“Aukstasinīga krāpšana!” Ne mēbeļu, ne avansa – tirgotājs vazā klienti aiz deguna

Oļegs Visockis

Autors: Oļegs Visockis

1 komentārs

Gatavojoties jaunā mājokļa labiekārtošanai, Kristīne jau laikus sāk meklēt, kur iegādāties tik ļoti nepieciešamās mēbeles virtuvei. Ģimene nosliecas par labu internetā uzietam piedāvājumam.

Kristīne
bez naudas un mēbelēm

Vislabāko piedāvājumu mums iedeva interneta veikals “A-mēbeles.lv”. Apmaksājām avansa maksājumu, kas pēc viņu vārdiem nedrīkst būt mazāka par 50%. To arī izdarījām, uzticējāmies…

Kristīne saņem apstiprinājumu, ka Polijā bāzētais mēbeļu uzņēmums ir uzsācis virtuves iekārtas ražošanu. Tomēr vasaras vidū sākas liels cirks, un “A-mēbeles.lv” ierauj Kristīni atrunu un aizbildinājumu virpulī.

Kristīne
bez naudas un mēbelēm

Virtuve tiks piegādāta pēc 13. jūlija, kad ražotājs atgriezīsies no vasaras atvaļinājuma. 22. jūlijā “A-mēbeles.lv” mums atsūtīja informāciju, ka virtuve ieradīsies pie viņiem noliktavā nākamajā nedēļā.

Virtuves iekārtai kājas gan neizaug, un tā paliek Polijā. Un 10. augustā Kristīne jau saņem ziņu, ka “A-mēbeles.lv” darbinieki paši tomēr brauks pie ražotāja pēc preces.

Kristīne
bez naudas un mēbelēm

Tad mēs kādu nedēļu katru dienu sazvanījāmies. Tad beigās viņi teica: “Vienalga, lai vai kas, viss – tagad pēc divām dienām kāpjam busā, braucam pakaļ”.

Kristīne ar vīru tajā brīdī nolemj pārbaudīt, vai Polijas uzņēmums vispār zina par latviešu ģimenes pasūtījumu.

Kristīne
bez naudas un mēbelēm

Viņi mums pateica, ka sākotnēji – maijā – šāds pasūtījums viņiem ir ienācis, bet pēc naudas pieprasījuma piegādātājs ir atteicies maksāt. Līdz ar to šādas mēbeles nekad nav uzsāktas ražot.

Interneta portālā “sudzibas.lv” Salaspilī reģistrētais uzņēmums “A-mebēles.lv” jau ieguvis sliktu slavu. Atrodamas sūdzības gan par piegādi, gan arī par pasūtījumu atcelšanu un iemaksātā avansa atgūšanu. Nolemjam apmeklēt firmas biroju, lai noskaidrotu, kāpēc Kristīne līdz pat šai dienai nav saņēmusi atpakaļ teju 1000 eiro.

Biroja durvis – aizslēgtas. Arī sazvanīt uzņēmumu neizdodas – izslēgts telefons vai arī ārpus zonas.

Nolemjam sazināties ar mēbeļu piegādātāju ar e-pasta starpniecību, uzdodoties par klientu, kurš meklē virtuves iekārtu. Kamēr gaidām iespējamo atbildi, sazināmies ar biroju ēkas pārvaldnieku.

Mājas pārvaldnieks

Bez Tabu: Mums vajadzētu ļoti atrast mēbeles, “A-mēbeles.lv” kantora saimniekus…

He-he-he-he-he! Kāds nav izturējis, ja?

Bez Tabu: Tas nozīmē, ka kāds jau ir meklējis laikam, ja?

Viņus visu laiku meklē.

Pēc sarunas ar pārvaldnieku pat nepagūstam iziet no biroju ēkas, kad jau saņemam atbildes e-pastu uz viltus pasūtījumu. “A-mēbeles.lv” lūdz atsūtīt telefona numuru, lai varētu vienoties par piegādes iespējām.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) norāda, ka par uzņēmumu “A-mēbeles.lv” ir saņemtas sešas sūdzības, kā arī ir sniegtas 14 konsultācijas. “Pozitīvais ir tas, ka redzam, ka ar vairākām sūdzībām šis uzņēmums ir ticis galā – tās ir atrisinātas vai atsauktas,” piebilst PTAC pārstāve Sanita Gertmane.

SIA ”A-Mēbeles.lv” pārstāvis

Bez Tabu: Vai jums ir zināma tāda persona – Kristīne Pētersone?

Jā! Viņai tiek atgriezts avansa maksājums līdz piektdienai.

Bez Tabu: Cik es saprotu, tas nav pirmais klients, ar kuru jums ir tamlīdzīga rakstura problēmas un situācija izvērtusies?

Nu, nē! Pārsvarā nē. Nav bijušas īsti.

Uzņēmuma pārstāvis telefonsarunas turpinājumā gan nenoliedz, ka arī ar citiem klientiem paralēli tiekot risinātas dažādas domstarpības. Iemesli, kāpēc Kristīne un arī citi klienti tiek vazāti aiz deguna, telefonsarunā gan netiek atklāti.

Kristīne
bez naudas un mēbelēm

Meli melu galā. Nekaunīgi, monotonā balsī, iestudētiem tekstiem… Īstenībā – aukstasinīga krāpšana.

Kristīne atzīst, ka guvusi rūgtu mācību. Labi, ka mēbeļu piegādātājs tomēr vismaz vienu apsolīto lietu izdarīja. Proti, Kristīne atguva iemaksāto avansu. Starp citu, Kristīne šķiet tomēr tiks pie kārotās virtuves iekārtas. Tiesa gan, jau ar cita piegādātāja starpniecību.