“Gribam beigt šo pasākumu!” Rīdzinieks nespēj attālināti atteikties no kabeļtelevīzijas un interneta

Oļegs Visockis

Autors: Oļegs Visockis

12 komentāri

“Bez Tabu” skatītājs Roberts no Rīgas nolemj atteikties no “Baltcom” televīzijas un interneta pakalpojumiem. Pensionāram talkā nāk pat meita un znots, taču uzņēmums nebūt negrasās pārtraukt vairāk nekā divus gadus ilgušo sadarbību.

Mārtiņš
znots

Visi rēķini ir apmaksāti. Viss! Gribas vienkārši pateikt paldies par sadarbību un beigt visu šo pasākumu. Bet, nē, jābrauc klātienē. Tomēr klātienē mēs nevaram atbraukt. Mēs pat klātienē pie viņa [sievastēva] neejam sakarā ar visu šo pandēmijas situāciju. Un tas nebūtu prāta darbs tagad televīzijas dēļ riskēt ar dzīvību un braukt atteikties no televīzijas.

Mārtiņa sievastēvs ir Covid-19 riska grupā. Publisku vietu apmeklēšana samazināta līdz minimumam. Pensionāra radinieki uzskata, ka līguma laušanai ar “Baltcom” nudien jānotiek attālināti. Tiesa gan, līdzšinējie centieni to izdarīt pa telefonu, elektroniski un pat ar pasta starpniecību piedzīvo izgāšanos.

Roberts kopā ar radiniekiem jau novembrī esot sākuši interesēties, kā atteikties no pakalpojumiem. Turklāt Robertam arī neesot nekādu “Baltcom” piederošu ierīču, kas būtu jānodod uzņēmumam. Atliek vien “pārkniebt” kabeli.

Pēc vairākkārtējiem telefonzvaniem vienīgais, kas ticis piedāvāts – braukt klātienē vai arī atslēgties no pakalpojuma “Baltcom” mājaslapā, pieslēdzoties savam profilam ar internetbanku.

Par nelaimi, sievastēvam internetbankas neesot, arī ar viedtālruņiem kungs ir uz jūs. Savukārt, lai tiktu pie kodu kalkulatora, ka tavu neražu, jādodas uz banku klātienē. Mārtiņš ir neizpratnē, kāpēc ārkārtējā stāvokļa laikā ir tik skumjas iespējas rīkoties attālināti.

Mārtiņš pat esot nosūtījis pa pastu īpašu veidlapu, kurā pausts lūgums pārtraukt līgumsaistības.

Mārtiņš
znots

Zvanījām un prasījām, vai tas lūgums ir pieņemts. Jā, esot saņemts, bet – ne pieņemts. Lai atteiktos no pakalpojuma, vajag klātienē parakstīt dokumentu, lai “Baltcom” tādējādi pārliecinātos, ka sievastēvs tiešām grib atteikties no “Baltcom” pakalpojumiem.

Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve Santa Zarāne uzsver, – ja uzņēmums ir saņēmis šādu dokumentu pa pastu, tad kompānijai tas ir arī jāizskata.

Uzdodoties par Mārtiņu, sazināmies ar “Baltcom” klientu apkalpošanas daļu, lai pārliecinātos, vai tiešām līguma laušana ir tik sarežģīta.

“Baltcom” klientu apkalpošanas speciāliste

Nē, attālināti ir iespējams atteikties. Mēs jums varam pārzvanīt?

Bez Tabu: Visdrīzāk, ka sievai. Sieva tur vairāk kārto tās lietas.

Nu, sieva, es skatos… [Roberta] Meita zvanīja, viņa atsakās runāt ar mums.

Bez Tabu: Atsakās runāt?

Jā, jā!

Bez Tabu: Kad viņa jums tad zvanīja?

Decembra vidū.

Mārtiņš gan noliedz, ka sieva problēmai uzgriezusi muguru, jo mērķis ir viens – panākt līguma laušanu attālināti. Turpinot saziņu ar iesaistīto uzņēmumu, saņemam pārstāvja skaidrojumu.
Konstantīns
”Baltcom” Pārdošanas daļas pārstāvis

Mums pieaug ļoti skaits ar iesniegumiem, ko pilda ne paši klienti, un viņi paši nemaz nezina par to, ka par viņiem konkurents, pieņemsim, uzrakstīja iesniegumu un mēģināja atteikties. Tāpēc šis nav kaut kāds mūsu untums. Šis ir dotajā brīdī tirgus trends. Šobrīd, lai lauztu līgumu, klients to var izdarīt klātienē mūsu klientu apkalpošanas centrā vai mūsu pašapkalpošanās vidē ”mansbaltcom.lv”, vai arī mēs varam piedāvāt tādu pakalpojumu, kas ir maksas pakalpojums – izsaukt meistaru uz vietas – un tad viņš paņems, identificējot personu, to iesniegumu uz vietas.

Jau sižeta tapšanas dienā pēc “Bez Tabu” iesaistīšanās rīdzinieka radinieki saņēma skaidru informāciju, kā attālināti un turklāt bez nekādām papildu izmaksām atteikties no esošā līguma.

“Baltcom” pārstāvis uzsver, ka katru mēnesi firma saņemot viltus iesniegumus par atteikšanos no pakalpojumu, tāpēc šobrīd tiek izmantota piesardzīga taktika, pēc iespējas vairāk pārliecinoties, ka konkrētais klients patiešām vēlas lauzt līgumu.