“Aploksne kā no prezidenta, bet tas ir “fufelis”!” “Grand Prix” izlozes rīkotāji nebeidz vilināt seniorus

Roberts Blass

Autors: Roberts Blass

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš gatavs iedziļināties un risināt smagas situācijas un noziegumus. Ļoti rūpīgi iepazīstas un izvērtē pieejamo informāciju.

6 komentāri

“Bez Tabu” redakcija saņēmusi jau kārtējo sūdzību par uzņēmumu “RD Baltic”, kas gados vecākiem cilvēkiem piedāvā piedalīties “Grand Prix” izlozē ar iespaidīgām balvām. Lai palielinātu izredzes laimēt, cilvēkiem piedāvā iegādāties dažnedažādas preces. Ne vien senioru tuvinieki, bet arī patērētāju tiesību aizstāvji uzņēmuma mārketinga stratēģiju sauc par agresīvu. Kādas sirmgalves radinieks ir neizpratnē, kā uzņēmums uzzinājis datus par viņa tuvinieci, lai adresētu reklāmas materiālus tieši viņai.

Bez Tabu jau iepriekš uzklausījis vairākas sūdzības par SIA “RD Baltic” uzbāzību, sūtot iedzīvotājiem (vairumā vecāka gadagājuma) piedāvājumus piedalīties izlozē ar iespēju laimēt ievērojamas naudas balvas un citus laimestus. Tāpat uzņēmums piedāvā iegādāties dažnedažādas preces, kuru iegāde varor palielināt izredzes laimēt. Vairāk par iepriekš uzklausītajām sūdzībām lasi šeit un šeit.

Šī gada janvārī raidījuma redakcijā vērsās jau kārtējais Latvijas iedzīvotājs, kurš ir neizpratnē par uzbāšanos viņa gados vecajai radiniecei. Seniore savā pasta kastītē saņēmusi sev adresētu aploksni, kas apdrukāta ar “skaļiem” tekstiem, kas vedina domāt, ka sūtījums ir kas ļoti svarīgs. Kā uzskata saņēmējas tuvinieks un citi raidījumā iepriekš uzklausītie, šāds aplokšņu noformējums var likt gados vecākam cilvēkam satrūkties un ieskatīties sūtītā saturā.

Gundars
ziņo par uzbāzību

Vecam cilvēkam tas ir tāds maldinājums! Viņš bez maz domā, ka sūtījums teju no prezidenta, bet, latviešu valodā sakot, tas ir fufelis! Sola “piecu zvaigžņu” vinnestu, 40 tūkstošus eiro! Vārdu sakot, veids, kā maldina, un piedāvā pirkt visādas muļķības!

Aploksnē atrodamā informācija par lielo laimestu noformēta veidā, kas, kā uzskata seniores tuvinieks Gundars, vedina domāt, ka saņemts kāds oficiāls dokuments. Tāpat aploksnē ievietoti daudzi reklāmas materiāli par precēm, ko uzņēmums piedāvā iegādāties, lai palielinātu izredzes laimēt. Jau iepriekš “Bez Tabu” stāstījis par senioru “iegrābšanos” – lielas naudas iztērēšanu par apšaubāmas kvalitātes precēm. Vairāk par pieredzi, iegādājoties preces, lasi šeit.

Patērētāju tiesību aizstāvji: Var uzskatīt par agresīvu vēršanos pie patērētājiem

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) pērn saņēmis dažas sūdzības par “RD Baltic” mārketinga stratēģiju un tirgoto preču kvalitāti. PTAC pārstāve Santa Zarāne norāda, ka, apskatot sūtītās aploksnes un to saturu, šādu reklamēšanās veidu var uzskatīt par agresīvu.

Santa Zarāne
PTAC pārstāve

Tas, kā tas ir noformēts, varētu tikt uzskatīts kā agresīva vēršanās pret patērētājiem. Tas raisa iespaidu, ka obligāti kaut kas jāatbild vai jāpiedalās. Patērētājus aicinām nepiedalīties, ja nav vēlmes.

