“Vai normāli atļaut ziemā pārvietoties ar velosipēdu?” Ziemas riteņbraukšanas plusi un mīnusi

Baiba Runce

Autors: Baiba Runce

Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kas gatava piedzīvojumiem un avantūrām. Ar tādu pašu kaislību dara arī savu darbu.

5 komentāri

“Cik normāli ir atļaut ziemas laikā pārvietoties ar velosipēdu? Minētais transportlīdzeklis taču vairāk piemērots citai sezonai. Ziemā šāda pārvietošanās apdraud citus satiksmes dalībniekus – gan autovadītājus, gan gājējus. Cik godīgi, ka atšķirībā no auto šādiem transportlīdzekļiem nav jebkādas obligātās ziemas prasības, piemēram, par protektoriem, ziemas riepām,” pārdomās dalījusies kāda “Bez Tabu” skatītāja. 

Pirms notraukt putekļus no jau ieziemotā velosipēda, vērts noskaidrot, vai uz riteņbraucējiem ziemā attiecināmi kādi noteikumi. CSDD pārstāve Ieva Bērziņa raidījumam “Bez Tabu” norādīja, ka pats galvenais nosacījums ir izvērtēt savas un arī sava velosipēda spējas droši atrasties ceļu satiksmē slidenos laikapstākļos.

“Riteņbraucējiem ir jābrauc pa veloinfrastruktūru vai pa brauktuvi, turoties pēc iespējas tuvāk brauktuves labajai malai, šobrīd pie brauktuves ir gana lielas sniega kupenas, katram riteņbraucējam ir jāizvērtē, vai viņš jutīsies droši,” norādīja CSDD pārstāve Ieva Bērziņa.

Ieva Bērziņa
CSDD pārstāve

Latvijā nav noteikts, ka ziemā vajadzētu īpašas ziemas riepas velosipēdam, bet tomēr vajadzētu padomāt, kā būs ar bremzēšanu slidenos laikapstākļos, vai tiešām ar savu velosipēdu jūs spēsiet nobremzēt uz ceļa.

Tikpat svarīgs noteikums jebkuram riteņbraucējam gan ziemā, gan vasarā ir būt redzamam ceļu satiksmē. Bet diennakts tumšajā laikā jo īpaši nepieciešams atstarojošs apģērbs un atbilstošs aprīkojums: balta un sarkana velo lukturu komplekts.

“Bez Tabu” sazinājās arī ar Drošas braukšanas skolu, un tās vadītājs Jānis Vanks uzskata, ka galvenā lieta, kam jāpievērš uzmanību, neņemot vērā laikapstākļus vai gadalaikus, ir velosipēdistu braukšanas kultūra. DBS vadītājs norādīja, ka ziemā autobraucējs negaida riteņbraucēju uz ceļa, tāpēc vērīgiem jābūt gan autobraucējiem, gan velosipēdistiem.

Veikala “Veloprofs” pārstāvis un riteņbraucējs Jānis Baltaisbrencis uzskata, ka velobraukšanai ziemā ir tikai un vienīgi plusi, svaigs gaiss un fiziskas aktivitātes, taču negatīvās sekas var būt redzamas uz paša braucamrīka.

“Braucot pa mūsu sālītajām ielām, ja tu desmit minūšu laikā pēc brauciena riteni nenomazgā, tad tas rūsē, detaļas paliek oranžas ar baltu sāls kristāliņu kārtu, tas, protams, ir ļoti slikti tehnikai,” stāstīja Jānis, kurš norādīja, ka būtu labāk, ja veloceliņus nekaisītu ar sāli, bet vienkārši attīrītu no sniega kārtas.

Jānis Baltaisbrencis
ziemā pārvietojas ar velosipēdu

Braukšana ziemā nav aizliegta, braukt vajag, bet vajag parūpēties, lai tu būtu pamanāms, arī pašam sajūta būs drošāka, neviens autovadītājs negrib braukt virsū riteņbraucējam, tev ir jābūt redzamam, tevi apbrauks un vēl novērtēs, ka esi atbildīgs pilsonis.

Iespējams iegādāties arī speciālas riepas ar naglām, kas palīdzēs apstāties uz ledus, taču Jānis norādīja, ka arī ziemā biežāk tomēr jābrauc cauri peļķēm, nevis pa ledu. “Tā vietā var mazliet nolaist spiedienu riepās, lai ir lielāks saķeres laukums, un tad jau tā braukšana arī būs drošāka,” ieteica Jānis.

5 komentāri