“Ģimenei nav ūdens kopš 12. septembra, nekādas palīdzības!” Bolderājas iedzīvotāju līdz asarām noved dienestu vienaldzība

Roberts Blass

Autors: Roberts Blass

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš gatavs iedziļināties un risināt smagas situācijas un noziegumus. Ļoti rūpīgi iepazīstas un izvērtē pieejamo informāciju.

Pievienot komentāru
“Ģimenei nav ūdens kopš 12. septembra, nekādas palīdzības!” Bolderājas iedzīvotāju līdz asarām noved dienestu vienaldzība

Ģimene, dzīvojoša daudzdzīvokļu namā Rīgā, Bolderājā, vairāk nekā mēnesi spiesta dzīvot bez ūdens. Dzīvokļa saimniece vairākkārt lūgusi problēmu atbildīgajiem dienestiem, tomēr palīgā saucieni nav sadzirdēti, tāpēc ģimene lūdz palīdzību raidījumam “Bez Tabu”.

Oktobra vidū “Bez Tabu” automātiskajā atbildētājā palīgā saucienu raudot ierunājusi Lilija, kura kopā ar meitu un mazdēlu dzīvo Bolderājā, Platās ielas 7. namā.

Lilija
pieprasa cilvēka cienīgus dzīves apstākļus

Lūdzu, palīdziet man un manai ģimenei! Mēs dzīvojam Bolderājā. Mums jau no 12. septembra nav ūdens. Kur tik neesam vērsušies, ziņojam visur, bet vienalga nav nekādas palīdzības! Lūdzu! Cerība tikai uz jums. Man ir mazs mazdēls, viņam 8 gadiņi. Lūdzu, palīdziet! Paldies!

Raidījuma komanda, saklausījusi palīgā saucienu, ierodas Lilijas kundzes miteklī, kur viņa turpina paust sašutumu.

Lilija
pieprasa cilvēka cienīgus dzīves apstākļus

“Kā nav ūdens, tā nav! Kopš 12. septembra! Tā dzīvojam es, meita un mazdēls. Tā kā nav aukstā ūdens, nav arī karstā, jo auksto uzsildījām boilerā. Lai nomazgātos dušā, dodamies pie dēla vai krustdēla. Tāpat nesam tur mazgāt veļu un traukus. Es visu laiku stiepju kaut ko mazgāt. Man rokas jau sāp!”

Lilija demonstrē netīro trauku un drēbju kaudzes, kuras nesīs mazgāt pie radinieka, kurš dzīvo aptuveni puskilometra attālumā. Dzeramo ūdeni 5 litru traukos sagādā vai nu pati, vai atnes dēls.

Lilija
pieprasa cilvēka cienīgus dzīves apstākļus

Visu, tai skaitā grīdu, mazgājam ar mitrajām salvetēm. Visai ģimenei esmu izdalījusi tās. Ar salvetēm mazgājamies arī paši.

Vairāku nama dzīvokļu iemītnieki sūdzējušies par nepietiekamu ūdens spiedienu, taču Lilijas dzīvoklis ir vienīgais, kurā ūdens nav vispār.

Lilija
pieprasa cilvēka cienīgus dzīves apstākļus

Uzreiz pēc tam, kad pazuda ūdens, ziņojām “Rīgas namu pārvaldniekam”. Santehniķi atnāca, apskatījās un konstatēja, ka pārējiem ir ūdens, bet mazs spiediens, taču mums nav vispār. Tā arī aizgāja. Uzreiz pēc tam zvanījām “Rīgas ūdens” avārijas dienestam. Vēlāk pārzvanīja un teica, ka nav avārijas situācijas, tāpēc teica, ka nebrauks.

Tavu brīnumu, uzreiz pēc tam, kad par problēmu “Rīgas ūdenī” interesējās raidījums “Bez Tabu”, “Rīgas ūdens” nama pagalmā uzsāk komunikāciju remontdarbus.

Artūrs Mucenieks
“Rīgas ūdens” pārstāvis

Ēkas pievads tiks nomainīts, kaut arī tā nevarētu būt galvenā problēma. Drošības labad nomainīsim pievadu, tomēr mūsu speciālisti uzskata, ka tas nebūs konkrētā dzīvokļa problēmas risinājums. Vaina, visdrīzāk, jāmeklē mājas iekšvados, par kuriem atbildību uzņēmies apsaimniekotājs [“Rīgas namu pārvaldnieks”]. Acīmredzot jāveic remontdarbi nama iekšējām komunikācijām.

“Rīgas ūdens” ir atbildīgs par ūdens pievadu līdz namam. Nomainot šo pievadu, uzlabošoties ūdens spiediens visam namam, bet, lai ūdens no krāniem tecētu Lilijas kundzes dzīvoklī, jāmaina nama iekšējās komunikācijas, uzskata “Rīgas ūdens” pārstāvis Artūrs Mucenieks.

Artūrs Mucenieks
“Rīgas ūdens” pārstāvis

Zinu gadījumus, kad ūdens vads augšējos stāvos ir aizaudzis tā, ka caurplūde palikusi sērkociņa galviņas diametrā. Līdz ar to ūdens netek. Risinājums ir viens: cauruļvadu nomaiņa.

“Rīgas namu pārvaldnieks” nepieciešamības gadījumā uzsāks iekšējo komunikāciju remontdarbus, novērtējot situāciju pēc tam, kad darbus ārpus mājas pabeigs “Rīgas ūdens”, informē Krists Leiškalns, “Rīgas namu pārvaldnieks” pārstāvis.