Rīgā būvē pasažieru prāmi, taču uzņēmējam rodas problēmas ar brīvostu

Oļegs Visockis

Autors: Oļegs Visockis

5 komentāri

Igors ir kuģošanas līdzekļu inženieris un uzņēmējs. Vairākos angāros Bolderājā top dažnedažādi peldlīdzekļi, tostarp arī simtiem tūkstošus un pat miljoniem eiro vērti projekti. Igors arī vēlas īstenot gadiem lolotu vīziju par pasažieru prāmja satiksmi no Bolderājas uz Rīgas vēsturisko centru.

Pasažieru prāmis varētu piestāt Vecmīlgrāvja, Sarkandaugavas, Iļģuciema un Ķīpsalas krastos, kā arī centra tuvumā. Igors uzskata, ka prāmis ir lieliska alternatīva pilsētas esošajam sabiedriskajam transportam un pat automašīnām. Šobrīd pirmais no prāmjiem, kas spēs uzņemt 130 pasažierus, jau ieguvis uzskatāmu veidolu.

Igors
būvē pasažieru prāmi

Īstenībā tas nav tikai prāmis starp Vecmīlgrāvi. Tā ir vesela sistēma. Manuprāt, tas aizvietos visu esošo sistēmu, ko mēs redzam no “Rīgas satiksmes”.

Vai Rīgā ir nepieciešama pasažieru prāmju satiksme? Saistītais raksts

Rezultāti:
80%

16%

Par to ir vērts padomāt

4%

Pietura plānota arī pie Rīgas Tehniskās universitātes kompleksa Ķīpsalā, to “Bez Tabu” apstiprina arī augstskolas pārstāvji. Prāmja autors paralēli ūdenstransporta būvniecībai par saviem līdzekļiem pat veic Zunda kanāla grunts izpēti. Iegūtie dati atklāj vairākus interesantus zemūdens akmeņus.

Zunda kanāls tieši zem satiksmes mezgla iepretim “Z-Towers” ēkām vietām ir vien 30 centimetrus dziļš, taču Igora prāmim nepieciešams vismaz piecas reizes dziļāks ūdens līmenis. Pašvaldība gultnes padziļināšanu šogad neveikšot, jo naudas šiem darbiem gluži vienkārši neesot – budžets jau pieņemts, un Igora idejas īstenošanai līdzekļi netika atvēlēti. Pašvaldības pārstāvis Uģis Vidauskis norāda, ka, iespējams, dome pie šā jautājuma atgriezīšoties nākamā gada budžeta izveides laikā.

Tomēr Igoram drīz vien nākas saskarties ar nākamo problēmu – prāmja atpūtas vietu. Uzņēmums arī atrod vietu, kur pietauvot un apkalpot topošo prāmi. Ar Rīgas Brīvostas pārvaldi pat tiek noslēgts ilgtermiņa līgums, taču piekļūt piestātnei no sauszemes nemaz nav iespējams, jo to ieskauj metāla žogs, kas sniedzas pat ūdenī. Otrkārt, piestātnes teritorija jau izsenis nodota kādas juridiskas personas valdījumā.

Teritorijas apsargs “Bez Tabu” filmēšanas komandu neielaiž, līdz ar to nav iespējams pārliecināties, kādā stāvoklī pašreiz ir piestātnes zonā. Rīgas Brīvostas pārvalde gan uzsver, ka Igors esot zinājis par piekļūšanas iespējām piestātnei tikai pa ūdeni – tas esot arī uzrakstīts līgumā. Tomēr tieši apgrūtinātā piekļuve liegusi Igoram laikus veikt piestātnes labiekārtošanu, kā rezultātā līgums lauzts, turklāt ar soda sankcijām.

Igors
būvē pasažieru prāmi

Mums piezvanīja cilvēks un pateica, ka piestātnei ir vajadzīgs remonts. Lai nodotu atpakaļ piestātni, mums ir jāveic remonts. Ne tikai virs, bet arī zem ūdens. Un tas ir jāpabeidz līdz 22. janvārim.

Ultimāta termiņš jau aizritējis. Tagad brīvosta pati veikšot remontu, pēc tam piedzenot naudu no Igora, kurš noliedz, ka piestātnei būtu nodarījis kādu postu. Tikmēr Brīvostas pārvaldes pārstāve akcentē, – līguma noteikumi jāievēro ikvienam.

Liene Ozola
Rīgas Brīvostas pārvaldes pārstāve

Nomniekam ir pienākums par sava rēķinu sakārtot piestātni, atbrīvot to no nepiederoša aprīkojuma utt. Nodot piestātni iznomātājam ne sliktākā stāvoklī kā fiksēts līgumā, nodošanas-pieņemšanas aktā.

Bez Tabu: Pat ja viņš ne reizi nav bijis šajā piestātnē un izmantojis šo te piestātni?

To jūs sakāt, es nezinu, vai viņš tur ir bijis, vai nav bijis.

Šobrīd piestātnei jau ir cits nomnieks.

Pat ja kāds cits sabojājis piestātnes elementus, par to būšot jāmaksā Igoram, jo bojājumu nodarīšanas brīdī objektu iznomājis prāmja būvnieks. Jāpiebilst, ka Igors prāmja būvniecībā un idejas iedzīvināšanā iegulda lērumu privāto līdzekļu, taču šobrīd saskaras ar dažādiem šķēršļiem no pašvaldības un citu iestāžu puses. Tas gan nemazinot uzņēmēja apņemšanos īstenot iecerēto realitātē.