“Divas nedēļas ar paciņu nekas nenotiek!” Klients neizpratnē – pēc sūtījuma atmuitošanas to ilgstoši uzglabā pasta nodaļā

Alise Kubiloviča

Autors: Alise Kubiloviča

Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kura ar lielu rūpību un uzmanību iesaistās sadzīvisku konfliktu un nebūšanu risināšanā.

53 komentāri

15. jūnijā rīdziniekam Andrejam izsūtīta paciņa no Amerikas uz Latviju. Viņš sūtījuma ceļam sekojis līdzi “Latvijas pasta” mājaslapā pēc izsekošanas koda – bijis pārsteigts, ka pēc paciņas atmuitošanas tā ilgstoši netiek piegādāta.

“Izbrīna fakts, ka sūtījums visilgāk atrodas nevis ceļā, bet gan Latvijā,” norāda Andrejs. Ievadot sistēmā sūtījuma numuru, redzams, ka paciņa uz Latviju izsūtīta 15. jūnijā, 5. jūlijā tā nonākusi galapunktā, pēc divām dienām Andrejs to atmuitojis, taču ziņu par iespēju doties tai pakaļ ilgstoši nesaņem.

Andrejs
gaida sūtījumu no Amerikas

Piecpadsmit dienas nekas nenotiek – paciņa vienkārši stāv.

Ar neskaidrajiem jautājumiem Andrejs vērsies “Latvijas pastā”. Darbinieki atvainojušies par radušos situāciju, norādot, ka šobrīd tiek risinātas tehniskas problēmas. Andrejs norāda, ka atmuitošanas process bijis ērts, tomēr uzskata, ka tieši jaunā sistēma varētu būt vainojama pie sūtījumu kavēšanās.

Kopš 1. jūlija visi sūtījumi, kas saņemti no valstīm ārpus Eiropas Savienības ir jādeklarē muitā. Jāmaksā PVN – 21% procents preces vērtības. Tātad, ja prece populārajā Ķīnas internetveikalā maksā piecus eiro, nodoklis jāmaksā viena eiro un piecu centu apmērā. “Latvijas pasts” nenoliedz, ka jaunās sistēmas ieviešana neizpalikusi bez ķezām.

Mārtiņš Liepiņš
“Latvijas pasta” komercvadības departamenta direktors

Pirmajā un otrajā nedēļā šīs aizķeršanās bija. Aizķeršanās bija gan datos, kurus mums padeva pasta operatori, gan tajā, kā mēs šos datus saņēmām, apstrādājām un padevām uz Valsts ieņēmumu dienestu. Jāatzīst, ka problēmas bija visās pusēs. Šobrīd vismaz lielās plūsmas iet raiti un nekādas globālas aizķeršanās netiek novērotas.

Ja klients saņēmis preci, kuru nepieciešams atmuitot, par to “Latvijas pasts” ziņos ar īsziņu vai drukātu paziņojumu. Tālāk klients var izvēlēties – preci atmuitot pats vai to uzticēt “Latvijas pasta” darbiniekiem. Komercvadības departamenta direktors aicina atmuitošanu veikt laikus, jo tas palīdzēs ātrāk tikt pie paciņas. Starp citu, arī Andrejs beidzot sagaidījis ilgi gaidīto sūtījumu.

53 komentāri