadu, adresēto aploksni.

Aelita
gādā par mammas mieru aizsaulē

Šovasar aizgāju uz kapiem, noliku puķītes un svecītes. Atbraucu mājās un pastkastītē atkal ieraudzīju vēstuli. Pārsteigums atkal! Es nezinu, kā viņus apturēt! Tagad viņi viņai piedāvā iegādāties veselības rokasgrāmatu ar 60 procentu atlaidi, laimēt mašīnu un piedalīties izlozē uz lieliem naudas laimestiem! Kam viņai tas viss tagad?

Vēl ziemā Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) uzsvēra, ka komersantam būtu jārespektē klientu un viņu tuvinieku, ja klients devies aizsaulē, vēlme atteikties no reklāmas materiālu sūtīšanas, jābūt skaidriem noteikumiem, ar kuriem viegli iepazīties, kā atteikties no mārketinga materiālu sūtīšanas. Arī šī gada jūlijā PTAC raidījumam pauda viedokli, ka, ja klients vai tuvinieks skaidri darījis firmai zināmu, ka nevēlas saņemt krāsainās aploksnes, bet komersants turpina tās sūtīt, tā uzskatāma par negodprātīgu komercpraksi.

“Svarīgie” kārdinošie piedāvājumi; patērētāju tiesību aizstāvji bažīgi

Jēkabpiliete Aelita satraukta ne vien par savas mammas traucēšanu aizsaulē, bet arī par citu klientu, jo īpaši senioru, ievilināšanu, viņasprāt, ne tajā godīgākajā padarīšanā. Aplūkojot saņemto aploksni, uz tās lieliem, izceltiem burtiem uzdrukāti uzraksti “Svarīgi!” un “Iespējamā materiālā palīdzība”. Aelita uzskata, ka vecāka gadagājuma cilvēkam, saņemot šādu vēstuli, tā liek satrūkties, “skaļie” uzraksti mudina atvērt aploksni. Aploksnē ievietotas daudzas krāsainas lapas, apraksti par veselības kaitēm, kas var nomocīt seniorus, un reklāmas bukleti precēm-palīgiem, kā tikt vaļā no likstām. Iegādājoties preces, klientam sola piedalīšanos izlozēs ar grandioziem laimestiem. Viens no iespējamiem laimestiem ir automašīna un liela naudas summa, ko saņems veselus 10 gadus. Aploksnē arī ievietota lapa, kas noformēta kā grandiozā laimesta izmaksas grafiks. Reklāmas ir pārdomātas un, domājams, kādam var likt domāt, ka laimests ir teju rokas stiepiena attālumā, atliek vien to paņemt, iegādājoties preces.

Aelita
gādā par mammas mieru aizsaulē

Viņi pilnīgi spiež cilvēku emocionāli. Kamēr padosies! Vecs cilvēks šo visu apskata un domā, ka gandrīz jau ir laimētājs un sāk tērēt naudu.

Arī PTAC pārstāvi Sanitu Gertmani, apskatot aploksni un tajā ievietotos reklāmas materiālus, pārsteidza visa noformējums, kā tas viss, iespējams, ne visai godīgā veidā liek iesaistīties sadarbībā. Gertmane informē, ka šogad PTAC patērētājus divas reizes konsultējis par sadarbību ar SIA “RD Baltic”, tomēr Gertmane pieļāva, ka nereti cilvēkiem ir kauns, ka piekrituši piedāvājumiem, tāpēc par sadarbību nesūdzas lielāks skaits cilvēku. Viņa arī informēja, ka šādu un līdzīgu sūtījumu reklāmas materiālu noformējums tiek vērtēts iespējamas negodprātīgas kompetences kontekstā. Arī “RD Baltic” sūtītie materiāli tiks vērtēti un, ja atklāsies pārkāpumi, uzņēmumam lūgs tos novērst, stāstīja Gertmane.

“Bez Tabu” atkārtoti viesojās SIA “RD Baltic” birojā Rīgā, VIenības gatvē 109, kur cita firmas pārstāve atkal žurnālistiem solīja, ka vairs nelaiķei piedāvājumus nesūtīs, norādot, ka par klientes došanos aizsaulē atzīmējusi kopējā klientu sistēmā.

SIA “RD Baltic” pārstāve

Tagad es personīgi esmu ielikusi informāciju, ka cilvēks ir aizgājis un ka dokumenti netiks sūtīti, bet divu mēnešu periodā vēl varētu tikt sūtīti, jo tiek gatavoti uz priekšu. Tie, kas jau sagatavoti, iespējams, tiks saņemti. Tos var vienkārši ignorēt, mest ārā. Saprotu, saprotu situāciju. Jā, protams, tagad pati personīgi to esmu izdarījusi.