Iestājies janvāra tukšums? Efektīvi ieroči cīņai ar pēcsvētku depresiju

Agnese Drunka

Autors: Agnese Drunka

Bez Tabu raidījuma vadītāja, kas visiem stāstiem pieķeras ar pieredzējušas žurnālistes krampi.

0 Komentāru

Pēc intensīvās gada nogales un svētkiem, jaunā gada sagaidīšanas janvāris līdzi atnes tukšuma sajūtu. Kā ar to cīnīties? Kā izmantot pēcsvētku depresijas pazīmes savā labā?

Diemžēl tukšums pēc svētkiem ir visai ierasta sajūta, atzīst režisors un koncertuzvedumu “Cabaret” idejas autors Viktors Runtulis:

Foto: LETA

Kad kaut kas beidzas, piemēram, attiecības vai kā man koncertuzvedums “Cabaret”, man tas pirmos desmit gadus bija ļoti sāpīgi. Skatoties, kā jauc dekorācijas, man tā kā ar nazi sirdī dūra visu laiku.

Tukšuma sajūtai ir nelāgs niķis piezagties nemanot. Bet, pirms ar to cīnīties, jāsaprot, kas tas īsti ir – vienatnes sajūta, kas ļauj būt dialogā pašam ar sevi vai pamestība.

Psiholoģe Laura Liberte norāda, ka lielākā bīstamība slēpjas centienos aizbēgt no tukšuma.

Pamestības un nenovērtējuma sajūta neļauj būt dialogā ar sevi. Šīs sajūtas paredz atkal veikt kādas darbības, lai būtu novērtēti un pieņemti un lai justu piederību kopīgajam mehānismam, kurā ikdienā esam.

Ieklausoties un uzdodot sev pāris svarīgu jautājumu, var atklāt, kā tukšumu vērst sev par labu. Vienreiz izdarīt nekā simt reižu gribēt, un kāpēc lai šobrīd, pēcsvētku laikā, beidzot neizdarīt tieši to, ko patiešām vēlos?

Psihologs Reinis Upenieks iesaka trīs soļus ceļā uz tukšuma neielaišanu savā dzīvē:

  •  satikties uz tēju;
  • pārskatīt pagājušo, koncentrējoties uz veiksmēm;
  • sadalīt lielos plānus mazākos soļos. Līdz pat tādam līmenim, ka kādus plāns realizējams 5 minūšu laikā.

Lai jaunā sākums būtu piepildīts, svarīgi atcerēties, ka tukšuma sajūta ļauj saskatīt, cik milzu resursu slēpjas mūsos pašos.

Foto

0 Komentāru