”Es viņam acīs varu pateikt, ka viņš ir krāpnieks!” Saniknots akordeona pircējs jaunieti vaino brutālā apkrāpšanā

Alberts Dinters

Autors: Alberts Dinters

Bez Tabu raidījuma žurnālists ar specializāciju kriminālstāstu šķetināšanā. Īpaši ass un nesaudzīgs, aizstāvot vides tīrību un dabas saudzēšanu.

11 komentāri

Sairušas un saplīsušas siksnas, basu taustiņi, kuri nestrādā, aizdomas par saplēstām plēšam. ”Veiksmīgs” pirkums kungam, kurš pēc vairāk nekā desmit gadiem nolēmis atsākt akordeona spēli. Bet, kā vēsta sena paruna, nepērc kaķi maisā!

Attiecīgo “Hohner Marchesa” firmas akordeonu pircējs noskata kā jau daudzi citi ierindas cilvēki. Virtuālajā sludinājumu dēlī. Cena 60 eiro, kas liekas pieņemama. Sazinās ar pārdevēju, kurš ir Rīgā un sarunā tikšanos. Aizbrauc, pat nenojaušot, ka šī tikšanās beigsies ar pamatīgu skandālu un policijas iesaisti. Kā stāsta mūzikas instrumenta pircējs Mārtiņš, ar pārdevēju Jāni abi tiekas pie Operas un baleta nama. Pārdevējs laipns, cepuri nost. Atrāda akordeonu, pats uz tā nospēlē meldiņu, bet pircējam rokās muzikālo instrumentu noprovēt neesot devis. Kā atzīst pats pircējs, viņa kļūda ir tā, ka nav uzstājīgi prasījis akordeonu atrādīt, esot uzticējies. Viss trakums sākas tad, kad vīrietis atbrauc mājās uz Allažiem.

Mārtiņš
pircējs

”Gribēju iepriecināt savu jaunkundzi. Kā ierasts, paņēmu akordeonu aiz siksnām, cēlu plecos, bet siksna plīsa. Mūzikas instruments uz zemes. Sitiens nebija liels, bet tā rezultātā vairs nestrādā basu taustiņi.”

Mārtiņš “Bez Tabu” stāsta, ka tikai mājās pamanījis, ka plecu siksnas ir jau lāpītas. Aizdomīgas šķiet arī uz plēšām salīmētās krāsainās līplentes. Tas, viņaprāt, nozīmē, ka plēšas ir cauras. “Bez Tabu” sazinās ar instrumenta tirgotāju Jāni. Viņa versija par notikumiem pirkšanas, pārdošanas darījuma laikā ir absolūti atšķirīga.

Jānis
pārdevējs

”Pēc tam, kad es biju nospēlējis skaņdarbu uz tā akordeona, es devu pircējam pašam to izmēģināt. Viņš acīmredzot sakautrējās un atteicās. Es vīrietim izstāstīju visu par instrumentu, viņš pats vizuāli to apskatīja.”

Pircējs andelētāja versijai nepiekrīt, paliek pie sava, ka ir apšmaukts. Dusmās tiek veikti ieraksti portālos sūdzības.lv un “Facebook’. Pārdevējs to uzskata par apmelošanu, iet uz policiju rakstīt iesniegumu par neslavas celšanu. Pircējs pārliecināts, ka viņu aizstāvēs patērētāju aizstāvji.

”Ja darījums ir noticis starp divām privātpersonām, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs nevienam palīdzēt nevar, jo likums neregulē šādus darījumus. Tā ir katra pircēja paša atbildība un risks.”

Tas nozīmē, ka abu kungu nesaskaņas risināmas, sēžoties pie apaļā galda vai arī vēršoties tiesā. Kā konflikts atrisināsies? To neviens no kungiem nevar atbildēt, vien cer, ka šis atgadījums citiem liks būt uzmanīgākiem.

Foto

11 komentāri