Baiba Runce

Autors: Baiba Runce

Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kas gatava piedzīvojumiem un avantūrām. Ar tādu pašu kaislību dara arī savu darbu.

24 komentāri

Pēc fotogrāfijām sociālajos tīklos, kurās redzami līdz malām pilni grozi ar sēnēm, kļūst skaidrs, – lielais ražas laiks ir klāt, un atliek vien jozt uz mežu. Ir tikai viena problēma – kur atstāt automašīnu? Masveidā sodi tiek izrakstīti Garkalnes mežu sēņotājiem, jo automašīnas tiek novietotas lielceļa malā.

Rīgas rajona Garkalnes pagastā ir sēņotāju iemīļoti meži. Par to, ka māte daba sēnes šeit nav žēlojusi, pārliecinās arī Bez Tabu komanda, nākas pieliekties pēc katra spertā soļa. Dabas velšu dēļ gatavi riskēt daudzi autovadītāji, kuri automašīnas novieto lielceļa malā.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Uz Vidzemes šosejas ir nomale, kas atdalīta ar nepārtrauktu līniju, kas, protams, liecina par to, ka aiz tās nedrīkst novietot automašīnu. Tomēr nomale ir asfaltēta un tikpat plata, cik brauktuves garenvirziena josla. Sēņotājiem rodas jautājums, kam tā īsti paredzēta?

Vieni soda, otri ļauj piestāt!

Sastaptie sēņotāji ar dzelžainu pārliecību uz jautājumu atbildēt nevar, bet apstiprina, ka sodus tik tiešām saņem daudzi. Sastapta sēņotāja nesen saņēmusi soda kvīti 30 eiro apmērā. Interesanti, ka, zvanot uz Valsts policijas informatīvo tālruni, sēņotājs saņem atļauju uz brīdi piestāt.

Pretējs viedoklis ir Garkalnes novada Pašvaldības policijai, kurai arī rudens ir ražas laiks. Priekšnieks atzīst, ka 30 eiro naudas sodu par stāvēšanu apstāšanos pie nepārtrauktas līnijas saņem daudz autovadītāju. Jebkuram autovadītājam, kurš ieguvis “tiesības”, esot jāzina, kur drīkst un kur nedrīkst novietot savu spēkratu. Daudzi autovadītāji saprot, ka pārkāpuši noteikumus, bet vēl vairāk ir tādu, kas sodu cenšas apstrīdēt.

Kāpēc tik plata nomale?

Latvijas Valsts ceļi informē, – standarts nosaka, ka pie intensīvas smago automobiļu satiksmes jāapsver 2,5 m platu apstāšanās joslu ierīkošana. Atbilstoši Ceļu satiksmes noteikumiem pa nomali drīkst pārvietoties gājēji un riteņbraucēji, taču tur nedrīkst novietot automašīnas.

Apstāšanās josla uz nomales ir paredzēta tādēļ, lai šādas intensīvas satiksmes apstākļos būtu vieta, kur transporta līdzeklis varētu apstāties gadījumā, ja tas ir nepieciešams tehnisku iemeslu dēļ. Ar tehniskajiem iemesliem šajā gadījumā ir domāti: transporta līdzekļa tehnisks defekts, ceļu satiksmes negadījums u.tml. situācijas.

Līdz Inčukalnam satiksmes diennakts intensitāte pārsniedz 20000 automašīnu diennaktī, un to skaitā kravas auto satiksmes kopējā plūsmā ir apmēram 20%.

TOP komentāri

  • Uldis Linkovskis
    +15 +14 -1

    Uldis Linkovskis

    Piestāj malā, nolaid riepai gaisu, izliec avārijas trīsstūri un ej sēņot.. Tehniska problēma, pabraukt nevar.. Tikai pumpi jāpaņem līdzi sēņu grozā, lai var teikt, ka gāji pakaļ pumpim ar ko riepu piepumpēt..
  • Gundega Puķe

    Gundega Puķe

    Vai tad visiem likums nav viens? Ja nedrīkst, tad nedrīkst. Brīžiem šķiet, ka, ja pasūdzas Bez Tabu, pārkāpējs kļūst par baltu un pūkainu, bet policijas darbinieks, kas pilda tajā brīdī darba pienākumus- nezvērs...
  • Ieva Ieva Ieviņa
    +7 +4 -3

    Ieva Ieva Ieviņa

    nu,ja tieši vakar braucu noskatijos,pāris auto bija nolikti aiz tās nepārtrauktā līnijas.Pa lielam,nevienam tak tas netraucē,kāpēc tur nevarēja būt pārtraukta līnija,agrāk tā bija.Tas tak nav autobānis,bet fufelbānis!!

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

ASOCIĀCIJU TESTS! Mēs uzminēsim, kā Tu pavadīji vasaru!

ASOCIĀCIJU TESTS! Mēs uzminēsim, kā Tu pavadīji vasaru!

Vasaru pārsvarā pavadīji siltās zeķēs, vērojot lietus lāses aiz loga, vai arī gluži pretēji – aktīvi sportojot brīvā dabā, pa vidu daudziem koncertiem un festivāliem? Godīgi aizpildi šo testu un skaties – vai mēs spēsim uzminēt, kāda patiesībā bija Tava vasara!

Renārs Zeltiņš pirmo reizi Stokholmā

Renārs Zeltiņš pirmo reizi Stokholmā 2

Klāt ”Zelta kruīza: Rīga-Stokholma” nākamā epizode, kurā ”Tallink” kuģa ”Romantika” jaunais kruīza vadītājs Renārs Zeltiņš nonāk Zviedrijas galvaspilsētā Stokholmā. Šī ir pirmā Zeltiņa viesošanās gan Stokholmā, gan Zviedrijā vispār. Viss ir nevainojami – laiciņš saulains, pilsēta skaista, ko redzēt daudz. Stokholmā laiks paiet tik ātri, ka drīz vien jāsteidzas atpakaļ uz kuģi.

Lasi vēl