“Esmu aizvainota!” Sirmgalvi šokē negaidīts sūtījums – vitamīni par 100 eiro; “dāvanā” parādsaistību rēķins

Roberts Blass

Autors: Roberts Blass

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš gatavs iedziļināties un risināt smagas situācijas un noziegumus. Ļoti rūpīgi iepazīstas un izvērtē pieejamo informāciju.

34 komentāri

Sirmgalve no Raunas novada Drustiem saņēmusi negaidītu sūtījumu no uzņēmuma “Natural Pharmaceuticals” – uztura bagātinātāja iepakojumu, ko firma tirgo par vairāk nekā 100 eiro. Sieviete apgalvo, ka to nav pasūtījusi, ir neizpratnē par viņai piestādīto rēķinu par preci.

Šī gada aprīlī Rutu Drustos negaidīti apciemoja kurjers, kurš piegādāja sūtījumu. Tajā bija uztura bagātinātājs “Vitamin K2+”, ko nosūtīja uzņēmums ”Natural Pharmaceuticals” . Klāt pievienots Rutai adresēts preces apmaksas rēķins – no sirmgalves pieprasa maksāt vairāk nekā 100 eiro, piedāvājot iespēju maksāt pa daļām. Ruta pauž neizpratni, apgalvo, ka uztura bagātinātāju neesot pasūtījusi.

Ruta
pārsteigta ar negaidītu sūtījumu

Pat neprasīja, vai gribu vai nē! Es esmu aizvainota par to, ka pat nepajautā! Atved, noliek pie durvīm. Tagad arī sūta īsziņas, atgādinājumus, kuros informē, ka pirmā rēķina apmaksas termiņš jau beidzies. Saka, ka esmu jau parādā!

Foto: EKRĀNUZŅĒNUMS

Ruta stāsta, ka pirms kāda laika gan pati veica pirmo un vienīgo pasūtījumu no firmas – iegādājās uztura bagātinātāju, šķiroties no līdzīgas naudas summas, ko nu jau nožēlo. Tolaik ar viņu sazinājās firmas pārstāvis, kurš, pēc Rutas stāstītā, esot uzbāzīgā veidā piedāvājis iegādāties preci. Tolaik Ruta piekrita piedāvājumam, bet vēlreiz uzsver – šogad atsūtīto preci viņa neesot pasūtījusi.

Ruta
pārsteigta ar negaidītu sūtījumu

Kad nopirku tolaik tos vitamīus, uzbāzība bija šausmīga. Tas bija pirms diviem gadiem. Toreiz arī maksāju kādus deviņus eiro mēnesī. Tolaik mana vedekla smējās, kā varēju nopirkt tik dārgus vitamīnus. Teica, ka laikam jau tikai pensionāri var atļauties tā maksāt.

“Natural Pharmaceuticals” interneta vietnē, vispārīgo noteikumu sadaļā lasāms, ka “līgums par produkta iegādi, izmantojot parasto pasta sūtījumu programmu, tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku”. Tas nozīmē, ka, iegādājies preci vienreiz, klientam to turpinās sūtīt vēl. Ruta norāda, ka, pasūtot pirmo sūtījumu, viņa par šādiem nosacījumiem neesot informēta.

Uzņēmuma pārstāji vairās no tikšanās aci pret aci un nepiekrīt pārmetumiem

Ruta uzticēja nevēlamo sūtījumu raidījumam “Bez Tabu”, kas vēlējās to nogādāt atpakaļ uzņēmumā, nododot rokās kādam tā pārstāvjim. Tomēr “Natural Pharmaceuticals” nevēlājās satikties ar “Bez Tabu”, tā vietā noorganizēja kurjera ierašanos pēc sūtījuma. “Natural Pharmaceuticals” reģistrēts Polijā, mājaslapā nav norādes, kur atrodas uzņēmuma birojs Latvijā. Ir vien norāde uz pasta kastīti saziņas nolūkiem un mobilais telefons ar Latvijas valsts kodu. “Bez Tabu” telefoniski sazinājās ar uzņēmuma zvanu centra pārstāvi Latvijā, bet viņa nevēlājās atklāt atrašanās vietu.

