Granīta ielā gājēji spiesti riskēt ar dzīvību. Nav ne apgaismojuma, ne gājēju pārejas, ne ietvju

Skaidrīte Nitiša

Autors: Skaidrīte Nitiša

TV3 Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kura ļoti labi orientējas savstarpējo konfliktu un dažādu problēmu risināšanā.

3 komentāri
Granīta ielā gājēji spiesti riskēt ar dzīvību. Nav ne apgaismojuma, ne gājēju pārejas, ne ietvju

Granīta iela Rīgā ir riska zona gājējiem, velobraucējiem un arī autovadītājiem. Lai cik uzmanīgi nepārvietotos, līdz nelaimei var būt tikai viens solis. Iela nav  apgaismota, nav ne gājēju pārejas, ne ietvju.

Rīdziniece Jeļeņa, dodoties uz darbu vietējā Granīta ielas uzņēmumā, pat nokļuvusi zem automašīnas riteņiem, lai gan, izkāpjot no autobusa, ielu šķērsojusi uzmanīgi, palaidusi garām automašīnas. Nesaprot, kā varēja gadīties, ka viņu notriekusi mašīna. Palikusi dzīva, taču negadījums varējis beigties letāli. Jeļena ārstējusies septiņus mēnešus un nav varējusi strādāt. Sieviete joprojām izjūt psiholoģiskās un fiziskās traumas sekas, baidās šķērsot ielu.

Par gājējiem bīstamo ielu satraukušies arī uzņēmēji, kuri raizējas par savu darbinieku veselību un dzīvību. Vietējā uzņēmuma SIA “Forevers” pārstāve Ilona Bukša ielas šķērsošanu dēvē pat par neiespējamo misiju. Nav nedz ietvju, nedz gājēju pāreju, nedz apgaismojuma, toties ir ļoti intensīva satiksme. Izkāpjot no autobusa, nokļūt uz darbu ielas otrā pusē bez īpašām iemaņām nav iespējams.

Granīta ielas uzņēmēji lēš, ka apkaimē strādā ap 1600 darbinieku. Peļņa nokļūstot Rīgas domes kasē, taču uz viņu lūgumu: radīt gājējiem drošāku vidi un izveidot ielas infrastruktūru, atbilstoši mūsdienu prasībām, Rīgas domnieki atbildējuši ar atteikumu. Neesot finansējuma, lai varētu pārbūvēt ielu, ierīkot apgaismojumu, ietves un gājēju pāreju. Prioritāte esot citas, vairāk problemātiskas ielas.

Tuvākajā piecgadē Rīgas domnieki ielas pārbūvi neesot paredzējuši. Līdz tas notiks, Granīta ielas iedzīvotājiem un tur strādājošiem nekas cits neatliks, kā vien šķērsot ielu, riskējot ar dzīvību.