Trīs ēdienreizes dienā? Uztura speciāliste sniedz padomus, kā, paliekot mājās, organizēt ģimenes maltītes

Alise Kubiloviča

Autors: Alise Kubiloviča

Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kura ar lielu rūpību un uzmanību iesaistās sadzīvisku konfliktu un nebūšanu risināšanā.

2 komentāri

Ārkārtas situācija valstī ievieš zināmas korekcijas maltīšu gatavošanā. Ja ģimene bija pieradusi kopā ieturēt vien vakariņas, tad šobrīd jādomā par visas dienas ēdienkarti. Uztura speciāliste Eva Kataja iesaka padomus, kā plāno ēdienkarti, paliekot mājās.

Eva Kataja
uztura speciāliste

Tas, ko es ieteiktu, – noteikti plānot ēdienreizes, lai nav tā, ka visas dienas garumā ir knakstināšanās ar uzkodām. Lai arī tās varbūt ir veselīgas, maltītes vienalga būtu ieteicams sadalīt – no rīta brokastis, tad ir pauze līdz pusdienām, tad ir pusdienas, pēc tam varbūt launags un tad vakariņas. Drīkst jau būt arī kāda uzkoda pa vidu, bet lai nav tā, ka visas dienas garumā kaut kas tiek uzknakstīts.

“Bez Tabu” ar uztura speciālisti sazinājās video zvanā, kas notika “Bonava Latvija” dzīvojamo namu projektā “Dreilinga mājas”. Eva Kataja iesaka veidot iepirkumu sarakstu, lai veikalā būtu ērtāk un ātrāk iegādāties tieši tos produktus, kuri nepieciešami. Tāpat, paliekot mājās, ir variants pagatavot maltīti vairākām dienām uzreiz. Ilgstoša mājās sēdēšana mēdz novest pie pārēšanās un nemitīgas ledusskapja virināšanas. Būtiski mājās nodrošināt arī veselīgas uzkodas, lai starp ēdienreizēm nebūtu jāiztiek vien ar saldumiem.

Eva Kataja
uztura speciāliste

Noteikti derēs svaigi augļi un dārzeņi, tos var droši ēst. Otra lieta, kas vienmēr aktuāla, ir rieksti un žāvēti augļi. Vēl var piedāvāt bērniem siera šķēles vai siera nūjiņas.