Iedzīvotāji neizpratnē – uzaicinājumu potēties saņem cilvēki, kas jau vakcinēti

Alise Kubiloviča

Autors: Alise Kubiloviča

Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kura ar lielu rūpību un uzmanību iesaistās sadzīvisku konfliktu un nebūšanu risināšanā.

49 komentāri

Lieldienu brīvdienās visā Latvijā durvis vēra masu vakcinācijas centri. Daļa iedzīvotāju, kas vēlmi vakcinēties bija pauduši vietnē manavakcina.lv vai zvanot pa numuru 8989, saņēma uzaicinājumu doties uz kādu no centriem, lai tiktu pie vakcīnas. Tomēr ne visi iedzīvotāji bijuši apmierināti ar vakcinācijas biroja darbu.

Garajās svētku brīvdienās arī Raiskuma iedzīvotāja Anita saņēmusi priecīgu ziņu – pienākusi viņas kārta vakcinēties. Svētdien ap pulksten pusvieniem dienā Anita saņēmusi zvanu ar jautājumu, vai ir gatava vakcinēties. Teikusi, ka ir ar mieru, ka norādījusi, ka viņai ir problēma ar transportu, tāpēc būtu jānoskaidro, vai viņu kāds varēs aizvest. Anitai ir 60 gadu, turklāt viņa strādā pirmsskolas izglītības iestādē. Gājusi vaicāt kaimiņiem, vai var viņu aizvest uz vakcinācijas punktu Cēsīs!

Anita
vēlējusies vakcinēties

Es lūdzu, lai man kāds pārzvana pēc desmit minūtēm. Operatore teica, ka piefiksēs manu telefona numuru un pārzvanīs. Es gaidīju apmēram četras stundas. Tā arī neviens man nepiezvanīja. Tagad es vienkārši nezinu, vai man ir atkal jāgaida zvans? Vai atkal ir jāpiesakās rindā?

Vakcinācijas projekta biroja pārstāve Agnese Strazda atvainojas komandas vārdā Anitai par to, ka kāds no darbiniekiem solījis atzvanīt, bet tas nav izdarīts. Runājot par vakcināciju, Anitai nav jāveic atkārtota reģistrācija vietnē manavakcina.lv – ja iedzīvotājs pieteicies potei, bet to vēl nav saņēmis – pieteikums paliek spēkā. Tiklīdz būs nākamā cilvēku apziņošana par iespējām vakcinēties, arī Anita atkārtoti saņems zvanu.

Arī Liepājas iedzīvotāja Aija padalījusies ar savu pieredzi.

Aija
Saņēmusi poti

30. martā saņēmu pirmo “AstraZeneca” poti, bet 5. aprīlī man zvana un atkal piedāvā pirmo poti ar “AstraZeneca”. Kāpēc slavenais vakcinācijas birojs nav izveidojis uzskaiti? Vai neprot strādāt ar datorprogrammām? Bardaks!

Starp citu arī “Bez Tabu” skatītāja Lana saņēmusi e-pasta vēstuli ar piedāvājumu vakcinēties, lai gan poti jau saņēmusi. Viņa vēlējusies par to informēt, lai vakcīnu var saņemt kāds cits iedzīvotājs.

Lana
vēlējusies sazvanīt vakcinācijas centru

Es zvanīju nākamajā dienā – pirmo reizi zvans ilga desmit minūtes, bet klausulē neviens neteica, lai uzgaidu, jo operatori aizņemti. Zvanīju vēl pēc dažām minūtēm, pēc stundas, atkal pēc piecām minūtēm mēģināju zvanīt, bet nekā. Arī nākamajā dienā zvanīju, bet arī tas pats. Es vienkārši gribēju atteikties [no vakcīnas], jo esmu jau vakcinēta pie ģimenes ārsta.

Lieldienu brīvdienās vakcinēti vairāk nekā desmit tūkstoši iedzīvotāju – uzaicinājumu vakcinēties saņem personas, kas atrodas prioritārajās grupās un ir paudušas gatavību potēties vietnē manavakcina.lv vai zvanot 8989.

Agnese Strazda
Vakcinācijas projekta biroja pārstāve

Mēs ņemam informāciju no datubāzes, kur iedzīvotāji ir pieteikušies, un salīdzinām pret e-veselībā reģistrēto vakcinācijas faktu. Ņemot vērā, ka datubāze pirms izziņu izsūtīšanas ir laikus iepriekš jau jāpieprasa, tad var gadīties situācijas, ka brīdī, kad šī datubāze tika gatavota, iedzīvotājs tika pārbaudīts un konstatēts, ka viņam nav reģistrēts vakcinācijas fakts, bet var gadīties, ka divu, trīs vai četru dienu laikā, kamēr notiek datu apstrāde, iedzīvotājs pie ģimenes ārsta ir vakcīnu saņēmis un saņem papildu īsziņu.

Uz saņemto ziņu nav jāreaģē – iedzīvotājam jāvadās tikai pēc tās informācijas, kas pieejama pēc pirmās vakcīnas saņemšanas.