Ģimene iztērē teju 300 eiro rotaļu mašīnai, kurjers to atved… saplēstu!

Artūrs Špaks

Autors: Artūrs Špaks

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš labi orientējas ceļu satiksmes lietās, apdrošināšanas strīdu un dažādu konfliktu risināšanā.

35 komentāri

Ieva savai meitiņai vārda dienā noskatīja jauku dāvanu – elektrisko rotaļu mašīnu. Internetveikalā ”ABC rotaļlietas” piedāvāja visātrāko piegādi, tā nu ģimene nolēma samaksāt prasīto summu – 283 eiro.

Jau pēc pāris dienām pie ģimenes ieradās ”DPD” kurjers, kurš atveda pasūtījumu. Ģimene liela izmēra kasti ienesa istabā un steidzās to atvērt, lai gaviļniece varētu doties savā pirmajā braucienā. No kastes izņemot elektrisko mašīnu, ģimenes galva uzreiz pamanījis, ka tās karkass ir bojāts. Pie viena no riteņiem redzams, ka plastmasa ir saplīsusi, radot bažas, ka bojājums ar laiku varētu kļūt vēl lielāks.

Ģimene pēc aptuveni divdesmit minūtēm sazvanījusi kurjeru, lai informētu par konstatēto. ”DPD” kurjers vēlāk atzvanījis un norādījis, ka ģimenei jāsniedz pretenzija veikalam, kur prece iegādāta.

Ieva
Iztērējusi 283 eiro par saplēstu preci

Mēs uzreiz nepamanījām, ka kastes bojājumus. Neiedomājāmies, ka prece būs saplēsta. Jau tajā pašā vakarā sazinājāmies ar pārdevēju, teica, lai aizpildām pretenziju. Nu ir pagājis jau vairāk nekā mēnesis. Piezvanīju vakar veikalam, viņi teica, ka ”DPD” atteikuši maksāt vai mainīt. Veikala pārstāvis piedāvāja 30 eiro kompensāciju, tā mašīnīte maksāja 283 eiro.

Veikals ”ABC rotaļlietas” reģistrēts Lietuvā, arī tā noliktava atrodas Lietuvā. Veikala mājaslapā nav atrodama tā pārstāvju adrese Latvijā. Raidījuma pārstāvji atsakās tikties ar raidījuma “Bez Tabu” pārstāvjiem, rakstveidā norādot, ka atbildība jāuzņemas arī ģimene, kas, saņemot preci, neesot kurjeram norādījusi uz iepakojuma bojājumiem.

Vladislavs
Veikala ”ABC rotaļlietas” pārstāvis

Transportēšanas laikā kurjerdienests sūtījuma iepakojumu (kā arī saturu) diemžēl bija bojājis. Bet, pieņemot sūtījumu, klients neizpildīja savus kā saņēmēja pienākumus un pieņēma sūtījumu, nepievienojot komentārus par ārējā iepakojuma bojājumu, neņemot vērā to, ka iepakojums bija ievērojami bojāts. Attiecīgi mēs “ABC rotaļlietas” neuzņemamies atbildību par sūtījuma piegādi, par to ir atbildīgs kurjerdienests.

“DPD” pārstāvji Bez Tabu atsūta fotoattēlus no Lietuvas termināļa. Tajos redzams, ka Ievas ģimenes sūtījuma iepakojums jau Lietuvā bija cietis. DPD Latvija valdes priekšsēdētājs norāda, ka kastes materiāls ir bijis pārāk plāns, kā arī kastē ir izmantoti pārāk maz aizsargmateriāli, kā rezultātā prece var tikt sabojāta.

“ABC rotaļlietas” pārstāvji gan atsūta foto no noliktavas, kur redzami tādi paši mašīnu iepakojumi, kā arī dod mājienu par to, ka kurjeri ar precēm neapietas saudzīgi.

Jānis Grants
”DPD Latvija” valdes priekšsēdētājs

Mums ir bildes, video materiāli, kuros varam redzēt, kā paka ir ceļojusi, kādā izskatā tā ir bijusi. Vismaz ceļošanas brīdī nekas neliecina par to, ka būtu veiktas ”DPD” darbības, lai sabojātu pakas sākotnējo stāvokli. Sarunas ar kurjeriem arī tiek ierakstītas, redzam, ka zvans no saņēmēja tiešām bijis, taču netika prasīts, lai viņš atgriežas pēc sūtījuma. Tika prasīts, kā rīkoties šādā gadījumā. Šī paka ir diezgan paliela, tās svars ir ap 27 kilogramiem. Lai kurjers to veiksmīgi piegādātu, skaidrs, ka kaste ir jāceļ. Tam izmanto štropes.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā norāda, ka pārdevējs līgumā iekļāvis netaisnīgu līguma punktu, kā rezultātā pircējam tiek atņemtas atteikuma tiesības. ”Šajā gadījumā ģimenei jāvēršas Eiropas patērētāju informēšanas centrā, jo uzņēmums ir reģistrēts Lietuvā. Atteikuma tiesības patērētājam nevar atņemt pat, ja patērētājs atgriež preci bez iepakojuma, lietotu, sabojātu. Patērētājs ir atbildīgs par preces vērtības samazināšanos, bet tas neliedz atteikuma tiesības,” norāda patērētāju sargi.

Ieva norāda, ka pārdevējs viņiem nav atsūtījis adresi, kur preci sūtīt, līdz ar to viņiem ir tiesības no preces atteikties nevis 14 dienu laikā, bet gan gada laikā.

35 komentāri