“Jauns, oriģināls “iPhone” ar neoriģinālu displeju!?” Garantiju atsaka, bet naudu par remontu arī neprasa

Oļegs Visockis

Autors: Oļegs Visockis

22 komentāri

Māmiņa Vita no Saldus līdz šim pat iedomāties nevarēja, ka Latvijā ar populāra mobilo sakaru operatora starpniecību ir iespējams iegādāties jaunu un arī dārgu telefonu, kam, izrādās, ir izmantotas neoriģinālas detaļas. Pēc “iPhone” viedtālruņa displeja problēmām pērnā gada rudenī Vita paļāvās uz garantijas remontu, kas tomēr tika atteikts. Taču pēc “Bez Tabu” iesaistīšanās situācija mainījās.

Saldeniece atklāj, – telefonam tika nomainīts displejs, bet mobilo sakaru operators “Tele2” sedza remonta izmaksas. Lai arī ekrāna remonts Vitai gala rezultātā bija par brīvu, tik un tā nācās piedzīvot jaunus pārdzīvojumus ar telefona atgūšanu savā īpašumā.

Vita

Bija ļoti ilgs šis remonts. Prasīju, kur tad atrodas šis telefons, kad būs atpakaļ. Atbildēja, ka telefons atrodas Nīderlandē – oficiālajā “Apple” centrā. Pēc tam man nebija nekādas atbildes. Zvanīju atkal. Operatore pateica, ka telefons ir Rīgā. Tad es atkal rakstīju e-pastu, kur tad īsti ir mans telefons… Izrādījās, – atkal Nīderlandē.

Interesējoties par viedtelefonu garantijas remontiem, atkārtoti uzrunājām telefonu servisa “MTTC Latvija” pārstāvjus. Saņēmām atbildi: “Mūsu biznesā šobrīd ir karstākais laiks un papildus vēl atvaļinājumu laiks, tāpēc mums šobrīd nav brīvu darbinieku resursu, kas ar jums varētu tikties.” Jautājot par iespējamo tikšanās laiku, mums piedāvā vien vasaras beigas.

Vita

Kad es prasīju, lai “MTTC” nodrošina ar oficiālu apliecinājumu no “Apple” centra Nīderlandē, ka šis remontētais displejs patiešām bija neoriģināls, uz ko viņi atbildēja, ka viņi šādu apliecinājumu neizsniedz. Tas pašai jāpieprasa no centra Nīderlandē.

Sazinoties ar “Apple” oficiālo starptautisko atbalsta centru, arī tur cerētās atbildes tomēr nesaņemam. Pārstāve pat nespēj atbildēt, vai telefons patiešām ticis nosūtīts uz servisu Nīderlandē, un kā jaunam telefonam konstatēta neoriģināla detaļa. “Tas ir ļoti labs jautājums. Vai nu tā ir bijusi kļūdaina diagnostika, vai arī varbūt telefons ticis pārdots kā jauns, bet īstenībā tur, iespējams, bija kas cits, par ko jūs nezinājāt. Tie ir divi ticami scenāriji,” atzina sazvanītā pārstāve.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs uzsver, ka katrs garantijas gadījums esot individuāls. Strīdus situācijās esot jārod kompromiss, savstarpēji komunicējot. Ja tas nenotiek, patērētājs ir tiesīgs vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā.

22 komentāri