“Daudz samaksāju… Bet tirgotāju sazvanīt vairs nevaru!” Pensionāre nopērk jaunu siltumnīcu, kas nenoturas pat divas nedēļas

Oļegs Visockis

Autors: Oļegs Visockis

18 komentāri

Dobeles novada Naudītes pagasta iedzīvotāja Vera gleznainajā vietā pie Apguldes ezera dzīvo jau 30 gadu. Līdz šim visas problēmas Veras kundzei izdevās atrisināt pašas spēkiem, taču šoreiz nācās atzīt bezspēcību.

Pēc iepriekšējās siltumnīcas salūšanas Veras dēls ieteica ņemt jaunu siltumnīcu, turklāt ar visiem vīriem, kas to uzstāda. Kundze pieteica pilnu komplektu.

Strādnieki nieka divarpus stundu laikā uzslēja metāla karkasa siltumnīcu ar polikarbonāta pārklājumu. Saimniece nopriecājās par čaklajām rokām un bez raizēm šķīrās no paprāvas summas.

Vera
patīk rušināties pa dārzu

Siltumnīca maksāja 382 eiro. Tad vēl es samaksāju, daudz. Kopā 547 eiro. Drusku vairāk nekā pēc nedēļas – nebija liels vējš, bet vējiņš, kāds nu tas mūsu pusē mēdz būt. Es tik nāku pēc malkas, skatos – siltumnīca plivinās.

Vera arī parāda vietas, kur bojāts siltumnīcas pārklājums – vietām tas ir ielocījies. Ir pat vietas, kur skrūves izrautas no metāla karkasa. Polikarbonāta materiāls esot pieskrūvēts pavirši, un ir vēl citas vietas, kur darbi neesot padarīti kārtīgi.

Saimniece jauno dārza būvi iegādājās, dzirdot reklāmu radio. Sekoja zvans uzņēmumam, siltumnīcas pasūtīšana, tad arī uzstādīšana, taču pēc liktenīgā vēja pūtiena firmu sazvanīt vairs neizdodas.

Vera
patīk rušināties pa dārzu

Nu, es tā domāju, ka suns zina, ko ēdis.

Bez Tabu: Varam mēģināt tagad viņam vēlreiz piezvanīt. Uzliksim skaļruni, tātad tas ir tas numurs, uz kuru jūs zvanījāt…

Sakaru operators: Numuram, uz kuru jūs zvanāt, ienākošie zvani ir slēgti.

Sazinoties ar Patērētāju tiesību aizsardzības centru (PTAC), noskaidrojam, ka patērētājs divu gadu laikā no preces iegādes brīža var vērsties pie preces pārdevēja par preces neatbilstību līguma noteikumiem.

Santa Zarāne
PTAC pārstāve

Patērētāju tiesību aizsardzības likums nosaka, ka vispirms patērētājs ir tiesīgs pieprasīt, lai pārdevējs bez atlīdzības novērš preces neatbilstību līguma noteikumiem vai bez atlīdzības apmaina preci pret tādu, ar kuru būtu nodrošināta atbilstība līguma noteikumiem, izņemot gadījumu, kad tas nav iespējams vai ir nesamērīgi.

Internetā izdevās atrast SIA “SED” mājaslapu, kurā ir arī citi telefona numuri. Mēģinājām noskaidrot, kā Verai tagad rīkoties ar šo te siltumnīcu.

SIA “SED” pārstāvis

Lielapgulde, atceros, bija Lielapgulde, es atceros pēc nosaukumiem. Tikai visā tajā sarakstā ir jāatrod. Tā ir stihija, un – kāda tad tur var būt garantija. Šeit vienīgais, ko mēs varam no savas puses darīt, tas ir ar kaut kādu atlaidi pārdot tās salauztās daļas un viss.

Bez Tabu: Nē, vienkārši varbūt var apskatīties, vai tā uzstādīšana izdarīta pareizi, viss korekti? Varbūt kaut ko pats meistars ir… varbūt kādu skrūvi mazāk ieskrūvējis un līdz ar to tā detaļa nav nostiprināta pareizi?

Mums ir ļoti kārtīgs meistars. Ļoti kārtīgs čalis. Viņa arī pateiks, ka ļoti patīkams cilvēks un atzīs to. Un viņš parasti strādā kārtīgi. Man nav bijusi neviena sūdzība par viņu.

Bez Tabu: Nu, teorētiski varbūt kāds tomēr var atbraukt uz vietas un apskatīties, kā tad te ir?

Jā, es pierakstīšu.

Veras kundze uzskata, ka siltumnīcas pārklājuma nostiprināšanai ir nepieciešamas krietni vairāk skrūvju, arī metāla kronšteina detaļas, kas ieguldītas zemē, vajadzētu labāk iebetonēt.

Pēc pāris dienām uzņēmuma meistars jau pabija Lielapguldes īpašumā, lai salabotu siltumnīcu. Izrādās, saimniece pat bija sarūpējusi kungiem papildu skrūvītes, lai polikarbonāts stiprāk turētos pie rāmja. Turklāt viss nesmukums ticis novērsts bez maksas.