“Atpūtas diena ir otrdiena!” Riteņbraukšanas treneris Mečislavs Bartuševičs 78 gadu vecumā iedvesmo būt aktīviem!

Baiba Runce

Autors: Baiba Runce

Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kas gatava piedzīvojumiem un avantūrām. Ar tādu pašu kaislību dara arī savu darbu.

Pievienot komentāru

Laikā, kad citi labprātāk palīstu zem siltas segas, Eiropas sporta nedēļas vēstnesis, riteņbraukšanas treneris un velosporta entuziasts Mečislavs Bartuševičs garo treniņtērpu nomaina pret sporta formu. Mečislavs ir 78 gadus vecs un ar riteņbraukšanu nodarbojas vairāk nekā 60 gadu.

Mečislavs Bartuševičs “Bez Tabu” atklāj, ka jaunībā esot arī slēpojis, skrējis un peldējis, taču uzskata, ka riteņbraukšana ir vissaudzīgākais veids kā uzturēt veselību. “Riteņbraukšanā nav cietas pamatnes, pedālis jau aiziet, tātad nav trieciena organismam, tāpēc senioru vecumā ir ļoti laba riteņbraukšana,” stāsta Mečislavs.

“Tiem, kuri nav trenējušies, bet vēlas sākt sportot, pirms tam vajadzētu aiziet pie ārsta un pārbaudīt veselību,” iesaka riteņbraucējs. Pulsa mērītājs ir pie abiem Mečislava velosipēdiem, un riteņbraucējs ļoti seko līdzi tam, lai nepārpūlētos. Trenējas gandrīz katru dienu, visu cauru gadu.

“Atpūtas diena ir otrdiena, tad es cenšos nebraukt, jo brīvdienās notiek visādi pasākumi un smagākie treniņi. Tagad es dienā braucu mazāk, maksimums 50-60 kilometru vienā treniņā,” tā Mečislavs Bartuševičs.

Mečislavs regulāri piedalās arī dažādās sacensībās, kur novērojis, ka citus seniorus atbaida laika kontrole, uzskata, ka jāsporto nevis rezultātu, bet sevis dēļ. “Negrib jau cilvēki būt zaudētājos, mūsu vecumā mēs jau tā kā bērni kļūstam, tāds pazemojums, ja slikti nobrauc, tāpēc neiet uz sacensībām,” atzīst Mečislavs.

Kardiologs Andrejs Ērglis absolūti piekrīt teicienam “veselā miesā vesels gars”, tikai norāda, ka sportot jāsāk pakāpeniski un ar prātu. “Jebkura sportošana samazina, tautas valodā runājot, smadzeņu vai sirds triekas risku, savukārt ir pilnībā pierādīts, ja jūs nodarbojaties ar sportu, pat ja jūs piemeklē tāda problēma, tad jūsu izdzīvošanas spēja ir daudz lielāka,” norāda Andrejs Ērglis.

Andrejs Ērglis uzskata, ka nepietiek tikai ar pāris nejaušām vai pašsaprotamām aktivitātēm nedēļā, piemēram, kāpšanu pa kāpnēm, tam apzināti jāvelta laiks. “Jebkura veida operācija vai ārstēšana ir daudzas reizes vieglāka cilvēkiem, kuri uztur sevi formā,” tā kardiologs Andrejs Ērglis.