Dziedātāja Samanta Tīna auto reģistrējusi Lietuvā. Vai izdevīgāk?

Skaidrīte Nitiša

Autors: Skaidrīte Nitiša

TV3 Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kura ļoti labi orientējas savstarpējo konfliktu un dažādu problēmu risināšanā.

12 komentāri
Dziedātāja Samanta Tīna auto reģistrējusi Lietuvā. Vai izdevīgāk?

Rīdzinieks pamanījis, ka dziedātājas Samantas Tīnas automašīnai ir Lietuvas valsts numurzīme. Ir neizpratnē, kālab tā?

Arnands
vērīgs pilsonis

Skatoties STV “Slavenības bez filtra”, nevar nepamanīt, ka Samanta Tīna, dzīvojot Latvijā, brauc ar Lietuvā reģistrētu automašīnu, neveicot te ne valsts noteikto tehnisko apskati, ne mūsu valstī maksā transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli! Vai cilvēkam, kas ir atpazīstama un pārstāv Latviju Eirovīzijā, vajadzētu rādīt tādu piemēru?!

Dziedātāja Samanta Tīna atklāj, ka viņas automašīna, ar kuru ikdienā pārvietojas, patiešām ir reģistrēta kaimiņu valstī.

Samanta Tīna
dziedātāja

Jā, man ir lietuviešu numurs. Saistība ar Lietuvu man ir ļoti tuva. Apmēram 5 gadus ļoti daudz tur koncertēju un ļoti daudz tur uzturos. Kā zināms, vai arī tiem, kam nav zināms, tad man dzīvesvieta arī oficiāli ir deklarēta Lietuvā, tāpēc arī manai automašīnai numurzīme ir lietuviešu.

Turklāt Tīnas automašīna ir atgādāta no ASV, un Lietuvā bijis vienkāršāk to piereģistrēt nekā Latvijā.

CSDD pārstāvis Jānis Aizpors apstiprina, ja auto ievests no Amerikas, Latvijā ir jāveic īpaša sertifikācija, kāda ir nepieciešama pirms mūsu valstī reģistrēt transportlīdzekli. Tas ir jādara visās Eiropas Savienības valstīs, izņemot Lietuvu.

Autoeksperts Uģis Vītols skaidro, ka auto reģistrācijas maksa visās trijās Baltijas valstīs ir līdzīga, taču transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis Latvijā reģistrētu auto īpašnieku makos iecērt vislielāko robu. Piemēram, Lietuvā tāda nodokļa vispār neesot.

Kristīne Augstkalne-Jaunbērziņa
VID sabiedrisko attiecību speciāliste

Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli par tādu auto, kurš ir pirmo reizi reģistrēts pēc 2008. gada 31. decembra, maksā, piemērojot likmi atkarībā no automobiļa radītā oglekļa dioksīda (CO2) izmešu daudzuma, apmērā no 0 līdz 756 eiro.

Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli par tādu vieglo automobili, kurš pirmo reizi reģistrēts pēc 2005. gada 1. janvāra, maksā, summējot nodokļa likmes atbilstoši vieglā automobiļa pilnai masai, motora tilpumam un motora maksimālajai jaudai.

Samanta atklāj, ka nekādas dižās neērtības nejūt, ka viņas spēkrats ir ar Lietuvas numurzīmi. Vienīgi, iebraucot Lietuvā, jāturas līdzi vietējiem, jo tūļāšanos uz ceļa nevar “norakstīt”, ka ieradusies no citas valsts un jūtas apjukusi. Un vēl, ar viņas auto, piemēram, dzīvesbiedrs Latvijā nevar braukt pie stūres, ja vien nav veicis papildu apmaksu.

Kristīne Augstkalne-Jaunbērziņa
VID sabiedrisko attiecību speciāliste

Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli par ārvalstī reģistrēta M1 un N1 kategorijas automobiļa izmantošanu ceļu satiksmē Latvijā maksā atbilstoši automobiļa izmantošanas laikposmam:

no dienas (10 eiro) līdz gadam (1000 eiro).

Uģis Vītols akcentē, ka Latvijā ir ļoti augsti nodokļi un varot saprast, ja autoīpašnieki savus spēkratus reģistrē kaimiņu valstī, ja vien tas ir iespējams, un neesot jābrīnās, ka pie mums ir mazākais automašīnu skaits uz vienu iedzīvotāju. Ja ģimenē ir viens auto, visus nepieciešamos maksājumus vēl kaut kā var veikt, bet, ja ģimenē ir divi vai pat trīs spēkrati, tad summa, kas jāsamaksā nodokļos vien, var sasniegt pat trīsciparu skaitli, un tas ir ļoti daudz.