“Nadziņu pieaudzēšanai pietiek, bet parādus neatdod!” Populāra zīmola pārdošanas aģente sanikno klientus

Roberts Blass

Autors: Roberts Blass

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš gatavs iedziļināties un risināt smagas situācijas un noziegumus. Ļoti rūpīgi iepazīstas un izvērtē pieejamo informāciju.

10 komentāri

Atsevišķās aprindās labi zināmās ārvalstu kompānijas ”FM World” pārdošanas aģente Latvijā palikusi parādā klientiem: pēc naudas saņemšanas nav nosūtījusi preces. Uzklausītie un dusmīgie klienti vaino pārdošanas aģenti krāpšanā. Aģente ir parādā daudziem, kopējā parāda summa esot aptuveni tūkstoš eiro, stāsta klienti.

Ar “Bez Tabu” tiekas Klinta no Ropažiem un Toms no Kandavas, kuri saka, ka runā daudzu neapmierināto klientu vārdā.  Krāpniecībā vaino Inesi Tamenieci, kura ir viena no Polijā dibinātās kompānijas ”FM World” pārdošanas aģentēm Latvijā. Sociālajā tīklā ”Facebook” Inese aktīvi reklamē starptautiskā zīmola produkciju: kosmētiku, parfimērijas preces, tīrīšanas līdzekļus un citus produktus. Klienti stāsta, ka daudzi Inesei naudu pārskaitījuši, bet preces nav saņēmuši.

Klinta
uzskata, ka pārdošanas aģente krāpjas

Kad ieraudzīju piedāvājumu, padomāju, ka tas ir superīgs. Aizskaitīju viņai naudu, viņa ļoti uzstājīgi gribēja, lai sūtu tajā pašā vakarā. Bet preci jau ilgi es nesaņemu. Atrunas ir smieklīgas: tad viņai nav maisiņu, tad teica, ka kaut kas nav kārtībā ar piegādi. Te es sapratu, ka viņa pati saputrojās, jo iepriekš man bija atsūtījusi bildi, ka preci saņēmusi no piegādātāja.

Arī Toms stāsta, ka pasūtītās preces gaida jau ilgi.

Toms
ziņo par negodprātību

Vienubrīd viņa atrunājās, ka mājās uzsprāga virtuve, bet tajā pašā dienā ievietoja ierakstu, rādot savas izklaides. Tad viņa teica, ka ar bērniem problēmas. Vēlāk taisnojās, ka nav pakomāta, vēl vēlāk viņai vienkārši naudas neesot bijis pasūtījumiem, jo bloķēts konts. Viņa ir parādā cilvēkiem, tai pašā laikā sociālajos tīklos meklēja, kur pielikt nagus, arī kleitiņas meklēja, bet parādu neatdeva.

Arī “Bez Tabu”, ieskatoties sociālajā vietnē ”Facebook”, pārliecinās, ka daudzi sūdzas par nepiegādātām precēm, tai pat laikā redzams, ka Inese turpina reklamēt produktus un iesaistās diskusijās ar niknajiem klientiem, cenšoties attaisnot savu rīcību.

Klinta un Toms stāsta, ka sašutušie klienti likuši galvas kopā un izskaitļojuši, ka aģente Inese ir parādā preces, kuru kopējā vērtība ir aptuveni tūkstoš eiro. Daudzi klienti apņemas vērsties Valsts policijā, jo uzskata, ka Inese krāpjas.

Toms stāsta, ka citi godprātīgie pārdošanas aģenti pat cenšoties nokārtot Ineses saistības, lai neiedragātu zīmola tēlu.

“Bez Tabu” lūdza skaidrojumu arī ”FM World” priekšniecībai, tomēr divu dienu laikā atbildi uz e-pasta ziņojumu nesaņēma.

Tā kā darījums veikts ar pārdošanas aģenti, kura ir privātpersona, Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) aicina ar sūdzībām vērsties Valsts policijā, jo PTAC uzrauga juridisko personu darbu. Tomēr PTAC pārstāve Santa Zarāne uzskata, ka kompānijai, rūpējoties par labu reputāciju, būtu jāsadarbojas ar godprātīgiem sadarbības partneriem.

Policija arī aicina neapmierinātos klientus ziņot par iespējamo krāpniecību.

Pārdošanas aģente Inese nenoliedz problēmu, tomēr raidījumam “Bez Tabu” saka, ka visbiežāk esot vainīga lēnā preču piegāde no Polijas. Tāpat Inese saka, ka ir parādā mazāk, nekā norāda klienti. ”Lai atjaunotu reputāciju, gribu pierādīt, ka neesmu krāpniece, problēmu risinu, cenšos visu nokārtot,” saka Inese.

Inese Tameniece
pārdošanas aģente

Ar cilvēkiem esmu sazinājusies, esmu vienojusies. Šāda situācija ir izvērtusies, tā nav patīkama. Risinu šo problēmu. Dažas preces arī esmu jau nosūtījusi un nosūtīšu. Man deva termiņu līdz diviem mēnešiem. Šoreiz atzīstu, uzņēmos par daudz pasūtījumu. Vairs nespēju ne rakstīt, ne pieņemt. Nedomāju, ka būs tik liels pieprasījums.

Uzklausītie Klinta un Toms uzskata, ka pārdošanas aģente tērējusi klientu naudu pēc pašas ieskatiem. Aģente Inese apstiprina, ka ir finansiālās grūtībās.