“Bērns ratos zils jau paliek!” Salā un vējā pie pasta nodaļas Liepājā veidojas garas rindas

Oļegs Visockis

Autors: Oļegs Visockis

32 komentāri

Kopš Latvijā stājās spēkā jaunie Covid-19 izplatības ierobežojumi pie veikaliem veidojas rindas. Ne īpaši patīkamu situācija novēroja “Bez Tabu” skatītājs Lauris no Liepājas.

Lauris

Pie Liepājas pasta nodaļas Klaipēdas ielā regulāri veidojas rinda, kurā gaidīšanas ilgums var būt līdz pat 40 minūtēm. Šajā aukstajā laikā, putenī un salā rindā stāv vairums vecāka gadagājuma cilvēku, lai saņemtu pensiju. Mūsu senioriem nav ne atbilstošu telefonu, ne zināšanu, lai lietotu pasta aplikāciju, līdz ar to viņi vienkārši salst ārā pie pasta nodaļas. Nožēlojami skatīties uz “Latvijas Pasta” attieksmi pret mūsu senioriem.

Ierodoties pie konkrētās pasta nodaļas Liepājā, “Bez Tabu” ievēro vismaz 10 cilvēku rindu, turklāt gaidītāju vidū ir arī kāda māmiņa ar bērnu ratiņiem. Uzrunātie atklāj, ka rindā nākas gaidīt vismaz 15 minūtes.

Pabāžot galvu nodaļas telpās, momentāni saņemam aizrādījumu, ka telpās drīkst atrasties tikai viens pasta klients. Patiešām – pamanām vienu klientu un vairākas darbinieces. Tikmēr laukā rinda kļūst arvien garāka.

”Latvijas Pasta” nodaļās gan tiekot praktizēta “palaid garām” politika. Citiem vārdiem sakot, jaunās māmiņas ar bērnu ratiem apkalpo bez rindas. Šoreiz gan pasts šo labo žestu šķiet ir aizmirsis.

Sieviete, kura gaida rindā

Tas jau vairs nav normāli. Viņa tur sēž vienkārši tāpat. Otra stāv. Trešā degunu baksta. Es viņai skaidroju, ka bērns mazs, ar krūti barojams, sēž ratos, zils jau paliek. Bet viņa: “Nu un kas!”

Māmiņa tikmēr norāda, ka šoreiz citas izvēles gluži vienkārši neesot, proti, sūtījumu nepieciešams nogādāt konkrētajā dienā līdz plkst. 14.00.

Aptuveni 20 minūšu laikā “Latvijas Pasta” nodaļas darbinieces apkalpoja pusotru klientu. Un tikai tad nolemts rindu nedaudz reorganizēt, ārpus kārtas apkalpojot tos klientus, kuri atnākuši pēc sīkpaciņām. Tikmēr citu pakalpojumu izmantotājiem tik un tā nākas gaidīt 15 un vairāk minūtes.

Marika Lange
“Latvijas Pasta” Kurzemes reģiona vadītāja

Ņemot vērā jaunās valstī noteiktās drošības prasības, šobrīd pasta nodaļās klātienē mēs varam apkalpot daudz mazāku klientu skaitu nekā līdz šim, jo viena klienta apkalpošanai jānodrošina 25 kvadrātmetri. Meklējam risinājumus, kā varētu palīdzēt nodrošināt ātrāku sūtījumu saņemšanu, un paši operatori arī iesaistās tajā darbā. Viņi dodas ārā, paņem numuriņus iznes sīkpaciņas ārā, atdod tās klientiem. Mēs meklējam risinājumus, kā varētu šo procesu ātrāk veikt.

Sazinoties ar Ekonomikas ministriju, saņemam atbildi, ka uz ”Latvijas Pastu” nemaz neattiecoties tirdzniecības regulējums un 25 kvadrātmetru ievērošana uz vienu cilvēku. Pasts esot saimnieciskā pakalpojuma sniegšanas vieta, kur vienam apmeklētājam jānodrošina ne mazāk kā 15 m² no publiski pieejamās telpu platības. Līdz ar to atsevišķās “Latvijas Pasta” nodaļās vienlaikus varētu apkalpot pat divus un vairāk cilvēkus.

“Latvijas Pasta” valdes locekle Anda Ozola “Bez Tabu” uzsver, – ja visas atbildīgās institūcijas akceptēs šos noteikumus un tie nebūšot pretrunā ar epidemioloģiskajām prasībām, tad uzņēmums ir gatavs lielākajās pasta nodaļās Latvijā uzņemt vairāk klientu, nepārsniedzot ierobežojumos noteikto cilvēku skaitu uz attiecīgo publiskās telpas platību.

Savukārt Lange akcentē, ka metodes, kā uzlabot klientu apkalpošanu, esot uz katras nodaļas darbinieku pleciem.

“Latvijas Pasts” aicina arī pārvirzīt reģistrētos sūtījumus uz pasta pakomātu vai kādu no “Circle-K” degvielas uzpildes stacijām, kur pieejama sūtījumu izsniegšana. Izmantot var arī mobilās lietotnes iespējas, pakalpojumiem piesakoties attālināti. Tomēr pēc kādas “Bez Tabu” skatītājas vārdiem, arī tas ne vienmēr līdz.

Sanija

Prūšu ielā, Ķengaragā, dodoties ar aplikācijā pieteikto kārtas numuru, iekšā apturēja apsargs, kurš paziņoja, ka ar aplikācijā pieteiktu numuru nevar doties iekšā. Jāstāv garajā rindā, kura velkas 50 cilvēku garumā ārpus iekštelpām. Lai sagaidītu savu kārtu, paņemtu groziņu, izprintētu numuru no aparāta un tikai tad var doties pie kases, kur tevi apkalpos. Jo bez groziņa apkalpot atteicās. Kāda tad īsti ir jēga no aplikācijas? Ja to izmanto, tad tiek aizliegts ieiet pasta telpās. Tas, ka ar aplikāciju pieteikties šajā pasta stacijā nevar, nekur netika informēts. Vairākiem cilvēkiem tika atteikts ieiet, ja tiek izmantota aplikācija.

Mobilā lietotnē šajā situācijā gan gluži neesot pie vainas. Proti, ja lielveikalā atrodas, piemēram, arī bankomāts vai pasta nodaļa, vai kāda cita pakalpojuma saņemšanas vieta, esot tik un tā jāstāv kopējā rindā ar tiem, kuri vēlas iepirkties tirdzniecības centrā veikalā.