Jaunciema iedzīvotāju drošību gadiem apdraud nemitīga kravas auto plūsma, atbildīgie ierēdņi saka, samierinieties

Alberts Dinters

Autors: Alberts Dinters

Bez Tabu raidījuma žurnālists ar specializāciju kriminālstāstu šķetināšanā. Īpaši ass un nesaudzīgs, aizstāvot vides tīrību un dabas saudzēšanu.

2 komentāri

Neskaitāma kravas auto plūsma cauru diennakti, to sabojāts ielas segums, apdraudējums gājējiem, pieaudzis ceļu satiksmes negadījumu skaits, no kuriem vairāki beigušies letāli. Situācijas pasliktināšanās Jaunciema iedzīvotājiem pēc tām, kad Latvijas Valsts ceļi kravas auto satiksmei slēdz P1 ceļu.

Jaunciema gatve ir iela, pa kuru no Tallinas šosejas kravas auto virzās uz un no Rīgas ostas. Maršruta vidū iela savienojas ar P1 ceļu, pa kuru braucot var nonākt Garciemā, Kalngalē, Carnikavā un izbraukt uz jau pieminēto Tallinas šoseju. Pirms astoņiem gadiem Latvijas Valsts ceļi, kuru uzraudzībā ir P1 ceļš, pieņem lēmumu, ka pa to ”fūres” nedrīkst braukt, uzliek aizlieguma zīmi. Tad sākas ciema iedzīvotāju problēmas.

Natālija
Jaunciema iedzīvotāja

”Situācija ir nevis pasliktinājusies, bet kļuvusi katastrofāla, jo absolūti visa kravas auto plūsma, no Tallinas šosejas uz ostu un otrādi, brauc cauri Jaunciemam. Šī ir parasta iela, kura ved cauri blīvi apdzīvotai vietai. Iela ir šaura, ietves neatbilst standartiem, ir par šautu.”

Natālija ar dažādām gan valsts, gan pašvaldības iestādēm sarakstās jau gadiem. Viņai izdevies panākt, ka pašvaldība, pirms viņas īpašuma esošajā līkumā zīmi ar ātruma ierobežojumu 30 kilometri stundā pārliek tālāk no vietas, kur tā pirms tam atradās. Iemesls šādai prasībai ir, jo pie sievietes mājas ir avarējušas jau trīs kravas automašīnas. Arī citi Jaunciema iedzīvotāji, lai arī kamerā runāt nevēlās apstiprina, ka viņiem līdz kaklam nemitīgā auto plūsma.

”Te avārijas ir daudz. Kad izkāpj ārā, priekšā ir krūmi, neko neredz. Brīnums, ka kādu nesabrauc. Bija tikšanās ar deputātiem, es personīgi prasīju, lai te izbūvē gājēju pāreju. Te savulaik viens puisītis cieta. Sievieti nobrauca. Jā, bet nē, klusums, kaut gan te piestāj trīs autobusi. Cilvēki netiek pāri, jo ir nepārredzams.”

Kā “Bez Tabu” skaidro uzņēmuma Latvijas Valsts ceļu pārstāve Anna Kononova, P1 ceļš slēgts, jo tas neiztur kravas auto plūsmu. Tas vijas cauri vairākām apdzīvotām vietām un smagais transports rada apdraudējumu.

”Šis ceļš ir noklāts ar segumu, kurš nav piemērots kravas transportam. Turklāt ir viens būtisks drošības apsvērums. Kravas transportam izbraucot tranzītā pa šo P1 ceļu, lai pagrieztos uz Tallinas šoseju, būtu jāveic kreisais pagrieziens, kurš ir ārkārtīgi bīstams satiksmei.”

Citas alternatīvas, kā novirzīt smagās “fūres” nav. Glābiņš varētu būt Ziemeļu koridora projekta īstenošana, jaunas maģistrāles izbūve, par kuru domāt sāka jau 90. gadu beigās, bet nu šis projekts ir iesaldēts, jo nepietiek naudas. Par to, kā tiek organizēta kravas auto tranzīta plūsma pilsētā atbild Rīgas domes Satiksmes departaments (RDSD).

Una Ahuna-Ozola
RDSD pārstāve

”Šis ir vienīgais veids, kā var novirzīt kravas auto plūsmu, lai tā nevirzītos cauri Rīgas centram, neradītu sastrēgumus pie luksoforiem un nepiesārņotu gaisu.”

Tas nozīmē, ka Jaunciema iedzīvotāji ir sprukās. Ja būtu jāpārbūvē Jaunciema gatve, pašvaldībai nāktos atsavināt ne viena vien privātīpašuma zemi. Vai nu samierinies ar situāciju, vai riskē palikt bez daļas sava īpašuma. Cik noprotams no departamenta pārstāves teiktā, pārskatāmā nākotnē nekādi uzlabojumi nav gaidāmi, situācija paliks tāda kā šobrīd.

Foto