“Gribu brīdināt citus ceļotājus!” Ģimeni no Liepājas ierauj spekulāciju virpulī; zaudēta nauda un arī brauciens uz ārzemēm

Pievienot komentāru

Lai atmestu raizes par plānošanu, liepājniece Laura ar mammu nolēma izmantot tūroperatora pakalpojumus. Aplūkojot ceļojumus uz Horvātiju, izvēlēts “Nacional Travel” piedāvājums, arī biļetes nopirktas, taču tad seko pats nepatīkamākais.

Aptuveni trīs nedēļas pirms ceļojuma Laura saslima ar gripu un ģimene nolemj atlikt atpūtas braucienu.

“Mēs sazinājāmies un prasījām, vai viņiem nav kādi cilvēki, kas ir palikuši “aiz borta”, kas varētu nopirkt mūsu vietas. Viņi ieteica tirgot biļetes internetā,” atceras ceļotāja Laura Pāvila.

Neilgi pēc sludinājumu izvietošanas internetā Lauru negaidīti uzrunā “Nacional Travel” pārstāve un piedāvā jau citu darījumu. “Teica, ka viņiem ir atradušies cilvēki, nevis atradušies, bet pārdevuši šo ceļojumu, tādā veidā pavisam droši var no mums atpirkt tās mūsu vietas. Viņi teica, lai mēs atsūtam e-pastā apstiprinājumu, ka mēs tiešām tam piekrītam, ka mēs atsakāmies no savām vietām un pārdodam tās tālāk. Mēs to izdarījām. Bet tā bija mūsu kļūda, mēs vienkārši telefoniski visu sarunājām, pēc tam rakstiski uzrakstījām, ka mēs atsakāmies. Tādā veidā viņi divu biļešu vietā dabūja četras, teiksim tā,” turpina sarūgtinātā liepājniece.

Redzot, ka mēneša laikā nauda par nopirkto ceļojumu vēl joprojām nav ieskaitīta Lauras mammas kontā, liepājnieces jau kļūst uzstājīgākas un neapmierinātākas.

“Tad jau stāsts bija pavisam cits, ka viņi nav pārliecināti, vai vispār tie braucēji ir atnākuši, ka pēkšņi bija sarunāts, ka biļetes var arī nopirkt pie autobusa, kas mums bija vislielākais šoks. Jo mēs visi gājām to procedūra, kā ir viņas jānopērk, bet te pēkšņi biļetes var nopirkt pie autobusa.”

Tūrisma firma “Nacional Travel” Bez Tabu redzeslokā nokļūst ne pirmo reizi. Pērn rīdziniece Zigrīda sūdzējās par pamatīgajām likstām ar ceļojuma autobusu uz to pašu Horvātiju. Arī atsauksmes interneta portālā “sudzibas.lv” nav no tām glaimojošākajām.

Kā “Nacional Travel” biroja adrese norādīta Lāčplēša iela 13, Rīgā, taču realitātē tāds ofiss neeksistē. Līdz ar to Bez Tabu centās sazināties ar tūrfirmas pārstāvjiem pa telefonu.

 

“Nacional Travel”: Mēs runājām telefoniski par to, ka – ja būs iespēja un kāds cilvēks pieteiksies un gribēs, tad mēs palīdzēsim, bet mēs nesolījām, ka mēs kaut ko varēsim notirgot, jo ceļojums bija garantēts. Un bija atlicis tiešām maz laika. Mums bija 80 cilvēku autobusā. Autobuss bija tikko no salona izdzīts, jauns, tā kā neviena vieta vairāk mums brīva nebija, tad nebija viesnīcas nevienam vairāk.

Bez Tabu: Bet, ja nebija nevienas brīvas vietas, tas nozīmē to, ka viņu vieta…?

“Nacional Travel”: Nē, autobusā bija tās vietas brīvas, bet nebija nevienas tādas vietas brīvas, lai viņas pārdotu, nu, tās vietas. Nu, cilvēki nebija, kas piesakās. Nu, kā jums pareizāk pateikt…

Latvijas Tūrisma Aģentu un Operatoru Asociācijas prezidente Inga Kavaca “Bez Tabu” apstiprina, ka ceļojumu apdrošināšana nav joka lieta, un Lauras gadījumos tā pasargā no naudas pazaudēšanas. Viņa vēl piebilst, ka “Nacional Travel” nav ALTA biedrs. Iepriekš pat neesot dzirdēts par šādas kompānijas eksistenci. Līdz ar to rodas zināmas šaubas par uzņēmuma praksi.

Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) pārstāve Santa Zarāne norāda, ka šis gadījums noteikti jāvērtē individuāli, lūdzot arī skaidrojumu no uzņēmuma.

Laura gan nosaka, ka atgūt iztērētos simtus eiro neizdosies, taču viņa vēlas brīdināt citus ceļotājus.