Seniores, kura saņēmusi sūtījumu, tuvinieks Gundars ir neizpratnē arī par to, kā uzņēmums uzzinājis datus par viņa radinieci, ja reiz aploksne adresēta tieši viņai. Viņš uzsver, ka nekad iepriekš radiniece neesot piekritusi sadarbībai ar uzņēmumu, neesot uzticējusi savus datus.

“Bez Tabu”, uzrunājot SIA “RD Baltic”, uzstāja uz sarunu ar uzņēmuma vadību video tiešsaistes formātā, tomēr saņēma skaidrojumu rakstveidā.

SIA “RD Baltic”

SIA “RD Baltic” veic preču tirdzniecību pa pastu. Individualizēti (konkrētam adresātam sagatavoti) reklāmas materiāli tiek sūtīti tikai tiem patērētājiem, kas iepriekš normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir piekrituši šādu reklāmas materiālu saņemšanai. Reklāmas materiāli tiek sūtīti pilngadību sasniegušiem patērētājiem neatkarīgi no viņu vecuma. Noteicošais ir konkrēto personu piekrišana reklāmas materiālu saņemšanai un izrādītā interese par SIA “RD Baltic” pa pastu tirgotajām precēm. Piekrišanu mārketinga materiālu saņemšanai patērētājs var atsaukt sev ērtākajā veidā jebkurā brīdī, kad to vēlas: pa tālruni 670 61 777; pa pastu, rakstot vēstuli SIA RD Baltic, Vienības gatve 109, Rīga, LV-1058, vai pa e-pastu: [email protected], nosūtot iesniegumu, kas parakstīts ar drošu elektronisko parakstu.

Datu valsts inspekcijas direktore Jekaterina Macuka aicina iedzīvotājus ziņot gadījumos, ja ir bažas par nelikumīgu datu apstrādi.

Jekaterina Macuka
Datu valsts inspekcijas direktore

“Mēs viņiem [uzņēmuma pārstāvjiem] varam prasīt, kur ir cilvēka piekrišana, kas ļauj sūtīt tieši viņai. Vajag veikt pārbaudi par konkrēto kompāniju un konkrētu sūdzību. Cilvēkam ir tiesības atsaukt savu piekrišanu, un atsaukšanas brīdī kompānijai jāizdzēš visi dati, tā vairs nedrīkst traucēt konkrēto cilvēku, sūtīt viņam paziņojumus, citādā veidā izmantot viņa datus. Ja cilvēks vērsies pie kompānijas, bet tā neievēro prasību, tad var vērsties ar sūdzību Datu valsts inspekcijā.”

6 komentāri

Aktuālie Bez Tabu sižeti

"Tie “saltiņi” ātri ienāca modē!" taisnojas pie skolas Rīgā "pieķertas" skolnieces

"Vai komandantstundā var iziet ārā uzpīpēt?" satraucas dzīvokļa iemītniece

"Lokdauna" laikā CSDD turpina apkalpot sarkanajā zonā; aicina nedrūzmēties

Covid-19 sertifikātu viltošanas rūpals: tur aizdomās Lielvārdes ģimenes ārsti, Ogres slimnīcas darbinieki sagādājuši klientus

"Vajadzēs atbraukt, darījums tikai skaidrā naudā!" "Bez Tabu" pieķer mediķi, kas kolēģu grupā viltojusi Covid-19 sertifikātus

"Sajūta, ka esmu Brekte-2!" Latgalieša ābolu rakstos Krievija saskata nacisma slavināšanu

Jahtklubs Jūrmalā izbūvē žogu un atkārtoti bloķē tauvas joslu; vietējie pikti

Bijusī īrniece šokā, saņemot paziņojumu no tiesas, ka viņai ir sens parāds namīpašniekam

Kategoriski atsaka kompensāciju autovadītājam, kura mašīnai uzkrita koks

Tikai katrs trešais Saeimas deputāta palīgs var uzrādīt Covid-19 sertifikātu

Blogeris Pipars aicina ziedot piecgadīgās Betijas rehabilitācijai, iegādājoties viņa maiznīcā picu!

"Varēja beigties letāli!" Uzbrauc uz ietves, ietriecas skolas vārtos: avārija Salaspilī aktualizē gājēju apdraudējumu