Sporta zāles bez spoguļiem un trenažieriem! Kā efektīvi notievēt?

Baiba Runce

Autors: Baiba Runce

Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kas gatava piedzīvojumiem un avantūrām. Ar tādu pašu kaislību dara arī savu darbu.

1 komentārs

Trenažieru pārpildītām telpām uzradusies konkurence – funkcionāla tipa zāles. “Tas nozīmē, ka mēs izmantojam savu ķermeni, strādājam ar sava ķermeņa masu vai ņemam palīgā kastes, bumbas,” skaidro funkcionālo treniņu trenere Nika Linde.

Telpa, protams, nav pilnīgi tukša, tajā atrodas inventārs, bet funkcionālo treniņu būtība ir iemācīties pašam kontrolēt savu ķermeni. “Nevis, iesēžoties trenažierī, kaut kas tur tavu muguru, bet tu pats to iemācies turēt,” tā funkcionālo treniņu trenere.

Pie sienas atrodas tāfele, uz kuras uzrakstīts konkrētās dienas vingrojumu saraksts. Lai izvairītos no rutīnas, uzdevumi neatkārtojas. “Ķermenis ļoti ātri pielāgojas, no sākuma 10 reizes pietupties būs grūti, pēc 2-3 nedēļām tas liksies nekas īpašs,” turpina Nika. Katru reizi, sastopoties ar citu vingrinājumu kompleksu, reižu skaitu, metodiku, ķermenis strādās ar pilnu atdevi.

Funkcionālie treniņi ļauj sportot arī mājās, tāpēc Nika pirms pusotra gada aizsākusi projektu – treniņprogrammu sievietēm. Komunikācija ar treneri notiek “Whatsapp” grupā, dalībnieces katru dienu saņem norādes par fiziskajām aktivitātēm un arī uzturu.

Uztura speciāliste Lizete Puga piekrīt, ka labu rezultātu veido pareizs uzturs un aktivitātes. Jo vairāk kustēsieties, jo mazāk laika paliks neveselīgām uzkodām.

“Fiziskās aktivitātes ir veids, kā mēs varam visātrāk iekustināt un uzmundrināt vielmaiņu.”

Fizioterapeite Agnese Pildere neieteiktu sportošanas veidu izvēlēties, šķirstot sezonas aktualitāšu žurnālu, būtiskākais kritērijs ir katra fiziskā sagatavotība. Līdzēs kaut mērenas aktivitātes, piemēram, lēns skrējiens vai intensīva pastaiga 30 minūtes dienā.