2 komentāri

Vasaras sezonā liela daļa cilvēku pievēršas aktīvam dzīvesveidam. Viena no iecienītākajām gada silto mēnešu aktivitātēm ir riteņbraukšana. Tomēr gadās situācijas, kad ļoti gribas ļauties velo priekiem, tomēr spēkrata īpašumā nav. Šādos gadījumos talkā nāk velosipēdu nomas. Tomēr kādā stāvoklī ir piedāvātie velosipēdi?

Jānim Beleckim aiz muguras ir ne tikai gadiem ilga pieredze velokurjera amatā, bet arī pasaules čempiona tituls, vedot lielgabarīta sūtījumus. Viņš ir mūsu pieaicinātais eksperts velo nomu pārbaudē.

Sākam apsekošanu Rīgas nostūrī – Juglā. Šī noma darba dienu braucējiem nebūs piemērota, jo spēkratus iespējams izīrēt tikai nedēļas nogalēs. Savukārt cena braukt gribētājiem draudzīga – no piektdienas līdz pirmdienai jāšķiras no 20 eiro. Tie ir 5 eiro par dienu.

Nākamais pārbaudes objekts atrodas tuvāk galvaspilsētas centram. Piedāvāts plašs velosipēdu klāsts, tomēr eksperta vērīgo aci piesaista kāds cits fakts. Noma nenodrošina drošības saslēdzējus.

“Ja riteni īrējam, gribēsim arī piestāt, piemēram, saldējumu nopirkt. Sanāk, ka vienam jāstāv ārā un jāsargā velosipēdi. Latvijā nav tāda situācija, ka varētu riteņus atstāt nepieslēgtus.”

Iespējams tāpēc, ka nomā nav pieejami velo saslēdzēji, pastāv ērti nosacījumi gadījumos, kad brauciena laikā notiek kāda tehniska kļūme. Izīrējot velosipēdu, nav jāsatraucas par tehniskām lietām – ja gadīsies kāda ķibele, darbinieki paši to atrisinās un klientam nebūs jāsedz remonta izdevumi.

Rīgas populārākā vasaras velo noma Mežaparkā ir slēgta. Darba laiks gan liecina par ko citu, tomēr durvis ir ciet un nomā iekšā netiekam.

Savukārt plaši pazīstama velo tīkla noma piedāvā riteņus braucienam iegūt vien ar izziņas palīdzību. Izrādās, ka velo tehniskais stāvoklis gan varētu būt labāks. Pieaicinātais eksperts norāda uz riepām, kuras pārpildītas līdz maksimumam un norauto pārslēdzēju. Iespējams, gadījies kāds traks braucējs, tomēr fakts paliek fakts – riteņi ir sliktā stāvoklī.

Jānis Belecks stāsta, ja velosipēds īrēts velo veikala nomā, riteņi sliktā stāvoklī ir reti. tas izskaidrojams ar to, ka pēc brauciena personāls pārbauda velo stāvokli un konstatē iespējamos trūkumus, kuri brauciena laikā radušies. Savukārt, atgriežoties velo nomā, kur neeksistē personāls, pastāv iespēja velosipēdu atdot kaut salauztu. Neviens tos ikdienā nepārbauda.

Velo entuziasts vēlas mudināt topošos nomātājus pievērst uzmanību riepu gaisa spiedienam, kā arī noteikti pārbaudīt, vai slēdzas ātrumi un darbojas bremzes.

Foto

TOP komentāri

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl