”airBaltic” pasažieri ilgāk nekā trīs mēnešus pēc lidojuma joprojām nav saņēmuši savas bagāžas

Artūrs Špaks

Autors: Artūrs Špaks

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš labi orientējas ceļu satiksmes lietās, apdrošināšanas strīdu un dažādu konfliktu risināšanā.

1 komentārs

Gints ar vēl pieciem tautiešiem martā divas nedēļas pavadīja Vjetnamā. Vēl esot ārvalstīs, kompānija savas somas nofotografēja. Kopš tā brīža pagājuši vairāk nekā trīs mēneši, draugu pulks joprojām nav saņēmis savu bagāžu.

Kā raidījumam “Bez Tabu” norāda Gints, viņi bagāžu nodevuši Vjetnamas pilsētā Hošiminā esošajā lidostā. No turienes viņu uzsāka ceļu uz dzimteni. Covid-19 dēļ lidojuma maršrutu nācās mainīt. No Vjetnamas pilsētas viņi lidoja uz Stambulu, lai pēc tam ar repatriācijas reisu ar ”airBaltic” lidotu uz Rīgu.

Stambulas lidostā grupa pavadījusi pusotru dienu un no lidostas telpām nav izgājusi.

Lidmašīnā uz Rīgu pasažieru bijis maz. Gints novērojis, ka tikai daži no pasažieriem lidostā ”Rīga” savas nodotās bagāžas saņēmuši.

Gints
Jau trīs mēnešus nav atguvis savu bagāžu

Atlidojot mums nebija bagāžas. Interesējāmies lidostā, kur bagāžu dabūt, kas ar to noticis. Pateica, ka mums ir jāraksta e-pasts. To visu izdarījām. Ir pagājuši trīs mēneši, bagāžu neesam saņēmuši. Tajā reiss bija kādi 50-60 cilvēki, lidmašīna bija pustukša. Tikai daži cilvēki Rīgā saņēma savu bagāžu.

Gints par nozaudēto bagāžu nolēma vērsties pie apdrošinātājiem, taču saņēma norādi, ka jāiegūst izziņa no aviokompānijas. Kā norāda ceļotājs, ”airBaltic” līdz šim brīdim tādu nav atsūtījuši.

Lidsabiedrībā ”airBaltic” raidījuma “Bez Tabu” norāda, ka izziņa par nozaudētu bagāžu netiek izsniegta, jo ir zināma tās atrašanās vieta, kā arī tādēļ, ka tā nav bijusi uzņēmuma pārziņā.

Didzis Rudmanis
”airBaltic” pārstāvis

Gadījumos, ja pasažieris izvēlas lidot caur kādu lidostu tālāk un pats iegādājas biļetes uz diviem atsevišķiem lidojumiem ar diviem atšķirīgiem pārvadātājiem, tad viņa pienākums ir ne tikai atstāt lidostas termināli, bet arī izņemt bagāžas vienības, lai tās no jauna reģistrētu. Vienīgi gadījumos, ja pasažieris pats nopērk biļeti vienā rezervācijā, kur ir vairāki lidojumi, tad šajos gadījumos virszemes aģents pats pārnes bagāžu. Trīs mēneši ir ļoti ilgs laika posms, lai bagāžu sasniegtu savu galamērķi, ja tā ir kaut kur aizkavējusies. Ja tā būtu bijusi ”airBaltic” pārraudzībā, mēs noteikti būtu meklējuši ceļus, kā to izdarīt pēc iespējas ātrāk. Jāņem vērā, ka šajā laika posmā lielākā daļa lidojumu Eiropā vienkārši nenotika.

Lidsabiedrība sazinājusies ar turku aviokompāniju un saņēmusi atbildi, ka bagāža ir Stambulas lidostā. Līdz ko turki atkal lidos uz Rīgu, tā tiks nogādāta pie īpašniekiem.