“Es pat nezinu, ko darīt”; pakomātā mistiski pazūd “andelē” pārdotas dārgas kurpes

10 komentāri
“Es pat nezinu, ko darīt”; pakomātā mistiski pazūd “andelē” pārdotas dārgas kurpes
EKRĀNUZŅĒMUMS

Judīte gada nogalē nolēma šķirties no pirms pāris gadiem pirktajām “Saint Laurent” kurpēm. Itālijā pirktie apavi ir liela vērtība – maksājuši vairākus simtus eiro. Par daudz pieejamāku cenu Judīte tās nolēmusi izlikt pārdošanā populārajā tirgošanās platformā “Andele Mandele”. Jau neilgi pēc tam uzradusies pircēja.

“Mēs vienojāmies par cenu, viņa man pārskaitīja naudiņu. Es uzreiz tajā dienā sapakoju, un “Andele Mandele” piedāvā tādu pakalpojumu kā “Pasta stacija”. Tur, samaksājot naudiņu, iegūsti kodu. Ar to var iet uz “Pasta Staciju”,” stāsta Judīte.

Sekojot norādītajam, Judīte vairākus simtus eiro vērtās balles kurpes 2. janvārī ievietoja tirdzniecības centra ”Spice” “Pasta stacijas” automātā. Paciņu kurjers izņēmis jau nākamajā dienā, taču no tā brīža dārgās kurpēs kā akā iekritušas – tās nav nonākušas ne pie pircējas, ne arī tās var atrast ”Latvijas pasts”.

“Viņi saka, jūsu apavi tiek meklēti, bet tas nenotiek vienas dienas laikā. Labi. Bet meitene jau ir zvanījusi no otrdienas. Bet es piezvanīju ceturtdien. Un apavu nav. Un tā nav Liepāja. Man uz Jelgavu tagad aizgāja paciņa trijās, četrās dienās,” sašutusi ir Judīte.

Pasts piedāvājis kompensāciju, taču apavi pirkti sen. Judītei vairs nav ne čeka, ne citu pierādījumu, cik kurpes patiesībā vērtas. Viņa sajutusies kā krāpniece.

“Tāda stulba situācija. Es pat nezinu, ko darīt. Jo preci esmu atdevusi, man tās nav. Naudu esmu saņēmusi. Bet preces tad nav. Pasts man jau otro reizi raksta – rakstiet iesniegumu, lai jums atmaksā naudu. Bet es tagad nezinu, ko darīt, jo ne jau man tā nauda svarīga. Svarīga man ir tā prece, ko es gribu atdot meitenei,” “Bez Tabu” klāsta Judīte.

“Andele Mandele” dibinātāja Līva Jaunozola skaidro, ka viņi piedāvā tikai platformu, kur tirgoties. Pārējo veicot “Latvijas pasts”. Tāpēc atbildību šādās situācijās nevarot uzņemoties arī viņi.

“Mēs dotajā brīdī tīri fiziski atbildību uzņemties nevaram. Bet mums ir ļoti labs klientu atbalsta centrs, ja meitene mums uzraksta, ko viņa arī izdarīja, mēs arī sakomunicējām paralēli ar “Pasta staciju”. Jā, diemžēl, var gadīties šāds cilvēciskā faktora elements, bet tā noteikti nav norma un ikdiena,” skaidro “Andele Mandele” vadītāja.

Viņas vadītais uzņēmums jau ilgstoši sadarbojas ar “Pasta stacijām” un līdzšinēji pieredzi vērtē pozitīvi. Tomēr “andeles” forumos lasāmas arī sūdzības tieši par “Pasta stacijas” pakalpojumiem.

Piemēram, kāda tirgotāja raksta, ka paciņa sūtās pat piecas, sešas dienas. Kādu reizi sūtījumi esot sajaukti. Cita foruma lietotāja norāda, ka arī viņai bijušas problēmas “paciņa kaut kur mētājoties pasta noliktavā un neviens uz “sitienu” viņu nevarot atrast. Kopumā gaidīju deviņas dienas,” norādīja kāda “andeles” lietotāja.

Par laimi Judītes krīzi ar apaviem kopīgiem spēkiem izdevies atrisināt. Dienu pēc tam, kad apavu meklēšanā iesaistījās raidījums “Bez Tabu”, tie atradušies! Izrādās, kļūdas dēļ apavi nosūtīt nevis uz Bolderāju Rīgā, bet gan Rēzekni!

“Precīzu iemeslu mēs pateikt nevaram. Bet mēs pieļaujam, ka, visticamāk, tā bija cilvēciska kļūda, mēs pieļaujam, kurjers uzlīmējis nepareizu uzlīmi. Vai arī varēja būt situācija, ka bija atlīmējusies uzlīme no šī sūtījuma,” norāda “Latvijas pasta” pārstāve Austra Priede.

Judīte gan ir neizpratnē, kā var būt tā, ka uzlīmes nedod līmēt pašam. Tas neradot drošības sajūtu, ka sūtījums nonāks galamērķī. Pasts gan skaidro, tas netiek piedāvāts tieši klientu ērtības dēļ.

“To dara mūsu kurjers, kad atbrauc un izņem sūtījumu no mūsu pakomāta. Kurjeri tomēr šīs uzlīmes uzlīmē labāk, pareizāk uz taisnas virsmas, maksimāli labākajā vietā, lai atvieglotu šķirošanu un sūtījumu identificēšanu cehā. Principā konkrētais nodalījums tiek nozīmēts konkrētai paciņai, tā kā kļūdas iespēja ir ļoti maziņa,” pauž  Arita Priede.

Pasts gan aicina klientiem pievērst uzmanību sūtījuma iepakojumam pirms tie tiek ievietoti Pasta stacijās. Svarīgi, lai uz iepakojuma kurjers varētu kārtīgi pielīmēt uzlīmi. Tas palīdzēšot izvairīties no starpgadījumiem