Treniņš ar “odziņu” – elektrību! Ko dod EMS treniņi, un vai ieteicami visiem? 

Baiba Runce

Autors: Baiba Runce

Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kas gatava piedzīvojumiem un avantūrām. Ar tādu pašu kaislību dara arī savu darbu.

Pievienot komentāru

Pirms elektriskās muskuļu stimulācijas jeb EMS treniņa uzsākšanas ar parakstu jāapliecina, ka drošības instrukcija ir iepazīta. Labā ziņa, ka nav jārūpē savs treniņtērps, lai gan mulsinošs iesācējiem varētu būt trenera ieteikums izsniegto triko ģērbt uz kailas miesas, jo tā labāk tiks vadīta elektrība, tā paša iemesla dēļ arī tiek samitrināta speciālā veste.

Treniņa aktīvā daļa – gan kardio, gan spēka vingrinājumi – ilgst vien divdesmit minūtes, vēl piecas atvēlētas relaksācijai. “EMS fitness” studijas treneris Almands Mihailovs skaidro, ka tas ir pilnīgi pietiekami, jo vienlaikus darbojas viss ķermenis. “90% lielākās muskuļu grupas vienlaicīgi pieslēdzas brīdī, kad tiek veikts vingrinājums, papildu slodzi dod impulss,” tā EMS treneris.

Tenisa bumbiņas palīdzot sasprindzināties un koncentrēties dotajam uzdevumam. Elektrisko impulsu slodze katrai ķermeņa daļai treniņa laikā tiek kāpināta. Rezultātā šķietami elementāri vingrinājumi prasa pamatīgu piepūli. Piemēram, “Bez Tabu” žurnālistei grūtības sagādāja vienkārša roku pacelšana.

Treneris Almands Mihailovs norāda, ka sākumā pietikšot ar divām EMS nodarbībām nedēļā. Vadoties pēc katra individuālajām sajūtām, ieteicams elektroimpulsiem ļauties pat trīs reizes septiņās dienās. Divdesmit minūšu EMS terapija atbilst pusotras stundas ilgai svīšanai trenažieru zālē. Daudzi klienti pozitīvi vērtējot to, ka nodarbības ir individuālas, taču jārēķinās, ka tas izmaksās vairāk nekā vienkāršs sporta kluba apmeklējums.

Elektroimpulsus uz savas ādas vārda vistiešākajā nozīmē izbaudījusi arī skaistumkonkursu dalībniece, modele Diāna Kubasova. Viņa sporta studijā “Fit20” apmeklējusi pāris treniņus 45 minūšu garumā. Pozitīvi vērtē, ka tādā veidā iespējams trenēt atsevišķas ķermeņa daļas, piemēram, dibenu.

Diāna Kubasova
modele, izmēģinājusi EMS treniņus

“Ir ļoti grūti trenēt dibenu, nepadarot lielas kājas. Jo, piemēram, pietupieni padara kājas ļoti lielas. Meitenes grib tievas kājiņas un lielu dibenu. EMS treniņos var regulēt impulsu stiprumu dažādām ķermeņa vietām. Līdz ar to mēs varam dibenam uzlikt lielu slodzi un kājām minimālu.”

Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmijas docente Aleksandra Čuprika skaidro, ka muskuļu elektrostimulācija ir sena metode, pārsvarā lietota fizioterapijā, rehabilitācijā. Tomēr pirms treniņu apmeklēšanas ieteicams konsultēties ar ārstu. EMS nav ieteicams sirds slimniekiem, arī grūtniecēm, jo pagaidām nav konkrētu pētījumu par to, vai impulsi ietekmē bērna veselību.

Nav ieteicams cilvēkiem ar asinsrites sistēmas problēmām, elektrostimulācijas laikā palielinās spiediens, jo tiek stimulētas vairākas muskuļu grupas vienlaicīgi. Tāpat divtik uzmanīgiem jābūt cukurslimniekiem, cilvēkiem ar kaulu lūzumiem un ādas problēmām. EMS būtu ieteicama vien kā papildus metode nevis alternatīva klasiskiem treniņiem.

Aleksandra Čuprika
fitnesa eksperte

“Mārketinga gājiens nosaka to, ka elektrostimulāciju var izmantot katru nedēļu, trīs reizes nedēļā un tikai šo treniņu veidu, bet zinātnieki iesaka nesteigties uzreiz, un metodi iekļaut pakāpeniski, lai organisms nepierastu. Ir jāstrādā ar speciālistu, kurš jums varēs izstrādāt individuālo treniņu plānu.”

Der atgādināt, ka fizioterapijā stimulēt ieteicams ne vairāk kā divas muskuļu grupas vienlaikus, turklāt elektrodus pievieno ārsts.

Foto