”Rīgas satiksme”, aizbildinoties ar datu sargāšanu, iekasē naudu 

Artūrs Špaks

Autors: Artūrs Špaks

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš labi orientējas ceļu satiksmes lietās, apdrošināšanas strīdu un dažādu konfliktu risināšanā.

1 komentārs

Pašvaldības uzņēmums ”Rīgas satiksme” pieprasa samaksu 2,85 eiro apmērā par to, ka uzņēmumam netiek atdots e-talons, kam beidzies derīguma termiņš un kas paredzēts iznīcināšanai.

Litas meitas skolēna e-talonam beidzās derīguma termiņš. Ģimene jaunai braukšanas biļetei pieteicās elektroniski. Kad jaunā karte bija izgatavota, Lita saņēma e-pastu ar aicinājumu ierasties tai pakaļ. Saņemtajā e-pastā Litai norādīts, ka līdzi jāņem tikai un vienīgi personas apliecinošs dokuments.

Tomēr ”Rīgas satiksmes” klientu apkalpošanas speciāliste pieprasīja atdot skolēna e-talonu, kam beidzies derīguma termiņš. Citādi Litai esot jāmaksā 2,85 eiro, jo tā pieprasot noteikumi. Darbiniece gan nav spējusi uzrādīt nevienu normatīvo aktu, kas pamatotu samaksas pieprasīšanu.

Lita
Skolnieces mamma

Pirms braucu pēc e-talona, trijās vietās noskaidroju, kāda ir saņemšanas kārtība. Kāpēc par nodokļu maksātāju naudu tiek uzturēta četru resursu sistēma, kas neatvieglo darbu. Derīguma termiņš bija beidzies jau vairākas dienas. Ja šo e-talonu tik svarīgi ir nodot, kāpēc par to nav norādīta informācija e-pastā? Ja e-talonam piesakos internetā, kāpēc to nevar atsūtīt pa pastu?

“Bez Tabu” rīcībā esošā informācija liecina, ka nederīgie e-taloni tiek iznīcināti. To apstiprina arī pašvaldības uzņēmuma ”Rīgas satiksme” pārstāve Elizabete Puče, kura norāda, ka e-talonu iznīcināšanai netiek algoti atsevišķi darbinieki un papildu izmaksas to utilizēšana neradot.

E-talonu pa pastu nesūtot, jo uz tiem atšķirībā no maksājumu kartēm ir redzams personas kods. Puče stāsta: ”E-talonu nodošana galvenokārt nepieciešama tādēļ, ka tie satur personas datus.”

Rūpes par datu drošību gan ir diezgan samākslotas. Gadījumā, ja vecāki norāda, lai jauno skolēna karti nogādā skolā, tad nederīgais e-talons nav jānodod, kā arī nav pat jāmaksā nepilnus trīs eiro, kas tiek iekasēti no tiem, kuri dodas uz klientu apkalpošanas centriem.

Elizabete Puče
”Rīgas satiksme” pārstāve

Šis punkts ir vēsturiski iestrādāts normatīvajos aktos. Mēs piekrītam mammas teiktajam. Normatīvie akti tiek pārskatīti, mēs arī pārskatīsim un izvērtēsim šo punktu.

Kad un vai normatīvajos aktos tiks veikti labojumi, šobrīd nav zināms.