Apskatē divas reizes izbrāķē piekabi, ko CSDD ir sertificējusi

Artūrs Špaks

Autors: Artūrs Špaks

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš labi orientējas ceļu satiksmes lietās, apdrošināšanas strīdu un dažādu konfliktu risināšanā.

6 komentāri

Armands jau pirms vairākiem gadiem Anglijā iegādājās piekabi darba vajadzībām. Toreiz, lai ar to varētu piedalīties ceļu satiksmē, bija nepieciešams iziet tās sertifikāciju. Tas arī tika izdarīts, un līdz 2019. gadam ar piekabi veiksmīgi veica tehniskās apskates, taču šogad apskates inspektori piekabi pamatīgi izbrāķējuši.

Pirmajā tehniskās apskates reizē piekabes īpašniekam inspektors norādīja uz vairākiem būtiskiem pārkāpumiem,  piemēram, ”nav obligāto sānu atstarotāju, neatbilstošs sānu atstarotāju novietojums, riepas slodzes indekss nav pietiekams, numurzīmes apgaismes lukturis nav atbilstošā stāvoklī”, kā arī izteica aizrādījumu par stāvbremzes (ne)efektivitāti.

Kaut Armands visiem aizrādījumiem nepiekrita, viņš trūkumus novērsa un pēc pāris nedēļām atkārtoti devās uz tehniskās apskates staciju. Arī otrajā reizē viņš atļauju piedalīties ceļu satiksmē saņēma tikai uz vienu mēnesi, arī šoreiz tehniskās apskates darbinieks aizrādījis par atstarotāju trūkumu.

Armands
Sertificētas piekabes īpašnieks

Tehniskajā apskatē Jūrmalā man pateica, ka arī starp riteņiem jāuzlīmē atstarotājs. Piekabei šajā vietā pat ražotājs nav paredzējis atstarotāju. Man bija uzlīmēti visi atstarotāji, kas bija arī sertifikācijas brīdī, bet tagad man prasa līmēt tur, kur nekad nav bijis. Viņi pat nevarēja atvērt sertifikācijas fotogrāfijas, lai par to pārliecinātos. Kāda jēga no sertifikācijas, ja to neņem vērā?

Foto: ARTŪRS ŠPAKS, BEZ TABU

Tehniskās apskates inspektors aptuveni 40 minūtes centies datorā atvērt failu, lai redzētu sertifikācijā fiksēto, tomēr nesekmīgi. Galu galā, inspektors atzinis, ka fotoattēlus nevar atvērt, tādēļ nekas cits neatliek, kā līmēt atstarotājus vietā, kur, pēc Armanda sacītā, tie nekad nav bijuši.

Vislielākais Armanda sašutums bija par to, ka tieši pirms viņa tehnisko apskati bez aizrādījumiem izgāja cits autovadītājs ar krietni lielāku piekabi, kurai atstarotāju ir mazāk nekā Armanda piekabei. ”Tā piekabe bija aptuveni trīs metrus garāka par manējo. Es piegāju pie tā paša inspektora, kurš manu piekabi ”neizlaida cauri”. Viņš atbildēja, ka tā piekabe esot veca, ka neesot laika ar mani runāt,” sašutis ir Armands.

Foto: ARMANDA FOTO

Pēc “Bez Tabu” pieprasījuma Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) veikusi video ierakstu pārbaudi. Secinājums – Armanda norādītajai piekabei atstarotāju skaits atbilstot likumdošanas prasībām. Atklāts paliek jautājums, kādēļ nepieciešams veikt piekabju sertifikāciju, ja tehniskās apskates darbinieki nemaz nepiepūlas to apskatīt.

Aldis Adiņš
CSDD tehniskās apskates uzraudzības daļas vadītājs

Apskates darbinieks skatās transportlīdzekli uz noteikto brīdi. Viņam ir noteikumi, prasības. Ja viņš izmēra, bet kaut kas neatbilst, viņa rīcība var būt tikai tāda, ka viņš pasaka, ka kaut kas neatbilst. Ja klientam ir šaubas par inspektora rīcību, viņš var vērsties pie stacijas vadītāja. Tā nav augstākā matemātika.

Armands gan stāsta, ka savulaik izmantojis iespēju saukt maiņas vecāko, taču atnākušais darbinieks nav pat iedziļinājies konfliktā. Šoreiz atļauju piedalīties ceļu satiksmē ar Armanda piekabi izdevās iegūt tikai ar trešo reizi.