Lidojot no Ēģiptes, lidmašīnas pasažieri piedzīvo nāves briesmas

Skaidrīte Nitiša

Autors: Skaidrīte Nitiša

Pieredzējusi TV3 "Bez Tabu" žurnāliste, kura ļoti labi orientējas savstarpējo konfliktu un problēmu risināšanā. Veido sizetus par dažādām tēmām. Rūpīgi iedziļinās katrā stāstā un rod risinājumus pat sarežģītām konfliktsituācijām. Palīdz novērst netaisnību.

11 komentāri
Lidojot no Ēģiptes, lidmašīnas pasažieri piedzīvo nāves briesmas

Lidojot no Rīgas uz Hurgadu, pasažierus sagaidīja nepatīkams pārsteigums, jau tiklīdz bija iekāpuši lidmašīnā, nemaz nerunājot par lidojumu mājup, kad viņu dzīvības karājušās mata galā.

Kad pasažieri bija iekāpuši lidmašīnā, lai ceļotu uz Hurgadu, radušās problēmas ar durvju hidrauliku. Ieradies inženieris un paziņots, ka lidojums kavēsies. Nācies visiem izkāpt. Izlidojuši četras stundas vēlāk nekā plānots. Rezultātā ielidoja Ēģiptē nevis pusdienlaikā, bet tikai vakarā, līdz ar to plānotā atpūta pirmajā dienā vairs nesanākusi, taču baisākais pusotru simtu pasažieru sagaidīja, kad pēc nedēļas lidoja atpakaļ uz Rīgu.

Aptuveni stundu pēc pacelšanās gaisā, salonā sācis trūkt skābekļa, bet pasažieriem skābekļa maskas neesot atvērušās. Tās bijušas tikai lidmašīnas apkalpes locekļiem. Stjuartes izmantojušas mehāniski atveramos skābekļa balonus, lai nodrošinātu skābekļa piekļuvi pasažieriem. Lidmašīna sākusi strauji samazināt augstumu. Samazinoties augstumam, skābekļa trūkums mazinājies. Citiem pasažieriem kļuvis slikti ar sirdi, citi skaitījuši lūgšanas.

Tiklīdz pārlidojuši jūru, lidmašīna veikusi neplānotu piespiedu nosēšanos Antālijā. Tur vairākas stundas pasažieri pavadījuši neziņā, kas notiks tālāk. Naktī tika nogādāti uz viesnīcām, un lidojums turpinājies tikai nākamās dienas vakarā. Lielākais šoks bijis, kad uzzinājuši, ka jālido ar to pašu lidmašīnu. Noskaidrojuši, ka lidmašīnas datoram esot bijušas problēmas, taču kompjūters esot nomainīts. Pasažieri arī ieguvuši informāciju, ka tehniskās ķibeles aviokompāniju vajājot itin bieži un ceļotājiem arī citos maršrutos un datumos nācies piedzīvot ne mazāk baisas situācijas.

Liene Sileniece
“SmartLunx Airlines Ltd” pārstāve

 SmartLynx Airlines apstiprina, ka 20. janvārī SmartLynx Airlines lidmašīna ceļā no Hurgadas uz Rīgu veica nosēšanos Turcijas lidostā Antālijā. SmartLynx Airlines prioritāte ir pasažieru drošība, tādēļ lidmašīnai tika veikta papildu drošības pārbaude Antālijā un lidojums tika pārcelts uz nākamo dienu. Vēlamies uzsvērt, ka SmartLynx Airlines iegulda visus nepieciešamos finanšu un laika resursus, lai nodrošinātu nevainojamu drošību pasažieriem. SmartLynx Airlines apstiprina, ka visiem pasažieriem, kuri atradās lidmašīnā, tika nodrošināts viss pieejamais atbalsts (tostarp naktsmītne, maltītes, transports uz/no viesnīcas). Lidojums no Antālijas uz Rīgu tika turpināts 21. janvārī. Lidojuma laikā visi pasažieri saņēma bezmaksas maltīti. Visas ar reisa kavēšanos saistītās pretenzijas tiks izskatītas normatīvajos aktos paredzētajā kārtībā. Aviosabiedrība atvainojas pasažieriem par sagādātajām neērtībām!

Civilās aviācijas aģentūras pārstāvis skaidro, ka tehniskas ķibeles lidmašīnām gadās visā pasaulē. Gaisa kuģi, ar kādiem pasažierus pārvadā “SmartLynx”, neesot tie sliktākie  un tiem veiktas visas nepieciešamās pārbaudes.

Gundars Lapiņš
Civilās aviācijas aģentūras Lidotspējas daļas vadītājs

Katram gaisa kuģim ir sava tehniskās apkopes programma, kurā paredzēti visi darbi, kas jāveic zināmos intervālos, ieskaitot pirms lidojuma, dienas tehniskās apkopes, tāpat arī pēc nolidotām stundām, piemēram, pēc 3000 stundas vai 6000 stundas. Sadarbojoties ar Eiropas aviācijas drošības aģentūru, tehnisko apkopi jāveic atkarībā no gaisa kuģa izgatavotāja rekomendācijām. Šajā gadījumā Airbus. Un Airbus sniedz rekomendācijas gaisa kuģu operatoriem, kā tas jādara. Pirms lidojuma tehnisko apkopi parasti veic gaisa kuģa kapteinis. Prasības, kas ir jāveic pirms lidojuma tehniskajā apkopē, nosaka Eiropas Savienības regulas.

Vai ceļojuma apdrošinātāji izmaksās kompensācijas, tas atkarīgs no noslēgtajiem līgumiem, turklāt vairumam pasažieru par pēdējo dienu vispār nebija ceļojumu apdrošināšanas, jo to iegādājās vien uz plānoto ceļojuma laiku, nevis dienu ilgāk.

Vienam no pasažieriem nepieciešams divreiz dienā obligāti lietot īpašas tabletes, kādas bija paņemtas līdzi tikai 7 dienām. Viņam gan izdevies Turcijā pierunāt aptiekāri, lai iedot divas tabletes bez receptes. Ja tas nebūtu izdevies, iznākums veselībai un pat dzīvībai varētu būt neprognozējams.

Ceļotāji atgriezās Latvijā dienu vēlāk, nekā plānots, līdz ar to kavēja darbu un bija jāatceļ visi citi plāni. Pasažieri cer,  ka tomēr saņems kompensāciju par visām piedzīvotajām likstām. Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve Santa Zarāne skaidro, ka PTAC gada laikā vien saņēmis vairāk kā pāris simtus ziņojumu no patērētājiem par minēto aviokompāniju. Pasažieriem šai gadījumā ir  tiesības pieprasīt aviokompānijai kompensāciju gan par kavēto lidojumu uz Hurgadu, gan atpakaļceļā uz Rīgu.

 
11 komentāri