“Kā trauma var nebūt trauma?” Apdrošinātājs atsaka izmaksāt atlīdzību klientam, kurš guvis smagu rokas traumu

Alise Kubiloviča

Autors: Alise Kubiloviča

Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kura ar lielu rūpību un uzmanību iesaistās sadzīvisku konfliktu un nebūšanu risināšanā.

9 komentāri

Armands ir apdrošinātāju kompānijas “Seesam” klients – jau vairākus gadus katru mēnesi maksā līgumā noteikto summu par nelaimes gadījumu apdrošināšanu. Pirms dažām nedēļām, ceļot ābolu maisus, guvis rokas traumu. Ārsts konstatējis cīpslas plīsumu un noteicis mājas režīmu. Visus dokumentus nosūtījis apdrošinātājam, bet kompānija atlīdzības izmaksu atteikusi.

Armands

Piektais ābolu maiss bija aizķēries. Es to cēlu, bet maiss palika pie zemes, man rokai norāvās muskulis. Tā es tiku pie traumas.

Armands saņēmis atbildi no “Seesam”, kurā viņi atlīdzības izmaksu atteikuši, jo trauma iegūta fizioloģiska procesa rezultātā – skriešana, iešana, celšana, rāpošana esot fizioloģisks process. Ja traumas iegūtās fizioloģiska procesa rezultātā, atlīdzību par tām neizmaksājot. “Gan jau tas bija ierakstīts polisē ar maziem burtiņiem, bet man neviens to neizskaidroja. Man pat prātā neienāca, ka kaut kādu traumu var neuzskatīt par traumu,” savu neizpratni par saņemto vēstuli pauž Armands.

Tāpat Armandu nepatīkami pārsteigusi kompānijas neiedziļināšanās situācijā un vēstulē pieļautās kļūdas. Norādīts, ka jelgavnieks guvis kājas traumu, lai gan patiesībā gūta rokas trauma. Tāpat juriste neesot lūgusi izskaidrot, kā īsti negadījums noticis.

Armands

Tas nozīmē, ka juriste vispār nav izlasījusi papīrus, kas viņai ir atsūtīti. Viņi vienkārši automātiski atteikuši atlīdzību.

Apdrošinātājs rīkojas pēc līgumā noteiktajām prasībām. Ja pastāv kādas nianses, piemēram, izņēmuma gadījumos, kuros atlīdzība netiek izmaksāta, kompānijai pirms dokumentu parakstīšanas klients par to būtu jāinformē. Latvijas apdrošinātāju asociācijas prezidents Jānis Abāšins iesaka rūpīgi izlasīt līgumu un to salīdzināt ar citu kompāniju piedāvājumiem, tādējādi atrodot to, kura prasības visvairāk apmierina pašu klientu.

Jānis Abāšins
Latvijas Apdrošinātāju asociācijas prezidents

Komunikācijā mēs redzējām, ka ir pieļautas kļūdas, un komunikācija no apdrošinātāja puses noteikti varēja būt labāka un skaidrāka. No komunikācijas ir arī atkarīga klienta sajūta – bieži tā ir labāka vai pretēji kļūst sliktāka.

Armands apdrošinātāja līgumu nodevis juristu rokās, lai izvērtētu, vai tajā tiešām norādīts, ka viņa gūtā trauma nemaz par tādu netiek uzskatīta.