Pārdevējs atsaka garantijas remontu gadu vecam motorzāģim

Artūrs Špaks

Autors: Artūrs Špaks

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš labi orientējas ceļu satiksmes lietās, apdrošināšanas strīdu un dažādu konfliktu risināšanā.

97 komentāri

Tukuma puses iedzīvotājs Agris par zāģeri strādā jau divdesmito gadu. Pagājušā gada maijā viņš nolēma iegādāties jaunu motorzāģi, kas izmaksājis 719 eiro. Zāģis kalpojis labi, taču kādā dienā tas pārstājis darboties.

Agris zāģi nogādājis pie tirgotāja Tukumā. Ņemot vērā, ka zāģeris saņēmis darba pasūtījumu, viņš nolēmis iegādāties vēl vienu zāģi, kamēr tiek remontēta darbnīcā nogādāta iekārta.

Zāģeris nav varējis sagaidīt, kad beidzot remontdarbi noslēgsies, tādēļ devies uz darbnīcu. Tur pamanījis, ka zāģis ir izjaukts, taču remontdarbi vēl nav sākušies.

Agris
Zāģeris

Pirms aptuveni mēneša zāģis saplīsa. Aizvedu uz veikalu, kur pirku. Atstāju. Bija jādomā, ko darīt tālāk. Aizbraucu nākamajā dienā uz to pašu veikalu, paņēmu līzingā vēl vienu zāģi. Pēc kāda laika aizbraucu uz darbnīcu, man teica, ka par remontu būs jāmaksā 140 eiro. Bet man ir garantija, kāpēc man jāmaksā? Runāju ar priekšnieku, viņš arī teica, ka būs jāmaksā!

Zāģis pirkts Tukumā. Bez Tabu viesošanās laikā, veikala vadītājs Jānis Kūla ir izbraucis. Ar viņu vēlāk izdodas sazināties telefoniski. Sarunas laikā Kūla norāda, ka šajā gadījumā spēkā nav garantijas noteikumi.

Jānis Kūla
Veikala vadītājs

Dabisks detaļas nodilums. Kādu laiku ir strādājis, savu resursi izstrādājis, nodilis. Zāģis ir ar augstiem apgriezieniem. Prasa maksimālu uzmanību. Šajā gadījumā bija pamatgultnis, kas tur kloķvārpstu. Tā ir viena no galvenajām sastāvdaļām, lai zāģis darbotos.

Zāģis tiekot pārbaudīts gan ražotnē, gan veikalā pirms nodošanas pircējam. Tāpat pēc pirmajām 10 bākām jāveic apkope. Ja problēma nebūtu bijusi saistīta ar dilstošu detaļu, tā noteikti būtu pamanīta agrāk. Patērētaju tiesību aizsardzības centrā norāda, ka tirgotājam pirms darbu veikšanas tos vajadzēja saskaņot ar klientu.

Santa Zarāne
Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve

Komersantam ir jābrīdina par darbiem, to cenu pirms darbu veikšanas. Patērētājam ir tiesības arī nepiekrist. Ja patērētājs ir iegādājies preci, ko izmanto profesionālās darbības veikšanai, tad jāsaprot, ka nolietojums darbojas savādāk. Juridiskām personām parasti arī garantijas termiņš ir īsāks.

Veikala vadītājs nolēmis iet pretī Agrim un piedāvā remonta izdevumus dalīt uz pusēm.