Sarakstē ar “Bez Tabu” uzņēmuma pārstāvniecības Latvijā vadība gan nepiekrīt Rutas pārmetumiem un saka, ka, iegādājoties produktu pirmoreiz, “klientei sniegtā informācija bija pilnīga un uzticama”.

“Natural Pharmaceuticals” komentārs

Visa informācija par ikgadējo produkta piegādes piedāvājumu tika sniegta mārketinga materiālos, uz kuru pamata Klients piezvanīja un veica pasūtījumu. Minētā informācija ir pieejama arī Klientam pasūtījuma noformēšanas laikā, t.i., zvana sarunas laikā. [..] informācija, ka sūtījums bija negaidīts, neatbilst patiesībai. Informācija par nākamās pakas piegādi saskaņā ar pasūtījuma prasībām ar produktu Vitamīns K2 + tika nosūtīta Klientam vismaz 4 nedēļas pirms produkta produkta izsūtīšanas. Vēstules informācija tika nosūtīta uz to pašu adresi kā produkts “Vitamīns K2 +”. [..] Klients ir precīzi informēts par plānotā sūtījuma saturu, kā arī saņem pilnu informāciju par iespēju no tā atteikties. Klients neziņoja par šo atkāpšanos.

Ruta gan raidījumam teic, ka neesot saņēmusi informāciju par gaidāmā sūtījuma izsūtīšanu. Ja gādījusies situācija, kad saņemts sūtījums, kas nav vēlams, “Natural Pharmaceuticals” aicina to atgriezt un ziņot par vēlmi pārtraukt līgumattiecības.

“Natural Pharmaceuticals” komentārs

“Natural Pharmaceuticals” uzsver, ka piegādes adrese preču atgriešanai un korespondencei ir norādīta daudzās redzamās vietās, ti, tīmekļa vietne, noteikumi un nosacījumi, rēķini, visi mārketinga materiāli un/vai mūsu konsultanti vienmēr ir atvērti, lai sniegtu šādu informāciju. [..] katram mūsu klientam ir iespēja iebilst pret mārketinga (komerciālas) informācijas saņemšanu no uzņēmuma. Klienti var mūs informēt par šo vēstules, e-pasta nosūtīšanu vai zvanu uz mūsu uzticības tālruni.

Patērētāju tiesību aiszstāvji atgādina – noteikumiem jābūt skaidriem

Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) pārstāve Sanita Gertmane norāda, ka saņemtas vairākas sūdzības par konkrēto uzņēmumu. Vairāk par patērētāju iebildumiem un PTAC secināto šajā sakarā lasi šeit. 

Sanita Gertmane
PTAC pārstāve

Komunikācijā ar uzņēmumu patērētāji īsti nesaprot [sadarbības noteikumus]. Acīmredzot, netiek pietiekami izskaidrots, ka cilvēki, noslēdz ilgtermiņa līgumu. Tad, kad patērētājiem zvana, kad viņi piekrīt saņemt kaut kādus uztura bagātinātāju paraugus vai kaut ko citu, piemēram, par brīvu, kas notiek bieži, faktiski automātiski tiek noslēgts līgums. Varbūt kaut kādā mērā tas tiek skaidrots, bet, acīmredzot, ne tā, lai būtu saprotams, ka tas būs ilgtermiņa līgums ar finansiālām saistībām. Ir ļoti svarīgi to izskaidrot, jo cilvēki saņem preces, par ko izbrīnīti, rēķinus, kurus liek apmaksāt, bet arī par to viņiem nav skaidrības. Nesaprot, kam vispār piekrituši.

Reaģējot uz patērētāju sūdzībām, PTAC sazinājies ar Polijas kompetento iestādi, ziņojot turienes kolēģiem par uzņēmuma iespējamiem pārkāpumiem. PTAC pārstāve Gertmane informē, ka, lai lauztu līgumu, patērētājiem vajadzētu vērsties pie uzņēmuma rakstveidā, sūtot iesniegumu brīvā formā uz mājaslapā norādīto pasta kastīti.