Komentāri

Lūkojoties jogurta plauktos, var samulst. Pēdējā laikā uzradies ļoti daudz jaunu. Ir ne tikai jogurti bez piedevām vai tādi, kam klāt pievienotas ogas, augļi vai pat graudaugi un kanēlis, bet ir arī  grieķu, Islandes un turku jogurti.

Uztura speciāliste Eva Kataja un PVD Dzīvnieku izcelsmes produktu eksperte Zeltīte Skalberga skaidro, ar ko jogurti atšķiras un kas jāņem vērā, tos iegādājoties. Ekspertes uzskata, jāskatās produkta sastāvs, jo mazāk E vielu, jo labāk, jo mazāk cukura un kaloriju, jo vēlamāks tiem, kam ir liekā svara problēmas. Bezpiedevu jogurti ir veselīgāki, un vajadzības gadījumā lietotāji paši tiem var pievienot ievārījumu, medu, augļus vai ogas.

Galvenā atšķirība, gatavojot jogurtus, ir baktēriju ieraugā un tehnoloģijā. Grieķu jogurta ražošanā izmanto īpašu jogurta nosusināšanas metodi, kas ļauj sakoncentrēt olbaltumvielas. Tieši no palielinātā olbaltumvielu daudzuma arī veidojas šā produkta īpašā krēmīgā konsistence un tas, līdzīgi kā Islandes un turku jogurts, ir biezāks nekā jau mums ierastie klasiskie jogurti.

Grieķu, Islandes un turku jogurts ar piedevām, tāpat kā jebkurš cits jogurts ar piedevām, satur papildu kalorijas, kas rodas no pievienotā cukura.

Piemēram, turku jogurta sastāvā, arī grieķu, var būt gan saldais vai skābais krējums, ko var labi izmantot desertu pagatavošanā.

Ja norādīts, ka tas ir beztauku jogurts, jāskatās sastāvs, jo tajā var būt liels cukura daudzums.

Starp citu, atšķirībā no plaši zināmā fetas siera, grieķu jogurta nosaukumu valsts nav juridiski pasargājusi, taču to grib mainīt un cīnās, lai aizliegtu ārvalstu ražotājiem izmantot šā produkta nosaukumā vārdu ”grieķu”. Uzskata, ka šī atsauce līdzās ar jogurta iepakojumā izmantotajiem simboliem maldina patērētājus un sniedz priekšstatu, ka tas ir ievests no Grieķijas, bet to ražo daudzās valstīs.

Foto

Lasi vēl