Paliec mājās un sporto! Fitnesa trenere Zanda Zariņa-Rešetina iesaka vingrinājumus mājas apstākļiem

Alise Kubiloviča

Autors: Alise Kubiloviča

Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kura ar lielu rūpību un uzmanību iesaistās sadzīvisku konfliktu un nebūšanu risināšanā.

1 komentārs

“Paliec mājās” ieviesis zināmas korekcijas ikviena ikdienā – skriešana no vienas tikšanās uz otru, brīvdienu vakariņas ārpus mājas un citi izklaides pasākumi uz kādu laiku kļuvuši par pagātni. Līdzīgi ir ar sporta aktivitātēm. Ja biji pieradis apmeklēt sporta zāli, šobrīd sevi jānodarbina mājas apstākļos.

“Bez Tabu” rubrikā “Paliec mājās” dalīsimies idejās un padomos, ko darīt mājās un kā dienas padarīt interesantākas. Viens no variantiem ir pievērsties sportošanai. Fitnesa trenere Zanda Zariņa-Rešetina ir pārliecināta, ka arī mājas apstākļos var iesvīst un labi pasportot.

Zanda savā “Instagram” kontā dalās ar video, kuros saviem sekotājiem piedāvā dažādus vingrinājumus – gan tiem, kas jau iepriekš aktīvi sportojuši, gan tiem, kuri tieši tagad apņēmušies kļūt sportiskāki. Zanda nenoliedz, ka atsaucība ir liela. Cilvēki sporto, daļa no tiem, to uzsākuši darīt, tieši paliekot mājās. Lai ilustrētu, ko nozīmē sportošana mājas apstākļos tiešsaistē ar treneri, video zvanu noogranizējam “Bonava Latvija” dzīvojamo namu projektā “Dreilinga mājas”, trenere dalījās dažādos vingrinājumos, kurus var veikt telpās.

Lai treniņš būtu efektīvs, nav jādodas uz veikalu pēc inventāra, bet gan jāņem palīgā tas, kas atrodas mājās. Ļoti labi derēs ūdens pudeles, grozs ar grāmatām, krēsls vai pat ķirbis, kas kādam noteikti atrodas mājās.

Fizioterapeits Oskars Grigulis norāda, ka šobrīd, kad citas ikdienas aktivitātes neveicam, ir ļoti būtiski saņemties un izkustēties. Lai arī daudzi pievērsušies pavasara mājas uzkopšanai, ārsts norāda, ka mājas darbus nevar pielīdzināt sportiskām aktivitātēm.

Oskars Grigulis
“Veselības centra 4” fizioterapeits

Mājas kārtošana un sportošana nav viens un tas pats. Tās ir divas dažādas lietas.

Tāpat būtiski tiem, kuri sen nav nodarbojušies ar fiziskām aktivitātēm, sākt ar mazumiņu. Nebūtu prāta darbs uzvilkt skriešanas apavus un vēlēties pievarēt 10 kilometrus, sākumā pietiks ar ātru iešanu.

Līdzīgi ir ar vingrinājumiem – ja treneris norādījis, ka kādu no tiem jāizpilda četras reizes, iesācējs sākumā to var izdarīt arī vienu reizi un ar to būs pietiekami.