Baiba Runce

Autors: Baiba Runce

Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kas gatava piedzīvojumiem un avantūrām. Ar tādu pašu kaislību dara arī savu darbu.

Komentāri

24. novembrī Valda ar vīru laikus iegādājās biļetes Rīgas starptautiskajā autoostā, lai ar autobusu Rīga-Saulkrasti-Limbaži dotos uz mājām Zvejniekciemā. Taču autobusu tā arī nesagaidīja, jo pēc stundu ilgas stāvēšanas aukstumā iekāpa citā autobusā. “Vai nevarēja precizēt, cik ilga būs kavēšanās, tad vismaz gaidītu siltumā,” jautā Valda. 

“Ap plkst. 14.10 skaļrunī paziņo, ka autobuss kavējas, bet to jau mēs arī tāpat esam sapratuši. Ne vārda par to, cik ilgi kavēšanās paredzēta. Vēl pēc brīža tablo parādās informācija, ka autobuss kavējas. Tātad – stāviet, gaidiet, kuru katru mirkli var piebraukt,” stāstu iesāka Valda.

Ar biļetēm kabatā un vēl pāris salstošiem pasažieriem gaidījuši stundu, līdz ieradies cits autobuss Rīga-Saulkrasti-Limbaži, kas arī piestāj Zvejniekciemā. Vienīgi autobusa vadītājs nepieņēma jau iegādātās biļetes, neņemot vērā to, ka pasažieru pārvadātājs abos reisos ir viens un tas pats.

Valda no Zvejniekciema

“Vai autoostas dispečeri nevarēja precizēt, cik ilga būs kavēšanās, tad vismaz gaidīt varētu siltumā? Bija taču noteikti saziņa ar šoferi par radušos problēmu. Ja autobuss atcelts, parādīt to elektroniskajā tablo… Pasažieru pārvadātājs “CATA” varētu šādā situācijā dot rīkojumu uzņemt pasažierus ar jau nopirktajām biļetēm nākamajā autobusā. Un ko darīt cilvēkam, kurš varbūt par pēdējo naudu ir nopircis kasē biļeti mājupceļam?”

Akciju sabiedrības “CATA” pasažieru pārvadājumu dienesta vadītājs Mārtiņš Rajeckis telefonsarunā raidījumam “Bez Tabu” paskaidroja, ka autobusam bijušas tehnikas problēmas, tādēļ tas konkrēto reisu neturpināja. Pieņemts lēmums sūtīt rezerves autobusu no Cēsīm, kas Rīgas starptautiskajā autoostā ieradies īsi pēc 15.00.

Mārtiņš Rajeckis
“CATA” pasažieru pārvadājumu dienesta vadītājs

“Nu tur ir bijusi kāda informācijas kļūda par to, ka vajadzēja uzņemt pasažierus ar biļetēm, jo, ja ir tehniskas problēmas, otrs autobuss sastāda pārsēšanās aktu un uzņem pasažierus, kuriem ir biļetes iegādātas. Mēs arī saņēmām sūdzību, un jau nodevām tālāk, lai sazinās ar cilvēkiem, kurus neuzņēma, ka mēs atmaksāsim viņiem biļešu starpību par šo te gadījumu.”

Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš raidījumam “Bez Tabu” skaidroja, ja reiss kavējas ilgāk par 15 minūtēm, pasažieriem ir tiesības vērsties kasē un lūgt atdot samaksāto naudu. “Nepareiza un neprecīza komunikācija, jo tika ziņots, ka reiss kavēsies, bet netika pateikts, manuprāt, galvenais, cik ilgi reiss kavēsies, cilvēkam tas ir jāzina,” tā Kristiāns Godiņš.

AS “Rīgas starptautiskās autoosta” valdes loceklis Jānis Briedītis gan raidījumam “Bez Tabu” norādīja, ka konkrētajā situācijā un arī līdzīgos gadījumos pasažieri tiek informēti par savām tiesībām. Autoostas pārstāvis aicina turpmāk pasažierus nebaidīties un nekautrēties uzdot jautājumus gan informācijas centrā, gan dispečeru punktā, gan, piemēram, pie apsargiem. Diemžēl ne vienmēr darbiniekiem ir zināms, cik ilgi reiss kavēsies.

“Tiešo sakaru ar autobusa vadītāju mums nav, vadītāji mainās, autobusu reisi mainās, tas atkarīgs no pārvadātāja, ja tāda informācija mums ir, protams, autoosta to paziņo, un mēs būtu tikai priecīgi, ja mēs varētu pateikt precīzi, cikos ienāks autobuss,” tā “Rīgas starptautiskā autoosta” valdes loceklis Jānis Briedītis.

Foto

Lasi vēl