”air Baltic” nostājas dēļ pasažieri nokavē lidojumu uz balli Vīnē

Artūrs Špaks

Autors: Artūrs Špaks

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš labi orientējas ceļu satiksmes lietās, apdrošināšanas strīdu un dažādu konfliktu risināšanā.

12 komentāri

Renāte ar vīru lidostā ieradās divas stundas pirms lidojuma. Pāris nodeva bagāžu, paskatījās monitorā, kur notiks iekāpšana lidmašīnā uz Vīni, un devās pie šiem vārtiem sēdēt. Diemžēl viņi nokavēja lidojumu, iespējams, tādēļ, ka ”air Baltic” pēkšņi mainījuši pasažieru apziņošanas kārtību.

Renātes ģimene šogad bija nolēmusi trešo reizi doties uz balli Vīnē. Speciāli šim nolūkam tika iegādāta kleita, laikus iegādātas biļetes, Austrijas galvaspilsētā rezervēta viesnīca, kā arī ballē vietas pie galdiņa. Viss kopā pārim izmaksāja 1 085 eiro, kas, galu galā, izrādījās velti izšķiesta nauda.

Pāris sēdējis pie iepriekš norādītiem vārtiem, kur gaidīja iekāpšanu lidmašīnā. Renāte datorā vēl steidza pabeigt pēdējos rakstu darbus. Laiku pa laikam pāris dzirdējis, ka pa lidostas skaļruņiem tiek ziņots par atceltiem reisiem vai ka sākusies iekāpšana uz citiem reisiem, taču par ”air Baltic” reisu uz Vīni nekas neesot ziņots.  Pāris attapies brīdī, kad lidmašīnai jau vajadzēja doties ceļā, tādēļ nekavējoties piegāja pie turpat stāvošās darbinieces.

Renāte
Netika uz balli Vīnē

Man pateica, ka iekāpšana bija no citiem vārtiem. Lidmašīna jau esot aizlidojusi. Aizgāju līdz vārtiem un redzēju tur vēl lidmašīnu. Viņi krāmēja koferus, acīmredzot mūsējo ņēma ārā. Teica, ka neko vairs nevarot darīt. Mēs esot nokavējuši. Lidostā neskanēja neviens paziņojums par šo reisu, kaut par citiem reisiem tika ziņots.

 

Aviokompānijas pārstāvji atrada laiku, lai no lidmašīnas izņemtu Renātes koferi, taču neatrada laiku, lai pa skaļruņiem aicinātu sievieti ar vīru ierasties uz reisu. ”air Baltic” pārstāve norādījusi, ka datu aizsardzības dēļ pasažieru vārdi pa skaļruņiem vairs netiek saukti. Arī raidījumam “Bez Tabu” ”air Baltic” pārstāve Alise Briede norāda, ka šādus paziņojumus liedzot atskaņot ”datu aizsardzības prasība”. Aviosabiedrības pārstāve gan ilgstoši nevarēja atbildēt tieši, kurš datu aizsardzības noteikumu punkts liedz informēt pasažierus, ka tie tūlīt nokavēs savu lidojumu.

Par atšķirīgo praksi pasažieru apziņošanā lidostas administrācija uzzinājusi, tikai šķetinot Renātes gadījumu. Izrādās, ka tā saucamās ”lētās aviokompānijas” kā ”Ryanair”, ”Wizzair” lidostā ”Rīga” nodrošina personiskus uzaicinājumus. Aviokompānijām esot ērtāk un ātrāk lidostā esošo pasažieri uzmeklēt, nevis aizkavēt lidmašīnu, lai no tās izkrautu bagāžu pasažierim, kurš nav iekāpis lidmašīnā.

Laura Karnīte
Lidostas ”Rīga” pārstāve

Domas dalās par to, vai aicināšana pēc vārda un uzvārda, kas teorētiski ļauj identificēt personu, kā arī kurp šī persona ceļo, kas ir personas datu izpaudums, vai mērķis paaicināt pasažieri, lai viņš paspētu uz lidojumu, atsver privātuma aizskārumu.

 

Tuvākajā laikā administrācija tiksies ar aviokompāniju pārstāvjiem, lai vienotos par vienotu nostāju pasažieru apziņošanā Rīgas lidostā.

Renāte bija gatava iegādāties jaunas biļetes lidojumam uz Vīni, taču ”air Baltic” darbinieku attieksmes dēļ pāris nolēmis uz balli tomēr nelidot.