Kas varēja izraisīt Kobes Braienta helikoptera avāriju? Einārs Repše dalās savos pieņēmumos

Skaidrīte Nitiša

Autors: Skaidrīte Nitiša

Pieredzējusi TV3 "Bez Tabu" žurnāliste, kura ļoti labi orientējas savstarpējo konfliktu un problēmu risināšanā. Veido sizetus par dažādām tēmām. Rūpīgi iedziļinās katrā stāstā un rod risinājumus pat sarežģītām konfliktsituācijām. Palīdz novērst netaisnību.

0 Komentāru
Kas varēja izraisīt Kobes Braienta helikoptera avāriju? Einārs Repše dalās savos pieņēmumos

Kāds bijis iegansts traģēdijai, kurā Kalifornijā helikoptera avārijā traģiski gāja bojā leģendārais basketbolists Kobe Braients un viņa 13 gadus vecā meita Džianna, tagad tiek skaidrots un notiek izmeklēšana. Oficiālais slēdziens būs ne tik drīz, taču šīs jomas pārzinātājiem ir versijas, kas varēja atgadīties.

Kāds varēja būt iemesls, kas izraisīja traģēdiju, savos pieņēmumos ar raidījuma “Bez Tabu” skatītājiem gatavs dalīties bijušais baņķieris un politiķis Einārs Repše, kurš labi pārzina lidojumu jomu. Savulaik pats bijis vairāku lidaparātu, tostarp helikoptera, īpašnieks un pilots.

Helikopters “Sikorsky S-76”, kurš miglainos laikapstākļos avarēja kalnos netālu no Kalabasas pilsētas, bijis ļoti drošs, ar diviem dzinējiem. Repše tikpat kā nepieļauj varbūtību par helikoptera defektu vai tehniskas dabas bojājumiem.  Norāda uz cilvēcisko faktoru.

Bijusi slikta redzamība, un lielā augstumā, negaidīti iekļūstot mākonī, pilots, iespējams, ticis dezorientēts un viņam licies, ka turpina lidot taisni, bet īstenībā veicis strauju lejupejošu pagriezienu pa kreisi jeb tā  saucamo  “nāves spirāli”, no kuras izkļūt esot ļoti grūti. (Tie, kas, vadot automašīnu, pēkšņi iekļuvuši situācijā, kad tieši priekšā ir bieza migla, ir izjutuši līdzīgu dezorientāciju.)

Izkļūt no riskantās situācijas piloti varot, veicot instrumentlidojumu. Lai gan pilotam, kurš vadījis Braienta helikopteru, bijusi liela lidojumu pieredze, taču ne kā instrumentlidojuma pilotam.

Otra varbūtība – pilots strauji samazinājis augstumu apzināti, lai pagriezienā iekļūtu zem mākoņu seguma cerībā saskatīt horizontu. Einārs Repše ar pamatojumiem detalizēti skaidro, kālab šādi pieņēmumi.

Pasaulē par galveno helikopteru avāriju ieganstu tiek uzskatīta helikoptera sadursme ar vadiem, bet otrs iemesls – beidzas degviela. Šai gadījumā tā noteikti neesot bijis.

Civilās aviācijas aģentūras pārstāvis Aivis Vincevs skaidro, ka tiesības vadīt helikopteru mūsu valstī ir 120 personām. To drīkst no 17 gadu vecuma. Visi helikopteri jāreģistrē Latvijas Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā. Pašlaik ir reģistrēti 24 helikopteri.

Lēmumus, kas saistīti ar lidojumu, pieņem pilots. Nepiemērotos laikapstākļos pilotam ir visas tiesības atteikt lidojumu.

Starp citu, dienā, kad avarēja Kobes Braienta helikopters, daudzi piloti sliktās redzamības dēļ pieņēma lēmumu nelidot.

Helikopteram avarējot, 2007. gadā gāja bojā arī sportists, čempions autorallijā Kolins Makrejs un viņa piecgadīgais dēls.

0 Komentāru