“Kā devītklasnieks to var atrisināt?” Skolēni ziņo par matemātikas eksāmena grūto uzdevumu

“Tūrists ar ātrumu 3 km/h kāpa kalnā un tikpat garu ceļu veica, kāpjot lejā ar ātrumu 7 km/h. Tūrista kāpiens kalnā un kāpiens lejup kopā ilga vienu stundu. Aprēķini, cik kilometrus kopā nogāja tūrists, kāpjot kalnā un kāpjot lejup.” 9. klašu matemātikas eksāmena uzdevums, kas vairākiem skolēniem sagādājis grūtības, kā norāda viens no skolēniem, kas ziņojis “Bez Tabu”, neviens no viņa klases šajā uzdevumā neieguva maksimālo punktu skaitu.

Atpakaļ uz rakstu

47 komentāri

  • zurka

    zurka

    Pirmā problēma daļai ir tā, ka nespēj uztvert rakstīto tekstu, kas garāks par 2 rindiņām. Otrkārt, mūsdienu jaunie un pat ne tika jaunie acīmredzot nezina ātruma aprēķināšanas formulu. Un, cik zinu, trešā problēma ir nespēja izteikt no šīs formulas, kā aprēķināt ceļu vai laiku. Tās ir tik elementāras lietas, ko vajadzētu iemācīties, bet NEGRIB.
  • Andris Stabulnieks
  • Valdis

    Valdis

    Devīto klasi beidzu pirms četrdesmitpieciem gadiem, bet šādus uzdevumus risinu galvā bez piepūles joprojām.
  • VaiVilks

    VaiVilks

    x- ir ceļš vienā virzienā
    augšā kāpjot laiks- x/3, lejā kāpjot laiks - x/7, Pēc uzdevuma datiem kopā patērētais laiks ir 1h. Sastādam vienādojumu x/3 + x/7 =1 no kā iegūstam ka x=2,1km. Tā kā tūrists kāpa augšā un lejā tad rezultāts ir 2x 2,1 =4,2km
  • VaiVilks

    VaiVilks

    Nopietni!!! Tas ir grūts uzdevums?!?!? 4.klasē ir viela par noietu ceļu un laiku Un ir jārēķina šāda tipa uzdevumi. Un tagad 9.klasei tas ir par grūtu? VECĀKI ATTOPIETIES!!
  • Estere

    Estere

    Pavisam vienkāršs uzdevums, mācos 9.klasē un tas man neprasija nekādas probmēmas. Jāatrod kopsaucējs 3, 7 un skaitlim 1, kas ir 21 un tad jau vienkārši jāatrisina. To māca jau 8.klasē
  • Ilja Tolaronoks

    Ilja Tolaronoks

    Njaa... Pat kauns paliek par mūsu izglītības sistēmu... 3km\h x t=7km\h x (1-t) 10t=7 t=0.7(h) Tātad 2.1km ceļš uz vienu galu ==> 4.2km kopā. Kas tē ir grūts? Jādomā ir???
  • agate

    agate

    Mana māsa, kas šogad beidz 9. klasi un kārtoja tieši šo eksāmenu, ar uzdevumu veiksmīgi tika galā. Es šogad pabeidzu 11. klasi un uzskatu, ka uzdevums ir pilnīgi pieņemems, to var ļoti labi salīdzināt ar standarta uzdevumiem, kuros ir situācija ar airēšanu pa un pret straumi, šajā gadījumā tikai tas ir citādi pārfrāzēts. Pati ar uzdevumu tiku galā pāris minūšu laikā.
  • Skolotāja

    Skolotāja

    Piedodiet, bet ja šie skolēni būtu jau no astotās klases sekojuši līdzi fizikas stundām, nevienam nevajadzētu būt problēmām ar šo uzdevumu. Matemātikas eksāmens nenozīmē, ka jāmāk tikai tas, ko pasaka matemātikas skolotājs. Tas parāda tikai to, ka skolēniem nav izdevies izveidot starprpriekšmetu saiti, kas ir ļoti liela problēma daudziem skolēniem. Pie tā ir jāstāda visiem!
  • Patriks

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!