“Es jūtos maldināts!” Olainietis šokā par “Latvijas Dzelzceļa” cenu politiku – internetā norādīta biļešu atlaide, kur realitātē neesot saņēmis

Alise Kubiloviča

Autors: Alise Kubiloviča

Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kura ar lielu rūpību un uzmanību iesaistās sadzīvisku konfliktu un nebūšanu risināšanā.

1 komentārs

Olaines iedzīvotājs Intars nolēmis vasaras ceļojumā kopā ar ģimeni doties ar vilcienu. Par galamērķi izvēlēta Sanktpēterburga. Apskatījis biļešu piedāvājumu un bijis priecīgs, ka, izpērkot pilnu kupeju, piemērojas 25% atlaide. Nosacījums, ka biļeti jāpērk klātienē kasē. To arī izdarījis, taču, viņaprāt, atlaidi nav saņēmis.

Biļetes iegādāties braukusi olainieša sieva. Atbraukusi mājās, biļetes iedevusi Intaram, un viņš secinājis, ka summa ir tāda pati, kuru bija skatījies internetā. Jāpiebilst, ka atlaidi var saņemt, biļetes pērkot klātienē, tāpēc internetā redzamo cenu uztvēris par pilno cenu, no kuras tiks atskaitīti 25%.

Biļešu cena internetā bijusi 636 eiro, taču sieva tās iegādājusies par 632 eiro. Rezultātā saņēmis nepilnu piecu eiro atlaidi, kas, pēc Intara domām, nekādā gadījumā nevar būt 25%.

Intars
Vēlējies ceļot ar vilcienu

“Ja tiktu uzrādīta pilnā cena, nebūtu nekādu jautājumu, bet, ja summa, gan internetā pērkot, gan kasē, ir vienāda, nu tad nezinu…”

Jānorāda, ka mājaslapā nekur īsti skaidri nav saprotama pilnā pakalpojuma cena. Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve Sanita Gertmane uzsver, ka pakalpojuma cenrādim ir jābūt, kā arī faktiski iespējamajām cenām ar atlaidi būtu jābūt norādītām.

Gauso informācijas sniegšanu novērojuši arī citi ceļotāji – Patērētāju tiesību aizsardzības centrs iepriekš jau saņēmis sūdzību par līdzīgu scenāriju iegādājoties brauciena biļetes.

Šajā situācijā esot saskatāma cilvēku maldināšana – pircējs samazinātu cenu, kuru galarezultātā neiegūst, var sākt definēt kā maldīgu triku uzmanības piesaistīšanai!

Tai pat laikā VAS “Latvijas Dzelzceļš” pārstāvis Māris Ozols nespēj atbildēt uz jautājumu, kas tad īsti par atlaidi Intaram piemērota. Vienīgi akcentē to, ka biļešu cenas ir mainīgas, taču, ja vīrietis biļeti iegādājies klātienē, atlaide ir piešķirta.

Māris Ozols
VAS “Latvijas Dzelzceļš” preses sekretārs

“Biļešu cenas ir atkarīgas no tā, kad cilvēks to iegādājies. Pērkot biļeti internetā, 60 dienas pirms ceļojuma, persona jebkurai sēdvietai saņem 15% atlaidi. Pērkot tuvāk izbraukšanas dienai, atlaide samazinās. Pērkot pēdējā dienā, cenai tiek rēķināts pat neliels pieaugums.”

Intars palicis pie sava un uzskata, ka atlaidi nav saņēmis. Lai pārliecinātos, vai aizdomas par negodprātību ir patiesas – ceļotājs aicināts vērsties ar iesniegumu Patērētāju tiesību aizsardzības centrā.
1 komentārs