“Mūsu vecie paradumi “velk” mūs atpakaļ!” Kā apņemties jaunajā gadā izdarīt to, ko patiešām vēlamies?

Skaidrīte Nitiša

Autors: Skaidrīte Nitiša

TV3 Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kura ļoti labi orientējas savstarpējo konfliktu un dažādu problēmu risināšanā.

Pievienot komentāru

Ja jauno gadu vēlies iesākt ar kādu apņemšanos – atbrīvoties no liekajiem kilogramiem, ēst veselīgāk, atmest smēķēšanu, iemācīties svešvalodu, sportot vai jebko citu, panākumu atslēga: darīt to 21 dienu!

Inese Prisjolkova

Inese Prisjolkova
“Pavasara studija” vadītāja

Iepriekš izvēles mums nav! Vecie paradumi visu laiku velk atpakaļ – visu laiku velk atpakaļ! Mēs neko nevaram paši izdarīt, mums tikai liekas, ka mēs varam – mēs nevaram! Mums kārojas darīt pa vecam!

Ja mēs kādu laiku sekojam līdzi un piedomājam, apzināmies un darām pa jaunam, tad tas jaunais ar kādu laiku kļūst par veco!

Arī psihoterapeite Aina Poiša piekrīt, ka 21 dienu apņemšanās teorija nav radusies no zila gaisa! Apņemties kaut ko mainīt 21 dienu, zemapziņā skan daudz reālāk nekā uzreiz apņemties to darīt visu mūžu! Nepieciešamas trīs nedēļas, lai cilvēks varētu pierast pie jaunā!

Aina Poiša

Aina Poiša
Ģimenes psihoterapeite

21 diena – tas ir arī ticības jautājums, bet ir kaut kāds pamatojums, jo uzreiz jaunās lietas neintegrējas mūsos – mums vajag pakāpeniski, soli pa solim!

Ja tu vari parādīt noturību 21 dienas garumā, tad ir prieks sagaidīt to uzvaras saucienu – jā, es to izdarīju!

Pasaulē ir veikti dažādi pētījumi, kuri apliecinot, ka ir nepieciešama 21 diena, lai mūsu apņemšanās kļūtu par ieradumu un organisms pie tās pierastu! Taču, lai tā iesakņotos mūsu smadzenēs, nepieciešamas 90 līdz pat 100 dienas!